Zdravo.
Kaj je normalno, da se z mojo psihologinjo nic ne pogovarjava? Ko pridem k njej na termin sva konec v 15 min. Je res, da sem bolj tiha oseba, ki ne pride ravno tja in zacne govorit ampak vseeno. Vprasa me ce se hocem o cem tocno pogovarjat in recem ne in potem mi da kar nov termin in sva konec. Ce pa recem neko temo pa se pogovarjava 10 min vec in je to to. 1 leto hodim k njej in ne bi mogla rect niti eno stvar, ki sem jo odnesla od najinih ur. Hocem jo menjat, ampak me je strah ji to rect, ker se mi zdi nesramno in je drugace ful prijazna pa vse.
Je mozno ozdravet od bulimije? Tezave s hrano mam ze od 8 leta, ampak ni tak hudo, da se bi mi poznalo na fizicni ravni. Ampak vseeno mi gre blazno na zivce, da 9 let 24/7 razmisljam samo o hrani in hujsanju. Prvih 6 let sem mela tezave s prenajedanjem, kasneje sem ugotovila, da sem drugacna od ostalih in nisem mela niti enega prijatelja, zato sem htela shujsat in sem zacela bruhat. To traja se danes, zraven tega pa me je kako leto nazaj postalo strah hrane in jem tudi po en obrok na dan.  Ampak ne ves cas, kar me najbolj zivcira. Danes me je lahko strah pojest dva zdrava normalna obroka, jutri pa bom brez najmanjsih tezav pojedla 10 cokolad v parih minutah. To me ful zivcira, ker nikoli ne vem kdaj se bo to menjalo. Zdi se mi kot, da sem totalna zguba in mi nic v zivljenju ne uspe. Vem, da ni ena bolezen boljsa od druge, ampak vseeno vcasih razmisljam, da niti anoreksije nisem mogla dobit in mam zdaj bulimijo. Ce bi mela anoreksijo mi lahko vsaj shujsala in bi blo to iz strani drugih ljudi bolj sprejemljivo. Zdaj pa shujsam za 10 kg in pol jih spet nazaj dobim pa spet zgubim in mi gre vse skupaj res na zivce, niti spat ne morem ne da sanjam hrano. Edina prijateljica, ki jo mam ve da mam bulimijo in mi vseeno govori, kak je shujsala in da je zdaj lepsa in je bomj vesela, al pa kak si ne sme nekaj oblect al pa nekaj pojest, ker je debela. Vem da majo tudi ostali ljudje tezave s tem, ampak ona nima bolezenskih tezav s tem in vem da ni  odgovorna kak bom jaz reagirala in se pocutla na take komentarje, ampak to se mi zdi tak rahlo nesramno, kot da bi sel nekomu, ki ma ful tezave z drogami govorit, kak si zacel jemat droge in si zdaj ful bolj vesel. Sploh v bistvu ne vem kaj je moje vprasanje, to sem mogla nekomu povedat. Pac ce je mogoce po 10 letih z motnjami hranjenja ozdravet, ker mi ta se en glas v moji glavi, ki mi nikoli ne da mira gre zelo na zivce. Vcasih me spravi tak dalec, da bi najrajsi umrla al pa se nekam zakopala, da me noben vec ne vidi. Niti se ne morem normalno druzit z ljudmi, ker si ne upam hodit v javnost, ker sem tak fejst grda. In noben tega ne razume. V soli me je vcasih prevec strah jest malico in je pac ne jem, ampak v oceh ostalih izpadem samo tak, kot da iscem pozornost in hocem bit kul ker ne jem. In v tostem trenutku se bi narjasi zaceka jokat tam, ker sploh ne vejo kak tezko je s tem zivet in da ne morem nehat kar tak, ne glede na to kak fejst si to zelim.
Zadnja stvar se. Kak hudo bolano je to, da si ves cas ustvarjam fake scenarije, da sem bla posiljena al pa take res hude stvari. To se tak prizadeto slisi, da si zivi dusi ne upam tega povedat. Ker valda nocem da se mi kaj takega zgodi, ampak po drugi strani pa se mi zdi, da bi potem mela vsaj nek razlog, da mam take tezave s hrano in sem ves cas zalostna. Zdaj pac mam s tem tezave brez kake koli travme.
Se opravicujem za to dolgo tecno nepotrebno pismo, ampak ne vem vec kaj naj sama sabo, ker bi najrajsi nehala obstajat.
Kaj lahko na to sporocilo odgovori gospa Marjetka Gojkosek, hvala ze v naprej
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
hvala za zaupanje in ker si nam pisala.
Tvoje vprašanje smo poslali svetovalki Marjetki Gojkošek, vendar ker je svetovalka trenutno odsotna, boš morala na njen odgovor malo počakati.
V primeru, da bi želela odgovor prej, lahko vprašanje pošljemo drugi svetovalki/cu. Prosim sporoči.
Lep pozdrav iz uredništva #Tosemjaz
• ra
razumem te
Poglej se v ogledalo-lepa si taka kot si! Njabrz si najstnica s tezavami vsepovsod. To je nomalno, ampak poskusaj ne resevati svojih strahov s hrano oz brez hrane. Poskusaj to tezavo preusmerit v kaj drugega. Rada bi shujsala? Prehranjuj se zdravo in poskusaj vpeljati vsaj 5 obrokov na dan- malo po malo! Kaj pa glava- pojdi ven, na zrak, na najblizji hrib! Zadihaj se, ko prides na veh pa uzivaj v razgledu. Ti si nad vsemi in ti zmores prav vse! In prenesi ta obcutek v vsakdanje zivljenje, Javi kako ti je slo???? Bodi mocna, vse zivljenje imas se pred sabo????
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko.
Psihologi lahko čas namenjen klientom različno odmerijo, načeloma pa vsakemu pripada od 45 do 60 minut (odvisno od odločitve posameznega psihologa). Če dobiš ti toliko manj, potem jo lahko prosiš, da bi želela več. Dobro bi bilo tudi to, da na vsako seanso 'prineseš neko temo', ker če klienti nimajo o čem govoriti, potem tudi psihologi načeloma ne silimo v ljudi, in pustimo, da govorijo samo o tem, kar jim je takrat pomembno izpostaviti. In če ti, na primer, daješ občutek, da nimaš o čem govoriti, potem je to zanjo sporočilo, da te 'pusti pri miru'. Jaz bi na tvojem mestu poskušala nasloviti ta izziv oz. problem in ji iskreno povedati, kaj čutiš, saj vaju bo iskrenost tudi bolj povezala, vajin odnos se bo poglobil, kar pa je bistvo vsakega terapevtskega ali svetovalnega odnosa. Če tega ne bi zmogla, lahko kadarkoli nehaš in si poiščeš drugega strokovnjaka. Razumem, da ti je težko ob tej misli, ampak če ji tega ne upaš ali ne želiš osebno povedati, ji lahko napišeš email in na ta način sporočiš, da ne želiš več hoditi na svetovanja. To ni nesramno, kaže pač samo na to, da si nekih stvari še ne upaš izpostaviti in to bo ona tudi prepoznala.
Motnje hranjenja so ozdravljive, je pa lažje s pomočjo strokovnjaka. Toplo bi ti priporočala, da se o tem pogovoriš s svojo psihologinjo (to je namreč odlična tema za vajina srečanja, kjer bi se imeli veliko za pogovarjati), ali pa si najdeš koga drugega, s kom se boš lahko o tem pogovarjala in to počasi predelala. Na začetku prav gotovo ni lahko, kasneje pa postaja malo lažje, še posebej ker imaš podporo strokovnjaka in lahko sproti predeluješ težke občutke, ki se ti bodo pojavljali.
Žal mi je, da ti prijateljica vzbuja takšne občutke. Včasih se nam zgodi, da nam naši bližnji ali drugi ljudje okrog nas govorijo določene stvari, brez da bi pomislili, kako bo to vplivalo na nas. Verjetno ne misli nič slabega, ampak je fokusirana na sebe in svoje občutke, ter ne opazi, da se ti boriš še z večjo težavo. Ta glas, ki ti gre na živce, se je pri tebi že zelo udomačil in se navadil govoriti ena in iste stvari. S pomočjo terapije ga lahko počasi premagaš in kakšnemu drugemu glasu ali misli v sebi daš priložnost, da prevlada in ti začne govoriti lepše stvari. Ta glas te posledično tudi pripelje do teh misli in občutkov, da najraje ne bi več živela, da bi umrla. Sproža občutke, ki jih kakšen drug glas ne bi, zato je pomembno, da v sebi najdeš drugačnega, in krepiš tistega. Toplo ti priporočam, da to storiš s strokovno pomočjo, ker ti bo lažje. Če se odločiš menjati psihologinjo, imaš na voljo različne možnosti:
1.     Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na več lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
2.     Svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, so brezplačne, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali www.posvet.org
To, kar opisuješ na koncu, ni bolano, je pa posledica čustvenih stisk, ki jih doživljaš, zato so tudi misli in občutki takšni, ki kažejo na določeno travmo, iskanje odgovorov, razlogov, pa tudi smisla v svojih težavah. To se pač lahko kaže na različne načine, pri tebi torej na ta način, da razmišljaš o scenarijih, da bi lahko nekako 'upravičila' svoje občutke, počutje, življenje.
Hvala ti, da si vse to napisala in delila z mano, upam, da ti bo kaj od zgoraj napisanega v pomoč.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije