Lepo pozdravljeni.
Imam tezavo, ki jo bom na hitro opisala. Oce pije. Ze nekaj let, vsak dan doma spije najmanj 3 velike pive na dan, gre tak za volan, oziroma pride od nekje ze pijan domov (z avtom). Sedaj je zacel doma poleg pive piti se viski. Kar sem ocenila, je nekje 2dl dnevno.
Mene to grozno moti, kar zivcna postanem, nemirna, tesnobna, zalostna. Sem mu ze veckrat to povedala, a me itak ne poslusa. Ni mu mar zame. Potem sem povedala se mami, ona pa pravi, da moski itak pijejo in da ni nic takega to. No zame je. Jaz ob temu trpim. Alkohol ni nikoli dobra stvar, sploh pa ne vsak dan in v taki kolicini. Kakorkoli, nihce me ne poslusa in ima za mar.
Imam fanta, on redko spije kaj alkoholnega (morda 3x na leto) in ko spije eno pivo, sem jaz enakih obcutij kot pri ocetu. To sem mu povedala, a me itak potolazi, da on ni tak in da sej sama vidim, koliko spije, se pravi ravno za zeljo in se to redko. Kar razumem.
No zanima me, kako naj se oddaljim od takih obcutkov? Niti ne pri fantu, ker res ni potrebe, pri ocetu pa. Postanem taka za vec dni, ni samo trenutno stanje (npr v tistem dnevu dve uri). Ne vem, ce me razumete, kaj zelim povedat in kako mi je. A upam, da mi bo kdo znal svetovati. Ne morem se zbrati niti za solo.
Hvala in lep pozdrav.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Razumem in podpiram tvoje razmišljanje: alkohol nikoli ni dobra stvar. Težave staršev pa tako ali drugače na otroke vedno vplivajo. V tvojem primeru zagotovo slabo, kar je za razumeti. Drago dekle, vedi, da za vedenje očeta nisi odgovorna ti. In niti ni tvoja naloga, da bi poskušala reševati njegove težave, ki menim, da jih zagotovo ima. Opore pri mami torej nisi dobila, kar me žalosti. A si se že poskusila kdaj o tem pogovoriti z očetom? Vem, da bi bilo težko, a poskusiš lahko. Morda ne bo želel govoriti o tem, morda pa. Teh občutkov se ne da kar potisniti ob stran, niti ti jih ni potrebno, tako čutiš in vso pravico imaš do tega. Zaupaj mu jih (očetu) in tvoje skrbi. Nenazadnje te skrbi zanj, kar mu lahko pove samo to, da ga imaš rada in ti je mar za to, kar se mu dogaja. Imaš morda še kakšnega brata ali sestro? Morda bi ti on/ona lahko pomagala pri vsem tem in te tudi razbremenila teh težkih občutkov in misli. Poskusiti je vredno, vedi pa, da tudi, če ti ne bo uspelo pridobiti očeta v pogovor o alkoholu, njegovo zdravje in tudi psihično počutje ni tvoja odgovornost in prosim te, ne prenesi nase prevelikega bremena.
Če boš želela še kakšno podporo in se ti poraja novo vprašanje pa lepo vabljena, da še pišeš.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije