Jaz imam eno težavo,ali mogoče več.
Že dolgo časa nevem kako se počuti, to traja mogoče tam od 3. razreda. Vedno se počuti slabo ali zapuščeno pa čudno. Nevem več kako se počutim po navadi sem zelo slabo in žalostno ampak to skrivam pred drugima ker nočem da se za mene brigajo ali kaj ker je zuni na svetu več ljudi ki majo bolj grozne težave ali rabijo več pomoči kot pa jaz. Nikoli ne vem zakaj je tako, ali ker me izzivajo, se norčujejo iz mene, si izmišljujem ali kaj? Zelo sem zgubljena in sem postala drugačna zelo ne počuti se dobro kot sem zdaj. Nevem ampak vsi mi povejo da je to samo v moji glavi in da bo že vredo ampak nikoli ni vredo.
Nevem kaj naj storim, zelo sem zmedena.
• Pe
Pepa
Tudi ne jem in sem poskusala veliko krat narediti samoumor Ali sem se samoposkodovala. Vedno hocem najboljse za drugs da nimam nikoli casa za sebe. In se pretvarjam vedo da sem vredo ker drugi majo bolj tezko kot pa jaz, saj sem itak sam en clovek od 8 bilionov.. :(
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Pepa,
Hvala, ker si se obrnila na nas. Opravičujem se ti, ker si morala malce počakati na odgovor.
Pišeš, da ne veš točno, kako se počutiš - slabo, čudno, zapuščeno, izgubljeno, žalostno. Vsekakor se ne počutiš dobro, čeprav se pretvarjaš, da si v redu. Občutek imaš, da imajo drugi hujše težave od tebe, zato jih nočeš obremenjevati s svojimi. Tudi drugi ti pravijo, da je vse v tvoji glavi, in se norčujejo iz tebe. Slišati je, kot da nimaš nikogar, na katerega bi se lahko obrnila v svoji stiski.
Žal mi je, da se tako počutiš, in žal mi je, da si s temi občutji sama. Predstavljam si, da je to zate zelo težko. Želim ti povedati, da nisi sama in da obstajajo načini, kako si pomagati v situaciji, ki jo opisuješ. Tako kot sama želiš najboljše za druge, si to zaslužiš tudi ti. Dvomim, da bi komur koli drugemu v stiski rekla, da mu ne boš pomagala, ker je samo eden izmed 8 bilijonov ljudi na svetu. In tako je seveda prav, da tudi ti prejmeš pomoč, tako kot vsak drug.
Glede na vse, kar opisuješ, menim, da potrebuješ strokovno (psihološko) pomoč, ki ti je v naši svetovalnici žal ne moremo nuditi. Obstaja pa več načinov, kako priti do psihologa. Lahko se za začetek obrneš na šolsko svetovalno delavko in ji zaupaš svojo stisko. Morda te bo lahko že ona malce razbremenila, nato pa te pomagala usmeriti v psihološko obravnavo. Drugi način je, da obiščeš osebnega zdravnika in ga prosiš za napotnico za psihologa. Pred tem bo najbolje, da se pogovoriš s starši in greste k zdravniku skupaj - tako ti bo verjetno lažje in tudi starši bodo najbrž želeli biti seznanjeni s postopkom. Zaupaj zdravniku čim več od tega, kar si zaupala nam, da boš lahko čim prej prišla na vrsto za ustrezno obravnavo - psihološko in/ali psihiatrično.
Pomoč v stiski pa ti je na voljo tudi brez zdravnikove napotnice, in sicer v svetovalnicah Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji in so brezplačne, poglej pa na njihovi spletni strani, katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali: www.posvet.org. V Centru Posvet ni zdravnikov in psihiatrov, samo svetovalci in psihologi.
Še ena možnost pomoči pa je telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan). Tu bi ti svetovala predvsem TOM telefon, saj je najbolj primeren za stisko, ki jo ti opisuješ, in za tvojo starost.
Še enkrat želim poudariti, da v svoji stiski nisi sama, čeprav se ti sedaj morda tako zdi. Obstaja veliko možnosti za izboljšanje počutja, zato poskusi izkoristiti vse vire pomoči, ki ti pridejo prav. Nekaj sem jih že opisala zgoraj, še več pa jih najdeš na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Želim ti, da bi uspela zbrati moč in poiskati pomoč, ki jo potrebuješ. Če imaš še kakšno vprašanje ali se ti zdi, da ti lahko še kako pomagam, pa sem ti na voljo, da mi spet pišeš.
Srečno,
Anja Rakovec, mag. psihologije