Pozdravljeni,
Pač moje življenje zdaj poteka že ubistvu od otroštva nezdravo premalo jem, spim poleg tega nimam talentov. Zdaj sem že bolj razmišljala da nisem tako netalentirana. Vse rasa delam ampak nič neznam vse sem že poskusila. Poleg tega težave s spanjem pač ogromno sem že poskusila skoti življenje. Problem je da zdaj malo poskušam spet ampak pač raje se pogovarjam z staršema ki ju zaradi lenobe ker skoz delata, ali pa ne nečesa ker pač delata samo na kmetiji redko vidim. In pač zdj ko sem hotela it spat se raje pogovarjam z njima in nemorem. Poleg tega mam odvisnost z ekrani nekako pać na tisto neko spletno aplikacijo ampak mi nič ne pomaga ko ti pove nekaj če si res odvisen pa to.. in me je strah da nasleden dan bo šlo kaj narobe ne bo več ker ga iz družine, se kaj meni zgodi in nočem zapravljat zadnji dan da sm brez njih. In nevem vem da moram tvegat sm ni lahko. Vsega me je strah zdravo źivet ker bom naredila velike spremembe zakaj da sploh nevem kaj bi rada od življenja.
Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da imaš že od otroštva težave s tem, da premalo spiš in ješ ter meniš, da si odvisna od digitalnih naprav. Kar se tiče spanja, ti predlagam, da poskusiš vsak dan iti spat ob isti uri, tako da bo do trenutka, ko se prebudiš, minilo najmanj osem ur. Lahko poskusiš uvesti tudi večerno rutino (npr. skodelica pomirjujočega čaja, topla kopel), ki ti bo pomagala, da se tvoje telo umiri in pripravi za spanec. Poskušaj se izogibati digitalnim napravam vsaj pol ure preden greš spat, saj le-te slabo vplivajo na spanec. Glede hrane ti svetujem, da si pozorna, da na dan poješ najmanj tri obroke in res paziš, da nobenega ne preskočiš. Pozorna bodi, da količinsko zaužiješ dovolj hrane, hkrati pa da so obroki raznoliki. Če morda kdaj pozabiš na kakšen obrok ali nimaš dovolj časa, da bi ga pripravila, ti predlagam, da vnaprej načrtuješ in si pripraviš, kar boš jedla. Kar se tiče digitalne zasvojenost pa ti predlagam, da si določiš maksimalen čas, ki ga boš na dan namenila digitalnim napravam (npr. ena ura na dan). Poleg tega ti svetujem, da se digitalnim napravam posvetiš šele, ko že uspešno zaključiš vsa ostala opravila (npr. domača naloga, učenje, gospodinjska opravila). Pomisli tudi za kaj najpogosteje uporabljaš digitalne naprave (morda rada pregleduješ socialna omrežja, igraš video igre, gledaš youtube posnetke ipd.) in se poskušaj izogniti temu oz. minimizirati čas, ki ga temu nameniš, morda ti bo pri tem v pomoč, da si kakšno aplikacijo (ali igro) izbrišeš s telefona ali računalnika. Pomagaš si lahko tudi s spletnim mestom Logout, ki je namenjem preprečevanju prekomerne rabe digitalnih naprav in interneta.
Omenila si tudi, da se ti včasih zdi, da nimaš talenov. Veseli me, da si v nadaljevanju že sama prišla do zaključka, da v resnici “nisi tako netalentirana” oz. da imaš talente. Ne pozabi, da pravzaprav ni tako pomembno, kako talentirana si v nečem, bolj pomembno je, da nameniš čas dejavnostim, ki te res veselijo, in da si pri tem vztrajna, četudi ti sprva morda ne grejo ravno najbolje od rok. Ko poskušaš določiti, kaj te res veseli, ti bo morda v pomoč, da pomisliš na dejavnosti, ki so te v otroštvu veselile in si se z njimi pogosto ukvarjala.
Če sem prav razumela, bi rada preživela več časa s svojima staršema, ki ju bolj poredko vidiš, ker delata na kmetiji. Predlagam ti, da jima to tudi sama poveš, v kolikor še nisi. Lahko tudi skupaj načrtujete čas, ki ga boste res lahko namenili drug drugemu (npr. sprehod, pogovor ob pijači, skupno kosilo). Zapisala si tudi, da te skrbi, da bi se tebi ali komu od tvojih bližnjih kaj zgodilo. Ti to morda preprečuje, da počneš, kar sama želiš oz. kar te veseli? Naslovila si tudi velike spremembe, da si v življenju že veliko izkusila in da te je strah. Mi lahko morda poveš malo več o tem? Na kaj točno si pri tem mislila?
Iskreno upam, da ti bo moj odgovor v pomoč, in ti želim vse dobro,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)