Torej imam eno sošolko, ki se do mene obnaša kot da sem manj vredna. Stalno govori stvari , ki ne obstajajo ( npr. Pojdi na igršče po mojo jopo( tam je ni bilo in potem je rekla da je to hec)) zelo je nesramna do mene, in moja sestra me hoče braniti ampak jeena tistih punc, ki so dvolične. Potem me sprašuje, zakaj jo moja sestra čudno gleda, jaz pa ji ne morem odgovoriti. Kaj naj storim???
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Vsekakor bi rada najprej poudarila, da ni lepo, da se sošolka tako obnaša do tebe. Iz tega kar opisuješ, se zdi, da te njeno vedenje zmede in razžalosti, kar je popolnoma razumljivo. Nihče si namreč ne zasluži, da bi se drugi iz njega norčevali ali pa ga spravljali v neprijeten položaj, tudi če potem rečejo, da je bil samo “hec”. Včasih ljudje rečejo, da se samo šalijo, ampak je pri tem pomembno predvsem to, kako se ti ob tem počutiš. In če se tebi to ne zdi smešno in si zaradi tega slabe volje, ni nič narobe s tem, da te njeno vedenje moti.
Če bi si upala, lahko sošolki v takšni situaciji mirno rečeš, da ti to ni smešno ali da ti ni všeč, ko se tako pogovarja s tabo. Včasih pomaga že to, da jasno pokažemo svoje meje. Če pa se ti zdi, da tega ne bi zmogla, je čisto v redu tudi, da se iz takšne situacije umakneš ali se raje družiš z ljudmi, ob katerih se počutiš dobro in varno. Ni se ti treba prepirati ali prenašati vedenja, zaradi katerega ti je hudo.
Če bi se takšne situacije še naprej ponavljale ali bi ti postajalo vedno težje, pa je pomembno, da o tem poveš tudi kakšni odrasli osebi, ki ji zaupaš, na primer učiteljici, staršem ali šolski svetovalni delavki. Ni treba, da to rešuješ sama. Dobro je že to, da ti sestra želi pomagati in braniti. Mogoče bi se lahko tudi z njo pogovorila o tem, kako se počutiš in kaj bi ti mogoče pomagalo, da bi se v šoli počutila bolj varno in sproščeno.
Pomembno je predvsem, da veš, da tudi če je nekdo nesramen do tebe, to pove predvsem nekaj o njegovem vedenju, ne o tvoji vrednosti. Vsekakor ti želim, da bi se situacija čimprej izboljšala, sem pa seveda tu zate, če bi se rada še o čem pogovorila.
Objem! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)