živjo..
že nekaj časa imam težave v komunikaziji z mamo.. zelo se je povezala z mojo sestro in ji dovoli vse, nad mano pa konstantno dviguje glas in mi prepoveduje stvari.. rekla mi je tudi da se me sramuje.. v stiski sem in nevem kaj narediti.. prosim za kakšen nasvet..
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš, da imaš težave v komunikaciji z mamo, ki nad teboj povzdiguje glas in ti prepoveduje stvari, po drugi strani pa imaš občutek, da tvoji sestri vse dovoli. Ob tem verjetno čutiš krivico, saj se mama do vaju s sestro vede različno. Želiš si izboljšati odnos z mamo, a ne veš, kako to storiti.
Svetujem ti, da najprej pri sebi malo razmisliš, kaj je po tvojem mnenju vplivalo na poslabšanje tvojega odnosa z mamo. Kdaj se je to začelo? Se je zgodilo kaj posebnega, da se je mama začela drugače vesti do tebe? Si se morda tudi ti začela drugače vesti do nje? V kakšnih situacijah mama povzdigne glas nad tabo? Kaj je bil po tvojem mnenju razlog, da ti je rekla, da se te sramuje? Če na katero izmed teh vprašanj ne najdeš odgovora, bo najbolje, da vprašaš kar mamo. Poskusi se iskreno pogovoriti z njo in ugotoviti, zakaj je spremenila odnos do tebe.
Verjamem, da takšen pogovor ne bo enostaven. Da pa bi potekal bolj gladko, ti svetujem, da uporabljaš "jaz sporočila" in tako ohraniš karseda mirno komunikacijo. "Jaz sporočila" so posebna oblika komunikacije, s katero drugim sporočamo svoje misli in čustva, ne da bi v njih vzbujali občutke krivde in s tem izzvali negativen odziv. "Jaz sporočila" oblikujemo tako, da najprej izpostavimo vedenje druge osebe, ki nas moti, nato pa opišemo, kako se ob tem vedenju počutimo in kako vpliva na nas. Primer takega sporočila bi bil: "Ni mi všeč, kadar povzdigneš glas nad mano. Ob tem postanem žalostna, saj dobim občutek, da me nimaš več rada." S takšno komunikacijo se lahko izognemo prepirom, saj druge osebe ne obtožujemo, temveč ji predvsem razložimo, kako se počutimo. Tako ji omogočimo, da nas bo bolje razumela, posledično pa bo bolj verjetno spremenila svoje vedenje. Seveda pa moramo biti tudi sami pripravljeni slišati takšno sporočilo od druge osebe, saj je zelo verjetno, da se tudi ona zaradi nečesa v našem vedenju počuti slabo in to vpliva na njeno vedenje do nas.
Upam, da ti je odgovor koristil ter se boš lahko mirno in iskreno pogovorila z mamo. Verjamem, da to lahko pomaga izboljšati vajin odnos.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije