pozdravljeni
Moja mami vedno ko jo nekaj uprašam ( skoraj vedno) ne odgovori. Velikrat ker neki preklinja v prazno. Pač in js je nerazumem včasih ko je kar tiho ko je kar uprašam. Imam občutek da sploh ne ve da jo kj sprašujem al pa da kaj v prazno govori. In js se včasih zaderem nazaj pač ker nemorem več, nerazumem ji, nevem kako ji nj pomagam. Probam jo uprašat kaj je pa spet nesliši. Ampak ko da bi pršla v nek trans pač drugače normalno govori kr naenkrat pa to začne. Pač če grem stran včasih je to samo še bolj. Pač samo nerazumem kaj se ji dogaja. Občutek mam da je še hujš če upijem samo to naredim samo če mam težek dan pa probavam da ne samo res je težkoo. Kako nj ji pomagam al pa kaj nj nrdim ko se to zgodi.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, te skrbi za svojo mami, saj si ne znaš razložiti njenega početja. Praviš, da včasih zapade v stanje, kot da ne bi bila v stiku z realnostjo. Govori v prazno in ne odgovarja na tvoja vprašanja.
Razumljivo je, da se počutiš zaskrbljeno in frustirano, saj je njeno vedenje res nenavadno in bi ji želela pomagati, ona pa tvoje pomoči v tistem trenutku ne more sprejeti. V kolikor se to ponovno zgodi, poskušaj govoriti mirno, v kratkih in razumljivih stavkih. Ne poskušaj se prepirati z njo glede tega, kar trenutno doživlja, saj je zanjo najverjetneje še kako resnično.
Omenila si, da ima obdobja, ko je prisebna in se je z njo mogoče pogovarjati – takrat bi bilo dobro, da ji omeniš njeno nenavadno vedenje in ji poveš, da te skrbi zanjo. Poskusi jo prepričati, da se glede tega obrne na svojega osebnega zdravnika, ki ji bo lahko pomagal.
Zelo pomembno je, da za vedenje svoje mame poveš še kakšni drugi odrasli osebi. Tovrstno početje namreč lahko nakazuje na resnejše stanje, ki bi ga bilo potrebno zdraviti, možno pa je, da se tvoja mami tega početja ne zaveda in ne bo iskala potrebne pomoči.
Držim pesti zate in za tvojo mami,
Ana Lampret, mag. psihologije