Pozdravljeni,
Imam 5 prijateljic, ki hodimo v različne razrede. Vendar nimam vseh za prijateljice. Tri od teh so zelo sebične, ostali dve pa sta prav fajn. Po resnici mislim, da je normalno, da pri najstniških letih želim biti tudi prijateljica kakšnega fanta. Danes smo bile jaz in tisti dve na kosilu po pouku in ena reče: jaz imam tistega, ona ima tega, kaj pa ti Evelin?
Potem pa sem začela postajati res žalostno, ker si sama ne upam do nobenega fanta razen do sošolca, ki je bil moja prejšna simpatija. Sicer me on vedno zafrkava, jaz pa mu dam ''utihn pa pejt stran'' pogled. Poleg tega me je nekaj mesecev spraševal za zapiske iz šoli, ker je mankal in sem mu poslala. Kasneje pa me je začenjal spraševati za narejeno nalogo. Parkrat sem mu poslala, vendar sem ga kmalu začela ignorirati, ker sem imela občutek, da me izkorišča za nalogo. Vendar to se je spremenilo. Moram priznat, da sem kar ljubosumna na ostali dve.
Poleg tega si želim hoditi na kakšno dejavnost izven šole, da lahko še koga spoznam.
Povzetek: Skratka, želim si kakšnega prijatelja ki je fant, vendar sem preveč sramežljiva in me je strah da bom kaj zamočila. Poleg tega nevem kako naj nadaljujem s tistim sošolcem (bivšo simpatijo). Ter zanima me kako naj pridobim samozavest da ne bom več toliko sramežljiva.
Hvala za vaš čas in odgovor.
Lep pozdrav
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Evelin!
Naj se ti najprej zahvalim za postavljeno vprašanje. Želiš se torej spoprijateljiti s kakšnim fantom, vendar te pri tem ovira sramežljivost. Zaradi tega si želiš okrepiti svojo samozavest. Razmišljaš tudi o tem, kaj storiti s svojo bivšo simpatijo, saj se vajin odnos vedno nekako spreminja.
Omenila si tudi prijateljice, od katerih so tri zelo sebične. Imaš vso pravico izbirati s kom boš prijateljica in s kom ne. Če vidiš, da ti nekatera poznanstva ne prinašajo veselja in te ne podpirajo, imaš vso pravico razmisliti o tem, ali ta poznanstva oz. prijateljstva sploh še hočeš v svojem življenju. Prijatelje imamo v svojem življenju zato, da nas podpirajo in ne zato, da bi nam življenje še dodatno oteževali. Podobno se boš morala odločiti tudi glede tvoje bivše simpatije. Ali je ta fant oseba, ki si jo zares želiš blizu sebe? Ne razumem pa popolnoma kaj v vajinem odnosu točno se je spremenilo?
Rada bi okrepila svojo samozavest. Tako kot si že sama ugotovila, ti bo to pomagalo pri tvoji sramežljivosti in lažje boš začela vzpostavljati nove stike. Svojo samozavest lahko okrepiš tako, da ozavestiš katere so tvoje prednosti in dobre lastnosti in si nanje ponosna. Lahko jih tudi zapišeš na list papirja in jih čez dan večkrat prebereš. Nikar se ne boj pristopiti k novim ljudem, vsakič bo lažje. Morda si lahko že vnaprej pripraviš kakšne teme za pogovor, da bo le-ta nekoliko lažje stekel.
Seveda je popolnoma normalno, da se želiš družiti tudi s fanti. Če ti je morda težko vzpostaviti prvi stik v živo, lahko to narediš tudi preko sms sporočila ali preko socialnih omrežij, kjer je to morda nekoliko lažje. Tudi dejavnosti po pouku in izven šole so odlična priložnost za spoznavanje novih ljudi, saj se tam srečuješ z osebami, ki imajo podobne interese. To je seveda tudi ena izmed priložnosti, da navežeš kakšen nov stik s katerim izmed fantov. Sedaj moraš samo še ugotoviti, kaj bi rada počela. Je to kaj v povezavi s športom, umetnostjo?
Upam, da sem ogovorila na tvoje vprašanje. Če pa te zanima še kaj, pa mi napiši.
Lepo bodi,
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)