tole bo mau na hitr ker nimam velik casa, tkoda se opravicujem ce bo zvenel nesramno, al pa usiljivo, ampak upam da bote razumel... torej mam tezavo... nevem kk to povedat. torj moj life je ubistvo tak.. doma tezave (dretje, nasilje, izkoriscanje, spolna zloraba od brata, vedno kriuda na men, pa usi se spraulajo name...sm  k neka lutka za sproscanje slabe energije al pa pac da utesijo potrebe kerekol pac...) u sol tezave (slabsanje ocen, nimam glih koga za pogovarjat "prjatlca k je zravn zato da drugi zgledajo bols" pa ubistvu ja... noben me glih ne mara, ceprou me to ne mot, ampk ja yk...). mam pa eno in edino osebo k mi pomen vec k karkol na sveti. torej on je fant, poznava se ful doug, ampk se bl piseva, ne pa u zivo, ampak ga poznam in sva se tud vidla ene 3krat.. uglaunm... kukr sm omenla, mi pomen use, js pa tud njem velik. pomaga mi zmer, ze velikrat me je pregovarju ko sm se hotla ubit, pa pac use ubistvu, in ja.. lahk recemo da se mava rada kr brat pa sestra, pa da garantirano drug druzmu velik pomenva... Ampak zadne case je ful tezko.. tko zlo, da nocm vec. ampak zdej res nebi vec zivela, niti nocm da me kdo res al pa karkol... probala sm cist use da bi bla bols, ampk nc nepomaga, js se pa pocutm k da sm usm u nadlego pa unapoto... in pac ker nocm bit, sm se odlocla da grem.. ce en tedn bom 14 let stara in razmislam da bi se takrat overdosala pa prerezala zile... pac yk naj proslavijo mojo smrt PROSIM NE ME PREPRICEVAT V LAJF, ker nebo pomagal, rabm pa vaso pomoc nekje drugje...  z tistim fantom sm se zmenla da se en dan prej dobiva u zivo... reku je da bo zrihtu... ampak nevem kako naj mu razlozim to use skp, ker nebi blo fer ce bi sam sla.. res bi mu rada povedla, ampak nevem kako pa kaj naj mu recem... verjetno ga bo prizadel.. prosim mi lahko sam povete kako naj mu povem da grem, na nacin k ga nebo unicu al pa ful pradeu... pac js nerabm pomoci, ampk on ma mindset da hoce use sam, in glede na to kuk si pomenva, dvomm da bo lahk sam, ampak ful mi pomen in si ne zasluz da bi me zgubu brez pojasnila... ampk kako pa kaj mu naj recem da bo slo... hvala za katerkoli odgovor <3
• Uredništvo
Katja Košir

Odgovor svetovalke:
Draga punca k rab pomoč,
hvala ti za tvoje odkrito sporočilo. Težko mi je prebrati, da je tvoja stiska tako velika, da razmišljaš o samomoru oziroma poročaš, da si se ga namenila narediti. Pišeš o hudih težavah na različnih področjih in še posebej me pretresa to, kar doživljaš doma. Poročaš o nasilju in spolni zlorabi ter o tem, da dom zate ni varen prostor. Tudi v šoli se počutiš slabo in kolikor razumem, ti občutek sprejetosti in bližine daje le en prijatelj, s katerim sta zelo navezana.  Skrb za tega fanta je tudi razlog, da si se nam odločila pisati, saj te skrbi zanj – skrbi te, kako bi prenesel, če tebe ne bi bilo.
Draga punca, pišeš, naj te ne prepričujemo v življenje in nisem prepričana, da bom to lahko spoštovala. Zelo me skrbi zate in pretresa me, da živiš v okolju, kjer se ne čutiš ljubljena in sprejeta. Živeti z občutkom, da smo vsem v napoto in nadlego, kot pišeš, mora biti grozno. In predstavljam si, da ta izkušnja vodi v občutek nevrednosti, v občutek, da si ne zaslužiš ljubezni in da bo življenje vedno tako. Jaz pa bi ti rada rekla, da ni nujno tako! Postopno odraščaš in tvoje možnosti, da izstopiš iz okolja, ki te duši, bodo vse večje. Razumem, da trenutno kot edino rešitev vidiš samomor in da se ti zdi, da druge rešitve ni. A lahko je drugače. Včasih se nam zdi, da smo poskusili vse, dejansko pa se vrtimo v krogu možnosti, ki so nam poznane. Kar se ti je zgodilo in se ti očitno še vedno dogaja – nasilje doma, spolna zloraba in občutek nezaželenosti – je zelo narobe in prosim, daj si priložnost, da se iz tega okolja umakneš.
Ne vem, ali si v zvezi s svojo družinsko situacijo že iskala pomoč. Morda je nisi, ker ne verjameš, da ti sploh kdo lahko pomaga. Morda si jo, pa si trkala na napačna vrata. Razumem, da nam nisi pisala, ker bi želela pomoč zase, a upam, da ne boš zamerila, če te usmerim na katerega od kriznih centrov za otroke in mladostnike v Sloveniji: https://www.scsd.si/centri-za-socialno-delo/krizni-centri/  V krizne centre se po pomoč zatečejo mladostniki, ki so v stiski, ki je v domačem okolju ne morejo razrešiti oziroma imajo doma nevzdržne razmere. Krizni centri delujejo neprekinjeno 24 ur dnevno. Razmisli prosim o tej možnosti. Oziroma o tem, da bi o svoji stiski govorila z odraslo osebo iz svoje okolice, ki jih lahko zaupaš. Koga v svojem okolju vidiš kot takega?
Sprašuješ, kako povedati prijatelju. Bližnji odnosi so prostor, kjer stvari lahko delimo. Ko jih prenehamo deliti, to pogosto vodi v odtujevanje. Predlagam, da prijatelju poveš, kako se počutiš, vključno s tem, da razmišljaš o samomoru. In da tudi izraziš skrb za to, kako se počuti on. Ko nekaj delimo, lahko to včasih vodi v to, da uvidimo določene vidike naše situacije, ki jih prej nismo videli. In glede na to, da pišeš, da vaju s prijateljem združuje neke vrste »krhkost« oziroma ranjenost, bi mogoče lahko skupaj razmišljala o možnih virih pomoči?
Upam, da te s tem odgovorom nisem preveč vznejevoljila ali razjezila. Skrbi me zate in rada bi, da si dovoliš poskrbeti zase na način, da deliš svojo stisko in bodo drugi lahko poskrbeli zate in ti pomagali, da poskusiš živeti drugače. Pomembna si in vredna ljubezni in vso pravico imaš, da se počutiš varno in sprejeto. Ti tega morda zdaj ne vidiš, jaz pa verjamem, da boš našla okolja, kjer se boš počutila upoštevano, vključeno in sprejeto. Prosim te, oglasi se mi ponovno – tudi če si nezadovoljna z odgovorom. Zanima me, kako je biti ti: kako živiš, kaj se ti dogaja in kaj ob tem doživljaš. Čakala bom tvoje pismo. Do takrat pa boš močno v mojih mislih.
Vse dobro,
dr. Katja Košir, univ. dipl. psihologinja
• Uredništvo
Uredništvo
Draga mladostnica,
držimo pesti zate.
Tukaj je povezava do virov pomoči v stiski: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Sicer pa čakamo na tvoj odgovor. Piši nam. Lahko tudi na e-naslov uredništva: tosemjaz@nijz.si
Vse dobro.
Uredništvo
• pu
punca k rab pomoc
res hvala vam za odgovor :)
ja.. no doma je nekako tako... ko se razumemo je use supr ampak ponavadi ze pri malenkostih nastane prepir... kar pa tudi pri manjsih prepirih pripelje do tega da mi blokira internet... preko instagrama pa je edini nacin da se pogovarjam z njem... to pa seveda use ful otezi.. npr. ko me fotr pretepe al pa mamo ful velik prepir, takrat ful rabm njega.. ga pa nemorm met, telefon pa mi je fotr tudi razbiu... tako da tudi njega nimam ko ga najbol samo zarad starseu... tkoda mi je tud zarad tega tezko... sicer pa se doma razumemo, ker starsi majo ocitno mnenje da smo otroci, da itak pozabmo al pa idk kaj, ker ponavad prepiri pridejo pa grejo, ampak so zlo veliki pa pogosti. ampak pri nas je tko da se najprej deremo razbijamo itd itd... naslednjo minuto pa jemo kosilo skp za mizo... no, pri vecini stvareh je tko, razn pr wifiju. to mi pa ne przgejo ko je konc prepira, ampk ga mam pouprecno kako uro pa pou na tedn ce se mau kregamo, ce se pa ful pa ucasih sploh nimam... ce je okej mi pustijo kake pou ure na dan, pa se to je mau noznosti da bi se z prijatlom dobila, ker nimajo nekega urnika prziganja... majo pa zlo zanimivo taktiko szarsevstva, ker mi dajo osnovne materialne stvari, nemorm rect da nimam intrneta, ker ce je vse ok ga mam...pac nardijo tko kda bi ribici dau pou kozarca vode na dan. ma vodo ampak nemore zivet, nemore dihat...no, tko nekak je doma. pa seveda da morm zivet z bratom k me je posiljevau od 8-12 leta, in glede na to da starsi vejo za to, ga se kr majo za "zlatega sincka" AMPAK mu pri res najvecjih prepirih seveda omenjo da ce nebo pustu NJIH pri miru, d bojo povedal policiji (branjo se z necim kar se je men zgodil ?!?). pac usi se znasajo nad mano in je res nevzdrzno..ja krizni center zame ni opcija, ker 1. enostauno ne, 2. predalec od najblizjega zivim...odraslim pa nezaupam, ker ubistvu ne zaupam nikomur razn tistmu, on je pa dve leti starejsi...
js sebe vidm kot najslabsa opcija k si jo lahk predstaulam... zarad zlorabe sm postala odvisna od intimnih dotikou... nekak mi je v uteho nek nacin soocanja z usem. kt da bi biu nacin varnosti pa cenjenja kot ucasih... u svojem telesu se zarad tega pocutm obpuno...  mentalno drained, fizicno me pa skus gava boli, pomaga samo ce uzamem ful prevec tabletou... usak dan me use boli, vsakic k ustanem mam feeling da bom skp pala, pocutm se weak, pa zebe me skus...  no ja mau fucked up... ampak useen.
torej mene ni. ampak nemorm it brez da mu povem. on se itak nebo sprjaznu s tem. kako "olajsat" njegou pain, pa ga idk... potolazt?. vem da je ful tezko za vas, ampak zame je prepozn, torej use kar vas prosim je, da usaj njemu pomagate... prosim... hvala za ves vas trud <3
• Uredništvo
Uredništvo
Draga mladostnica,
prejeli smo tvoje sporočilo in ga posredovali svetovalki. Odgovorila ti bo do ponedeljka.
Radi bi ti bili v oporo - če želiš, se lahko dogovorimo za telefonski pogovor. Piši nam na mail uredništva: tosemjaz@nijz.si.
Tu smo zate.
Uredništvo #tosemjaz
• Uredništvo
Katja Košir
Odgovor svetovalke:
Draga punca k rab pomoč,
vesela sem, da si se ponovno oglasila, tvoja pojasnila mi pomagajo, da bolje razumem tvojo situacijo. Lahko si predstavljam, da ob vsem, kar pišeš, odraslim ne zaupaš. Kar doživljaš doma, je zelo narobe, saj opisuješ cel spekter nasilja in občudujem te, kakšnih uvidov si sposobna. Opažaš, da se tvoji starši pred tvojim bratom branijo z grožnjami zaradi nečesa, za kar so soodgovorni. Primerjava z ribico in polovico kozarca vode je izjemno slikovita. Grozno mora biti takšna ribica.
Seveda ta ribica ne verjame, da obstajajo ribniki, kjer je vode dovolj. In da ima do tega pravico. Drago dekle, rada bi, da bi mi vsaj poskušala verjeti, da je lahko bolje. Lahko dopuščaš to možnost? Si lahko ta vrata pustiš odprta?
Skratka, sporočiti ti želim, da te slišim, ko praviš, da zate ni pomoči, da je prepozno in da ne zaupaš odraslim. Mislim, da lahko razumem to perspektivo. Obenem pa ti želim povedati, da se stvari lahko spreminjajo na bolje in da vem in verjamem, da se lahko obrnejo na bolje tudi zate – kljub vsej prtljagi, ki jo nosiš.
Pišeš, da se počutiš, kot da te ni, pa da sebe doživljaš kot slabo. Si, pa še kako si. Tukaj si, dihaš, imaš telo in ob tem, da se ti dogajajo grozne stvari, razmišljaš sočutno, bistro, zrelo. Ne poznam te, a skozi tvoje pisanje slutim močno in krasno dekle. Praviš, da se telesno počutiš zelo slabo. Telo ti sporoča, da se je vsega nabralo preveč in da tega ne moreš nositi sama. Lahko skupaj z mano razmišljaš, ali obstaja v tvoji okolici kdo, ki bi mu lahko zaupala, poleg fanta, ki ga omenjaš? Kdo v šoli, kak sorodnik, zdravnica? Svetovalna delavka na tvoji šoli?
Kako je pravzaprav v šoli? V prvem pismu si napisala, da se v šoli ne počutiš dobro – lahko o tem poveš kaj več?
Ponovno pišeš, da si želiš pomoč za prijatelja. Praviš, da si pretežno pišeta, da pa sta se tudi že videla. Koliko pa zaenkrat deliš z njim? Kaj mu poveš? Praviš, da te skrbi, kako bi prenesel, če te ne bi bilo več. Mogoče si lahko poskusiš predstavljati, kako bi bilo tebi, če bi izgubila njega? Ali če bi ti povedal, da namerava narediti samomor? Je lahko vajin odnos nekaj, kar pretehta, da ostaneš?
Lahko razumem, da je situacija s tvoje perspektive brezizhodna, a ni treba, da si v tem sama. Pomoč obstaja: obstajajo postopki, ustanove in strokovnjaki, ki ščitijo mladostnice in mladostnike, ki so doma ogroženi. Dovoli, da ti pomagajo.
Iz uredništva so ti že sporočili, da so ti na voljo tudi za pogovor. Če bi želela govoriti z mano, to prav tako sporoči v uredništvo.
Mislim nate in zate držim pesti,
dr. Katja Košir, univ. dipl. psihologinja
• pu
punca k rab pomoc
hvala za vas pooren odgovor :)
v soli se ne pocutm dobr. zarad ucitlou, k me majo na piki ze zaradi brata k je tud hodu na to solo, pa je predstaulu kr vlko tezavo... zarad tega odnosa med nami pa tud ne prcakujem kej velik pomoci od njih...s sosolci sm pa tkonekak... ni krega, je pa use full toxic... ful se pricakuje, cene si pa pac izlocen.. pa ni tko diekt, ampak use pometen pod preprogo.. js pa tud nimam neki ful oblek pa videza, ampak zato ful pomagam pa sm izkoriscena, d nism glih izlocena...
ja zdej pa k njemu...njemu sm ubistvu povedala use. use od druzine (veckrat je tud uprasu ce me pride iskat) pa od sole (on je na isto solo hodu, pa od tle se tud poznava) pa ubistvu use. usak dan sva se menla, zdej se mogoc mau manj, ampak useen ful. povem mu kk sm, on men tud ful zaupa..ma tud on tezave svoje pa mi jih pove, ampak on je vecino ze mim, pa se zdej osredotoca nase pa men probava pomagat, sam z mano je tzko... ja oba si use poveva, si pomagama, pac use ubistvu.. tud nasmeje me, pa prou fajn se je z njem mnt, ampak sva si oba oblubla da bova kt brat pa sestra, nc vec, in obema je to cist ok.  ja, ze veckrat sm mu omenla, pa me usakic prepricuje naj ostanem, pa tud prericou me je marsikdaj, pa reku je, da ce bi sla d bi ga to unicl in glih tega me je najbl strah! ampk nekak si nemorm pomagat ampak da razmislam da se tud on laze, a d nc ni res, pa da ce bi sla,d bi blo tud njem lazji...
ja poleg njega ne zaupam nobenmu... men zaupa kr precej prjatlc. ena mi zaupa o njenem atiju k ma z alkoholom tezave, pa pac podobno... js se pa po drugi strani pocutn krivo usakic ko komu kej povem... sploh ce je pol se njim nerodn...
hvala za odgovore res :)
• Uredništvo
Katja Košir
Odgovor svetovalke:
Draga deklica,
ob vsem težkem, o čemer pišeš, je lepo prebrati, da imata s prijateljem drug drugega; da si lahko povesta vse, da drug za drugega vesta, da vama je ta odnos pomemben in da sta drug drugemu v oporo. Pišeš, da zdaj včasih podvomiš v njegove besede in da si misliš, da bi bilo tudi njemu lažje, če te ne bi bilo. Jaz to berem kot znak, kako zelo dvomiš vase in v lastno vrednost. In to se mi zdi grozno.
Tudi zato menim, da nujno potrebuješ pomoč. Razmere doma so za tebe zelo škodljive - tudi če se imate včasih čisto v redu, kot si zapisala v drugem pismu. Občutki krivde, ko z drugimi deliš stvari, ki se ti dogajajo doma, so normalni, a naj te lojalnost do družine ne uniči. Pravico imaš do tega, da poskrbiš zase in da v sebi postopno krepiš zavedanje, da si vredna in pomembna, da obstajajo ljudje, ki jim je mar zate, in da je svet zaradi tebe lepši.
Na spletni svetovalnici To sem jaz nas zelo skrbi zate. Radi bi ti pomagali poiskati pomoč v živo. Prosimo te, da se nam čimprej, lahko že danes, oglasiš na e-naslov uredništva: tosemjaz@nijz.si in nam sporočiš, kdo si in kje živiš. Seveda to sporočilo ne bo objavljeno.
Vem, da je to zelo težek korak, ki zahteva veliko poguma, in močno držim pesti za to,  da boš zmogla.
Velik objem,
dr. Katja Košir, univ. dipl. psihologinja
• pu
punca k rab pomoc
Js se res res opravicujem... nemorem narest tega, ker res nezaupam nikomur in me je ful strah... vidim da se trudite zame, in sem vam ZELO hvalezna za pomoc, ki mi jo nudite, in res upam da razumete, ampak nemorem... verjetno zveni kt da mecem pomoc stran, ampak jo res ne. zaenkrat res ne zelim pouzrocati tezav doma, in tudi nasploh ne... nevem ce boste lahko razumel... strah me je. zlo. in res nevidim druge resitve.. ce bi zdej nardila to kar me proste, bi vrjetno bli celi jebeni postopki, s katerimi bi koga kvecjemu zaprl, pa pac uglaunem samo sranje ce tko nagrdo povem... pac rajs nebi, ker me je res ful strah. js tud druzini, niti sorodnikom, niti u soli ne povem kukto use upliva, in bi ble same zamere, ker js to zadrzim zase, pol pa ce bi use vn prslo pa to... ful sem vam hvalezna za use res, ampak js res nevidim smisla u tem...  use to zgleda ful vlk, ful vecje od tega kar smsposobna it cez, ceprou sm sla ze cez velik, ampak najbol me je strah da bi se razvedl... tko niti pomislt nemorm na to... sam sla bi... ampak se kar nevem kako mu naj povem... 24/7 razmislam samo o tem, ampak nevem res... samo njemu bi pomagala, ker je to ubistvu se najlaje zame, in za vas pa tud za use...
hvala:)
• Uredništvo
Katja Košir
Odgovor svetovalke:
Draga deklica,
nikar se ne opravičuj. Jasno, da te je zelo zelo strah. Praviš, da vse, kar bi sledilo razkritju, zgleda mnogo večje od tega, kar si sposobna prestati – pa si prestala že veliko. Res je ogromen korak, sestavljen iz številnih drobnih korakov. Prvi so strašljivo težki, tudi če so majhni, ker je sprememba strašljivo velika. Potem je postopno vse lažje.
Slišim te, ko sporočaš, da tako ne moreš več naprej. Ob tem, da se ti zdi iskanje pomoči nekaj, česar ne bi zmogla, te razumem, da se ti zdi samomor edina rešitev. Pa ni. Z razkritjem tvoje stiske bi morda res prišle zamere, a tudi veliko podpore, ki je zdaj nisi deležna, ker nihče ne ve, kaj prestajaš.
Še vedno se sprašuješ, kako povedati prijatelju. Kaj pa če bi mu preprosto pokazala najino dopisovanje? Bi bilo to preveč? Praviš, da ves čas razmišljaš samo o tem: kakšne možnosti pa vidiš? Kaj bi mu lahko rekla?
Rada bi ti še rekla, da sem tukaj zate ne glede na vse. Ne glede na to, ali sprejmeš moje pobude in predloge. Prosim, ostani. In prosim, oglasi se še.
Močno mislim nate,
dr. Katja Košir, univ. dipl. psihologinja
• Uredništvo
Uredništvo
Draga deklica,
v tvoji situaciji so ti lahko v oporo različne službe pomoči, ki vedo, kako ukrepati, da bi ti enkrat lahko bilo bolje. Tudi mi kot spletna svetovalnica mladim smo zavezani zaščiti otrok in varovanju življenja. In ko je tako hudo, kot nam sporočaš, smo dolžni obvestiti strokovne službe, ki ti lahko pomagajo. Zaupaj vanje. Ni treba, da si v stiski sama.   Kadar koli pa nam lahko še pišeš.
Vse dobro ti želimo.
Uredništvo