hej..
Vceraj sem finally dojela kak malo jaz jem, tak sla sem tekat in nikol ampak nikol se nisem tak faking ne sposobno pocutla ko vceraj, in pol ko sem prisla domov mi je tak malo manjkalo da sem skup padla like no joke. in ko sem bla na morju, neznam ti povedat kak me je blo strah jest. tak sploh ko smo sli ven jest v kako restavracijo.in mislim da je ata dojel da premalo jem. in tolko ko vem da morem popravit moj odnos s hrano me je tak strah sole kr se je zarad sole vse zacelo.
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo,
v svojem sporočilu omenjaš, da se soočaš s težavami z zadostnim prehranjevanjem in da meniš, da so te težave povezane s šolo. Verjamem, da ti v tej situaciji nikakor ni lahko.
Zadostna količina uravnotežene prehrane je zelo pomembna za delovanje našega telesa - takrat, ko smo fizično aktivni in tudi takrat, ko samo razmišljamo - prehrana je pomembna za delovanje možganov in mišic. Zato si verjetno ob teku bila pri nizkih močeh; tvoje telo potrebuje dovolj hrane, že zato, da se lahko gibaš.
Vesela sem, da želiš popraviti svoj odnos do hrane in spremeniti prehranjevalne navade, ampak razumem tudi, da je to lahko kar velik izziv. Tukaj sem zate, da skupaj ugotoviva, kakšen pristop k uvajanju sprememb bi ti najbolj ustrezal. Bi bila morda pripravljena z menoj deliti še kaj več informacij o tem, kaj se je zgodilo v šoli? Omenjala si namreč, da je bila šola razlog, da so se začele tvoje težave s prehranjevanjem. Situacijo bi rada bolje razumela, da ti lahko kar se da najbolje svetujem.
Prijazno te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• pi
pijekpije
Hej, prvo bi se rada zahvalila za vaš odgovor.
Naj prvo opišem situacijo... V sredini aprila, ko smo imeli sportno vzgojni karton sem opazla da sem izgubila nekaj kilogramov, zdelo se mi je smiselno da poskusim z dieto, na teelfon sem si downloadala calories tracker.. in vse je šlo po planu. Izgubljala sem kilograme. Nato pa je sledil maj ki je v šolskem letu zelo stresen, kar je nekako vplivalo na moje mentalno zdravje. Vedno sem se počutila kot nič, nevredno, slabo v vsem, prav tako pa sem izgubila delček sebe. Mislila sem da bom s začetkom poletja, postala "normalna". Ko sem imela preveč časa za razmišljanje sem overthinkala vse kar je možno. Prav tako pa sem s časoma dobila neko krivdo po tem ko sem jedla kaj ne zdravega ali pa ko sem pojedla preveč. Kar nekaj časa nisem nobenemu povedala da imam problem s hrano. Kot sem zadnjič omenila sem na morju malo jedla saj nisem morala trackat svojih kalorij. strah me je bilo da bi pojedla preveč.
Sedaj ko pa se bo začela šola.. in vem da že zdaj jem premalo me je toliko bolj strah da bi jedla zelo premalo in bi to vplivalo tudi na moje fizično zdravje. Kakorkoli menim da sem napredovala saj se zavedam o tem kaj delam. Včeraj sem si končno izbrisala calorie tracker (je bilo kar strašno).
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
razumem, kako je šola imela vpliv na to, da si začela razmišljati o izgubi teže in kako celotna situacija ni imela dobrega vpliva na tvoje duševno zdravje.
Na katerikoli točki v življenju so diete naporna stvar za telo in um, sploh če se za to odločiš pri tako mladih letih. Načeloma se za tvojo starost spremljanje kaloričnega vnosa in diete odsvetujejo, ker še vedno rasteš in se razvijaš in tvoje telo potrebuje hranila iz raznolike hrane, ki se je pa diete izogibajo.
Razumem, da ti je bilo težko izbrisati aplikacijo za sledenje kalorijam, vendar sem ponosna nate in vesela, da si se za to odločila, saj je to velik korak k temu, da predrugačiš svoje mišljenje o hrani v bolj pozitivno. Lahko začneš počasi - predlagam, da vsak dan zaužiješ 3 obroke in se pri tem ne izogibaš nobeni prehrambeni skupini - naj bodo tvoji obroki uravnoteženi, naj se na krožniku tudi pojavijo ogljikovi hidrati in proteini - ti ne škodijo, ampak so zelo pomembni zate, že za delovanje tvojih možganov. Razumem, da je včasih negativne misli o hrani težko spremeniti v pozitivne, ampak se prehranjuješ in giblješ (oboje v ne premajhnih in ne prevelikih količinah), ker imaš sebe in svoje telo rada, ne ker se na tak način kaznuješ. Vesela sem, da tudi sama pri sebi opaziš napredek in željo po spremembi.
Glede šolskih obveznosti pa razumem, da te skrbi, da boš preobremenjena, sploh ko se nakopiči ogromno nalog, vendar se tudi s tem lahko spoprimeva skupaj. Če želiš, lahko razmisliva, kakšen način organizacije dela bi ti najbolj ustrezal, da se ne boš počutila preobremenjeno in da šolsko delo ne bo vplivalo na tvoje prehranjevalne navade.
Sporoči, če bi si tega želela. Pa še enkrat dodajam, da sem vesela, da si želiš pozitivnih sprememb in da sem ti zmeraj na voljo.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• pi
pijekpije
Hvala, za vašo pomoč. Ne bom lagala ampak po tem ko sem si izbrisala aplikacijo za sledenje kalorijam se počutim nekoliko bolje kot sem se prej..., ni me tako strah kaj bom pojedla, čeprav je strah še vedno prisoten. Sploh ko jem nekaj česar si nisem pripravila sama.
Definitivno bi želela vašo pomoč pri organizaciji šolskega dela, če vam ne bi bil problem.
hvala in lep pozdrav.
• Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Živjo,
to je res lepo za prebrati in sem vesela, da se počutiš bolje, ko si si aplikacijo izbrisala. Verjamem, da pomaga, da ti aplikacija ne služi vedno znova kot nek slab, negativen opomnik. Razumem pa, da je nek strah še vedno prisoten - naj te to ne odvrne - spremembe potrebujejo čas, pot pa je redkokdaj preprosta, vendar je vsak korak, korak k tvojemu boljšemu počutju.
Z veseljem ti pomagam pri organizaciji, ampak bi najprej potrebovala nekaj več informacij o tem, kje se soočaš s težavami, kakšne vrste načrt bi ti najbolj koristil, da lahko ugotoviva, kaj bo najbolje zate in kaj lahko preizkusiš.
Si piševa,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• pi
pijekpije
Živjo!
Mislim, da bom zmogla sama. Če pa ne pa se bom obrnila na vas. Vseeno pa bi se zahvalila za vaše prijazne besede. HVALA.
Lep pozdrav.