Imam najboljši prijateljici A in B. Nekaj časa opažam, da nista iskreni do mene, se spogledujeta, pišeta za mojim hrbtom, občutek imam, da jima grem na živce. Ko sem se želela pogovoriti o tem, sta rekli, da s tem iščem pozornost. Mami mi je rekla, da se je najbolje pogovoriti, a ne gre. Če ju zapustim, ostanem sama. V vsakem primeru bodo nastale govorice, da bi drugi gledali grdo name. Ne želim ostati sama, hkrati pa vem, da to ni prijateljstvo. Zato sem v veliki stiski, želim si imeti nekoga svojega. Prosim za nasvet. Hvala
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si tako iskreno delila svoje doživljanje na svetovalnici.
Pišeš o dveh najboljših prijateljicah, pri katerih opažaš neiskrenost, spogledovanje, pisanje za tvojim hrbtom. Hkrati imaš občutek, da jima greš na živce, v povezavi s čim si se že skušala pogovoriti, vendar neuspešno. Zavedaš se, da to ni prijateljstvo, hkrati pa si ne želiš ostati sama. Verjamem da se ob vsem tem počutiš žalostno, nemočno, zavrnjeno in izdano.
Predstavljam si, da ti je težko, ker si že skušala naglasiti nastalo situacijo, vendar sta ti prijateljici sporočili da ti nista pripravljeni prisluhniti in kaj spreminjati. Razumljivo je, da si želiš pripadati in imeti nekoga, ki ti bo v oporo, te bo razumel in boš lahko z njim preživljala čas. V kolikor še nisi, boš verjetno v prihodnosti spoznala, da se nekatera prijateljstva in odnosi, na neki točki tudi končajo. Bodisi zaradi konfliktov, lahko pa tudi zaradi različnih interesov, pričakovanj in sprememb, ki jih prinese življenje. Hkrati pa je vsak dan priložnost, da se lahko vzpostavijo nova prijateljstva oziroma novi odnosi.
Svetujem ti, da si vzameš nekaj časa za razmislek o tvojih obstoječih odnosih s tema prijateljicama. Se z njima počutiš sprejeto, razumljeno? Imaš občutek, da imata takšne lastnosti, ki so ti pri pravih prijateljih pomembni? V kolikor je odgovor na katero izmed vprašanj ne, lahko razmisliš kaj je razlog, da še vedno vztrajaš v odnosu. Je to morda strah pred neznanim, pred tem, da bi ostala sama? V kolikor bi se to res zgodilo - je to nekaj, kar bi ti lahko premostila? Kdo ti je lahko pri tem v oporo? Morda obstaja še kakšna rešitev za nastalo situacijo? Če bi bila tvoja res dobra prijateljica v isti situaciji, kaj bi ji svetovala?
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije