Spoštovani
Pri sebi opazam, da se res veliko učim a si le malo zapomnim. Vadim in vadim brez učinka. V 9.razredu mi pomaga mama sploh pri predmetih mat, fiz in kem. Do sedaj nisem imel slabih ocen sedaj pa kar padajo. Ne morem si zapomnit, tesko se tudi casovno orientiram. Mi zmanjka casa. Ker treniram kosarko vidim, da je vse slabše. Enostavno si ne zapomnim vec navodil in res porabim ogromno casa. Ne vem kam naj se s starši obrnemo po pomoč zato prosimo za nasvet.
Hvala
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
če te prav razumem opažaš, da se ti sposobnost pomnenja slabša.
Kje natančno opažaš, da si težko zapomniš stvari? Na šolskem področju? Pri katerem predmetu natančno? V katerih situacijah? Pri športu? V katerih športnih situacijah natančno? Kako dolgo že opažaš težave z zapomnitvijo?
Včasih pridemo v obdobje, ko nam spomin slabše deluje. Na to vplivajo različni dejavniki kot npr.: premalo spanca ali premalo kakovostnega spanca, prenasičenost možganov z informacijami, nezainteresiranost za določeno stvar, izguba smisla v določeni stvari, pomanjkanje vitaminov, itd.
Pohvalno, da se poleg šole ukvarjaš s športom. Šport nam omogoča krajši odklop in potrebno gibanje, ki pozitivno vpliva tudi na same možgane. Koliko pa si vzameš časa za sprostitev? Predvsem miselno sprostitev. Zelo je pomembno, da se možgani odpočijejo, le tako lahko predelujejo, shranjujejo in osmislijo nove informacije. Morda te kaj obremenjuje in se tega ne zavedaš. Vzemi si čas in poglej na svoje življenje z razdalje. Kako živiš? Kaj počneš? O čem razmišljaš? Kako si znaš razporediti čas? Na kakšen način se učiš? Bi bilo potrebno spremeniti učne navade ali tehnike? Kaj ti je v življenju pomembno? Bi karkoli rad spremenil?
Vzrok za slabšanje spomina je lahko tudi zdravstven, ampak glede na tvojo starost priporočam, da se najprej posvetiš samemu sebi, kasneje pa poiščeš zdravniško pomoč, če bo to potrebno.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije