Pozdravljeni. Sedaj sem bila 5 dni na oddihu in v hotelu kjer smo bivali smo imeli na voljo ogromno hrane v neomejenih kolicinah. Pred tem sem jedla zdravo, v mejah normale, redno sem telovadila. Tam nisem telovadila nic, jedla sem x3 kar sem jedla pred tem doma in poleg tega se kaloricno, sladko.. Sladko doma ne jem prav dosti, (zaradi tega ker so zdravniki rekli, da sem zelo tvegana za sladkorno) tam sem pa pretiravala. In sedaj ko sem doma, se ne znajdem vec, ne jem zdravo kot prej, ne telovadim. In zacela sem se pocutit psihicno zelo slabo zaradi tega. Kaj naj naredim, da se cimprej spravim na staro pot zdrave prehrane in telovadbe? Prosim prosim prosim pomagajte
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in tako iskreno delila svoje doživljanje.
Pišeš, da se počutiš slabo, ker si po dopustu prenehala z zdravim slogom življenja. Praviš, da ne telovadiš več in posegaš po bolj kalorični hrani, posledično pa opažaš tudi spremembe na področju duševnega zdravja. Verjamem, da se počutiš nemočno in neprijetno, ker ne veš kako vzpostaviti vzorce zdravega načina življenja.
Predlagam ti, da razmisliš, kako bi se lahko bolj sistematično lotila svojega cilja, ki se torej veže na doseganje bolj zdravega načina življenja. Pomembno je, da bo cilj, ki si ga boš zastavila specifičen, merljiv, dosegljiv, realističen in časovno omejen (primer cilja: V tednu od 2. 5. do 8. 5. bom šla trikrat na teden na sprehod za vsaj 30 minut.). Mogoče lahko začneš z več manjšimi cilji in v primeru doseganja, postopoma spreminjaš. Razmisli o tem, na katerem področju si bolj želiš sprememb - na področju prehranjevanja ali vadbe. Čeprav sta ti zelo prepleteni, ti bo morda lažje, če se v samem začetku osredotočiš le na eno in si postavljaš cilje na tem področju. Če pa se ti zdi, da boš sposobna realizirati cilje iz obeh področij pa se lahko odločiš tudi tako. Pomembno je, da izhajaš iz sebe, svojih želj in potreb.
Pri tem pa ne smeš pozabiti, da je povsem možno in okej, če se kdaj kakšni cilji ne realizirajo. Lahko, da se bo to na začetku dogajalo pogosteje, vendar sem prepričana, da ti bo s časom uspelo in boš spremenila svoje navade na način, da se boš počutila bolje.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije