Pozdravljeni, trenutno sem vpisana v 1. letnik fakultete in moram še opraviti en izpit, za katerega nisem prepričana, da ga bom uspešno opravila. Do sedaj sem uspešno zaključila le tri izpite, kar ni dovolj za ponovni vpis v 1. letnik – potrebovala bi vsaj štiri opravljene izpite, da bi lahko ponavljala letnik. Z izbiro fakultete nisem bila zadovoljna že od začetka študijskega leta, vendar nisem vedela, kam bi se lahko prepisala. Zaradi občutka, da ta faks ni pravi zame, in zaradi depresije, s katero sem se spopadala, nisem imela motivacije za učenje in obiskovanje vaj. Zdaj se sprašujem, ali naj sploh nadaljujem s študijem.
Moje študijsko leto je bilo zelo stresno zaradi novega okolja in novih ljudi. Zaradi občutka neznanosti in nepripadnosti sem se pogosto izogibala faksu, kar je dodatno vplivalo na moj študijski uspeh.
V srednji šoli, natančneje v tretjem letniku, sem si želela študirati veterino, vendar me skrbi, da je to zame pretežko. Za ta študij bi morala opraviti maturitetni tečaj, kar se mi zdi zelo zahtevno, saj imam zelo slabe osnove pri kemiji, biologiji in fiziki. Poleg tega me skrbi, da tudi če bi mi uspelo priti na veterinarsko fakulteto, ne bi zmogla zahtevnosti študija.
Na trenutnem faksu imam zelo veliko težav pri javnem nastopanju, kar je nekaj, kar se v višjih letnikih le še povečuje. Ker je javno nastopanje na mojem trenutnem programu zelo pogosto, me napredovanje v višje letnike zelo skrbi.
Zanima me, ali je izjemno ponavljanje letnika sploh možno? Želela bi ponavljati letnik zaradi ponovnih brezplačnih poskusov pristopa k izpitom. Vendar me zelo skrbi, ker nisem prepričana, da mi bo uspelo dokončati študij.
Kaj lahko storim, če ne bom mogla ponavljati letnika? Kaj se zgodi s štipendijo – ali jo bom morala vračati? Trenutno bivam v študentskem domu in se ne bi rada izselila. Zanima me, ali lahko ostanem v domu, tudi če izgubim status študenta. Prav tako me zanima, kako je v tem primeru s študentskimi boni.
Poleg tega sem v veliki dilemi, kako naj svojo trenutno situacijo predstavim staršem, saj me skrbi, kako bodo reagirali in kako jim razložiti, kaj vse se dogaja.
Hvala za pomoč in nasvet.
zi
zimsko
Živjo,
obstaja opcija da zaprosiš za izjemno podaljšanje statusa študenta. To pomeni, da lahko obdržiš status in hkrati ne porabiš možnosti da bi se prepisala ali ponavljala.
Svetujem ti, da dobiš čim več potrdil, od psihiatra/ psihologa če imaš diagnosticirano depresijo; od svojega zdravnika, če si imela še kakšne druge zdravstvene težave, od csdja, če imaš družinske težave... Skratka, v prošnji napiši čim več in razloži situacijo. Napiši zakaj nisi obiskovala vaj, kako boš to nadoknadila, kako rešuješ svoje težave. Nujno preveri tudi datume sej komisije, da ne zamudiš datumov. Mislim, da je najbolje, da pokličeš na referat in tam vprašaš.
Državna štipendija ti lahko miruje do eno leto, če po tem letu ne dokončaš letnika, pa jo moraš vračati. Če izgubiš status, ne moreš bivati v domu, prav tako izgubiš bone.
Jaz sem bila v prvem letniku v isti situaciji kot ti, ampak si nisem upala ponavljati, ker nisem bila prepričana, če je ta faks res zame. Skrbelo me je, da je pretežko, ampak sem nekako speljala in sem še vedno tukaj. Prehod na fakulteto je težek, pri študentih, ki imamo zraven kakšne druge težave pa še toliko težji.
Premisli, kaj je bil glavni razlog, da ti ni šlo. Je bila depresija ali je tudi to, da te ta smer ne veseli? Si boš lahko v prihodnosti s to izobrazbo našla službo, kjer ti ne bo treba toliko javno nastopati? Če zelo resno razmišljaš o menjavi, ali je smiselno, da bi ponavljala/podaljšala status študenta? Ali te poleg veterine zanima še kaj?
Držim pesti, da ti uspe še četrti izpit! Če imaš še kakšno vprašanje pa napiši :)Citiraj
Je
Jesensko
Zdravo,
Najprej se ti želim zahvaliti za tvoj odgovor! :)
Uspelo mi je opraviti še dva izpita, kar pomeni, da imam zdaj pogoje za ponovni vpis v 1. letnik. Razmišljala sem tudi o možnosti izjemnega podaljšanja statusa, vendar me skrbi, kako bo z izpiti, saj se ne resetirajo brezplačni poskusi. Pri nekaterih neopravljenih predmetih sem namreč k izpitu že pristopila trikrat.
O ponavljanju letnika razmišljam predvsem zato, ker res ne vem, kam drugam naj se prepišem, in ker se bliža novo študijsko leto ter s tem tudi roki za vpis. Ne želim pavzirati, saj bi s tem izgubila pravico do bivanja v študentskem domu, kar bi mi povzročilo dodatne težave.
Izbrala sem ta faks, ker sem menila, da mi bo omogočil varno prihodnost in zaposlitev po končanem študiju. Že od začetka študijskega leta pa sem si govorila, da bi se prepisala, če bi le vedela, kam. Tudi zdaj, ko pregledujem druge fakultete, se mi vse zdijo zelo tuje in neznane.
Menim, da je bil neuspeh na fakulteti posledica nizke motivacije za uspeh in napredovanje, pa tudi stresa, ki sem ga doživljala skozi leto zaradi novega okolja in nezanimanja za izbrano smer študija.
Hkrati me ful skrbi, da bom čez eno leto ugotovila, da bi se mogla že prej prepisat, in bom takrat mogla plačevat študij, kar bi mi prineslo še več stresa.
zi
zimsko
Živjo! Najprej, čestitam za opravljene izpite!:)
Razumem, da bi rajši ponavljala, ker se ti resetirajo možnosti. Ampak tudi če podaljšaš status, imaš še vedno četrti rok in pogojno peti. Poleg tega obdržiš status in si lahko še naprej v domu. Vem da komisijski izpiti niso fajn, ampak se jih tudi da preživeti.
Se lahko za magistrsko stopnjo prepišeš na kakšno drugo smer? Napisala si, da bi ti ta študij omogočil varno zaposlitev, kar je lahko faktor pri izbiri poklica, ampak ali boš v tej zaposlitvi uživala? A veš, nekateri faksi so precej drugačni od tega, kako poklic zgleda v praksi, mogoče potrpiš teh nekaj let, in potem delaš nekaj čisto drugega kar te veseli. Ne vem, kako je pri tebi. Ste imeli kakšno prakso? Kako ti je bilo takrat?
Si ta faks izbrala samo zaradi zaposlitve ali je bilo še kaj? Kaj si imela za drugo in tretjo možnost, ko si se vpisovala? Lahko napišeš, ni pa treba, če je preveč osebno, ampak premisli.
Prvi letnik je pomoje najtežji od vseh :( Toliko je novih stvari, treba se je privadit na čisto nov način dela... Koliko imaš še druge podpore? Si vmes že mogoče povedala staršem? Imaš kakšno prijateljico, cimro, si se uspela povezati s kom iz faksa? Hodiš k psihologu? Univerza v Ljubljani ima drugače tudi svetovalnico (link), kjer se lahko pogovoriš s svetovalcem ravno o takih stvareh.
Res si v smotani situaciji. Če ti je najbolj pomembno to, da obdržiš status, potem res ali ponavljaj ali pa zaprosi za podaljšanje. Tudi če boš ponavljala ti bo v tem dodatnem letu lažje že vsaj zato, ker boš imela manj izpitov, ne bo ti treba hodit na vaje... Vzemi si ta čas zase, za spoznavanje novih ljudi, za reševanje težav.
Upam da ti moj odgovor vsaj malo pride prav. Napiši še kaj, če ti lahko kje pomagam :)Citiraj
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej se ti iskreno opravičujem, da si tako dolgo čakala na odgovor. Iz tvojega vprašanja lahko razumem, da se hkrati soočaš tako z opravljanjem izpitov na fakulteti, za katero niti nisi prepričana, če je »tista ta prava«, hkrati pa niti ne veš, katera je tista ta prava oziroma za tisto ta pravo (veterina) te skrbi, da bo to zate pretežko. Upam, da sem prav razumela in povzela. Hm, hm,…
Motivacija je vsekakor tista sila, ki posameznika žene, da razreši neželeno situacijo oziroma da zasleduje cilj, četudi se večkrat spotakne.
Ob razreševanju situacije se lahko srečujemo z ambivalenco, kar pomeni, da bi radi razrešili situacijo, hkrati pa nas odpori, omejujoča prepričanja, miselna izkrivljanja zadržujejo, da bi razrešili neželeno stanje. Svojo stisko, dvome, si zelo lepo opisala. Predlagam ti, da si svoje zapisano vprašanje tudi sama še enkrat prebereš…
Upam, da se zavedaš, da si sposobna in da vsekakor razpolagaš z zadostnimi »viri« za razreševanje nastale situacije. Predlagam ti, da si odgovoriš na naslednja vprašanja. In prosim, da si odgovore nanje tudi zapisuješ. Kaj je tisto, kar želiš v prihodnje? Kje se vidiš čez pet let? Kaj želiš delati? Kaj je tisto, kar te veseli, radosti? Če morda delaš preko študentskega servisa, v kakšnem delovnem okolju, si se dobro počutila, katere delovne naloge si rada opravljala, so ti bile v izziv? Kaj je tisto, kar ti je na trenutni fakulteti ok? Kaj je tisto, kar te moti? Kaj je tisto, na kar imaš ti vpliv? Kaj lahko narediš drugače? Katere so tiste tvoje prednosti, ki ti pri tem lahko pomagajo? Kako močno si želiš fakulteto zaključiti (če je 0 najmanj 10 največ)? Vem, veliko vprašanj. Predlagam ti, da postopoma odgovoriš nanje.
Z vprašanji, glede izrednega ponavljanja letnika, ti bodo najlažje odgovorili na fakulteti, kjer si vpisana. Predlagam ti, da se obrneš na referat. Smiselno je tudi, da se glede (poklicnih) interesov obrneš na karierni center, poiščeš nasvete pri tutorjih fakultete, lahko poiščeš pomoč tudi v psihosocialnih svetovalnicah fakultete. Predlagam ti, da raziščeš spletno stran fakultete, informacije, ki so namenjene študentom. Smiselno je, da svojo situacijo začneš reševati čim prej. Če boš namreč sledila cilju, boš se lažje soočala z ovirami. Iskala rešitve. Torej čim prej naredi prvi korak. Pojdi osebno v referat svoje fakultete. Poišči nasvete pri starejših študentih. Poraja se ti namreč veliko dvomov, skrbi. Javno nastopanje nam je v večini vsem velik izziv. S treningom lahko omilimo svoje strahove. Če boš ubesedila svoje pomisleke naglas, ti bodo sogovorniki lahko posredovali svoje strategije soočanja s tremo, ipd.
Glede štipendije je najbolje, da povprašaj tistega, ki te štipendira (delodajalec? CSD?).
Pogovori se tudi s starši. Ubesedi jim svoje strahove, pomisleke. Skupaj boste iskali rešitve. Omenila si, da si se soočala z depresijo, upam, da si poiskala strokovno pomoč.
Glede na tvoj način izražanja (način ubesedovanja svoje stiske), menim, da si sposobna, da se uspešno spopadeš s svojo situacijo, z ovirami. Pomembno je, da verjameš vase in pričneš delovati. Torej, da narediš prvi korak (recimo, da se pogovoriš s starši ali pa greš najprej v referat).
Da se boš bolj opogumila, pomisli tudi na svoje pretekle izzive, ki si jih že zmogla in znala razrešiti. Kaj so tvoje sposobnosti/osebne lastnosti, da si zmogla premagati situacijo?
Vse dobro ti želim. Kar pogumno! Najtežje namreč lovimo ravnotežje, ko stojimo povsem pri miru, z zaprtimi očmi.
Verjamem, da boš zmogla.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja