Mam eno tezavo z mojo BFF (recmo ji x) in se z eno prjatlco (recmo ji y)
Pac jst sm ze z x 6 let naj prjatlca in midve z x sma se fuuul druzle z y zej zadnje case pa ful ko nima vec bff. In smo se pac druzle. Do novega leta je blo vse fuuul fajn zj pa se je vse spremenilo!
Zj se x druzi ful z y in me kr 'zapusti' pac pocutim se kot tretje kolo, x in y se skos druzita jaz pa cev dan hodim zanjima in se sploh ne zmenita zame.
No zej pred kratkim pa sem dobila menstruacijo in sem mislila da ce jima bom povedala da me bosta razumeli in se bolj druzili z mano. AMPAK SM SE ZMOTLA. sam se huje je kot prej! Pac 1. dan ko sm povedla sta ble tak cist zacudeni in pol naslednji dan sta se ze norcevali iz mene kav da sm noseca pa ko sm sla na wc sta rekli cem sm rodila in pac je ful glupo vse skupi.
In ce bi jima povedla kar sem ze naredila je y stopila na moj prst na nogi! In pol me je zejbavala kk sm boga pa vse ????. In zdej me se ma x grdo. ????
• ba
banana
Niso prave prijatelce prosim pusti jih za svoje dobro, ne smeš jima pustit da te čustveno uničita
Lp. Banana
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da se tvoja najboljša prijateljica x zadnje čase veliko druži z prijateljico y, s katero ti je sprva bilo zelo zabavno, v zadnjem času pa se čutiš, kot da se je vse spremenilo. Občutek imaš, da te ignorirata in se do tebe grdo vedeta. Poskušaš se čim bolj vključiti v druženje, vendar ti tega ne omogočita. Sklepam lahko, da se počutiš zapostavljeno ali celo zamenjano, kar pri tebi vzbuja žalost, imam prav?
Žal mi je, da se soočaš s tako težko situacijo, ki vključuje osebo, za katero sklepam, da ti je zelo pri srcu. Prijateljstva so lahko včasih zelo zapletena in od nas zahtevajo veliko truda, da se ohranijo. Na žalost ne prinašajo samo lepih trenutkov, ampak tudi bolečino, sploh ko situacija vključuje najboljše prijatelje.
Rada bi ti povedala, da so tvoji občutki popolnoma normalni in razumljivi. Prijateljstva, kjer se počutiš kot tretje kolo in kjer se norčujejo iz tebe, je lahko zares težko in boleče. Tudi glede menstruacije si zaslužiš sprejemanje in razumevanje s strani prijateljic. Menstruacija je namreč tako zelo človeška, a hkrati zelo intimna, še posebej zato, ker je to zate popolnoma nova izkušnja. Vsak si zasluži biti sprejet, spoštovan in razumljen s strani prijateljev.
Zelo pomembno se mi zdi, da se poskušaš pogovoriti s svojima prijateljicama. Poskusi najti primeren trenutek, ko se lahko iskreno pogovoriš s prijateljico x, saj si si z njo zelo blizu in te bo pripravljena poslušati. Seveda se lahko pogovoriš tudi z obema hkrati. V tem pogovoru je pomembno, da si iskrena in ji poveš, kako se počutiš in o čem razmišljaš. Torej, da ji poveš vse, kaj te moti, kaj si želiš od prijateljstva, deliš svoja čustva, trenutke, ko ti je bilo še posebej težko v zadnjih mesecih … Pomembno je tudi, da postaviš jasne meje glede prijateljstva, torej npr. do kakšne mere se lahko šalite med seboj, kje pa je že meja, da te šale prizadenejo. Mogoče se sploh ne zaveda, da se grdo vede do tebe in da te je s svojim vedenjem prizadela. Pogovor je zelo pomemben prvi korak k temu, da se prijateljica x zave, kako se počutiš, in ji tako daš priložnost, da svoje vedenje popravi. Seveda razumem, da je lahko to zelo težek in zapleten prvi korak, vendar je pomemben za tvojo prijateljstvo.
Če se prijateljici po tem pogovoru ne spremenita in boš še naprej imela občutek, da si tretje kolo se ponovno oglasi in bova skupaj poskušali razmišljati, kaj je najboljše narediti v tej situaciji.
Zapomni si, da se v življenju vedno poskušaj obdati z ljudmi, ki te razumejo in spoštujejo, saj je to izjemno pomembno za tvoje počutje. V prijateljstvih je pomembno, da si to, kar si, in se ti ni potrebno pretvarjati in iskati načinov, kako pridobiti pozornost prijateljev, da se družijo s tabo. Pomembno je, da preprosto uživate v družbi drug drugega.
Si se mogoče o svoji stiski že poskusila pogovoriti s kom drugim? Ali imaš še kakšno dobro prijateljico ali prijatelja, na katerega se lahko obrneš za podporo? Lahko se pogovoriš tudi z odraslo osebo, ki ji zaupaš in te dobro pozna (npr. starši), hkrati pa pozna tudi tvoje prijateljice. Nanje se lahko obrneš po nasvet ali zgolj za to, da deliš svoje občutke. Že sam pogovor je lahko velik korak k boljšemu počutju.
Vesela bom, če boš podelila z mano, kako je šel pogovor, in če sta prijateljici spremenili svoje vedenje. Če pa imaš še kakršnokoli vprašanje oz. bi želela karkoli podeliti z menoj, sem tukaj. Ne pozabi, da nisi sama in da je tvoje počutje pomembno.
Bodi močna in srečno!
Lepo bodi
Lara Tušek, dipl. psih. (un)