zivjo
zdi se mi da sem napihnjena in debela , vcasih prihajajo dnevi ko se zelo lacna in se nabasem in se kregam da zdej ne bom nic vec jedla. kr nabasem se kot da nimam nadzora pride pod mojo roko. je pa res da imam zdaj zelo veliko za solo. ceprav redno treniram . ampak ko pa imam za solo je gibanje kakor si bi ga jaz zelela zmanjsano. počutim se slabo in debelo.
imam se eno vprasanje.
zdaj sem prvi letnik spozala sem sošolko s katero se zdaj druziva ze nekaj casa ampak mi gre vcasih malo na zivce pa tudi ko sam sedi zraven mene sploh nevem. in pol se pocutim glupo k vsi pravjo kok je ona prjazna dobra... no pol je pa se ena prijateljica k ima zlo mocen krakter in ko gre njej za neki v cem je dobra,kar ima rada in meni ne gre in tekmujemo z drugo ekipo se zacne name jeziti.
pa se mogoc prevec sprasujem.
lani v osnovki se je zgodil da sem jaz mela fanta in so nato neki grdo govorili ostali o men da jaz neki delam njemu za hrbtom. in to sploh ni bilo res. men je bilo enkrat tega dovolj in sem mu rkla da je konc. in jaz sem se pocutila tok bad pac k vem da se bi mogla z drugimi pogovort in se s tem soocit ampak si nisem upala. njemu to ikoli nisem povedala in v sebi nosim neko krivdo zdej se mi pa to zdi prepozen ker se ne vidiva vec . ampak k se bova se mi zdi da bo cuden. od takrat je v najinem odnosu nek mehurcek tko neka razdalja ker niko nisva razčistila zakaj sem ga postila.
hvala vem za ker ste si vzeli cas in na to odgovorili, zelo cenim.
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Res si lepo in iskreno napisala, kar čutiš, in to ni mala stvar.
Glede hrane in tega občutka, da se "nabasaš" in nimaš nadzora – to se zgodi veliko ljudem, sploh ko so pod stresom, kot si ti zdaj zaradi šole. Tvoje telo ni pokvarjeno in ti nisi brez volje. Ko si utrujena, pod pritiskom in mogoče tudi čez dan ne poješ dovolj, telo enostavno “zahteva” energijo in takrat je zelo težko se ustavit. Zato potem pride občutek, da si izgubila kontrolo. In potem si jezna nase in si rečeš, da ne boš več jedla, ampak to samo še poveča verjetnost, da se spet zgodi isto. Nisi čudna, to je dejansko zelo pogost krog.
Tudi to, da se počutiš "napihnjeno in debelo", ne pomeni nujno, da si res taka. Velikokrat je to samo občutek, ki pride zaradi stresa, hormonov ali tega, kako si trenutno razpoložena. Ko imaš slab dan, se tudi telo zdi slabše.
Kar se tiče sošolke pa: čisto okej je, da ti nekdo ni najbolj všeč, tudi če je vsem drugim. To ne pomeni, da si slaba oseba. Ne rabiš se silit, da ti je nekdo ful všeč. Lahko si prijazna do nje, ampak ni treba, da si z njo ves čas ali da jo čutiš kot "svojo osebo".
Pri tisti drugi prijateljici, ki se razjezi nate, ko ji nekaj ne gre ali ko tekmujeta; to ni ravno fer do tebe. Razumem, da ima močen karakter, ampak to še ne pomeni, da lahko svojo slabo voljo spravlja nate. Ti nisi kriva, če nekaj ne gre tako, kot si ona želi. Imaš pravico, da ti to ni okej.
Kar se pa tiče tvojega bivšega – tukaj si res bila v težki situaciji. Ljudje so govorili stvari, ki niso bile res, ti pa nisi vedela, kako se s tem soočit. Pri petnajstih je to čisto normalno, da se umakneš, če te nekaj preveč boli ali prestraši. To ne pomeni, da si naredila nekaj groznega. Pomeni samo, da takrat nisi zmogla drugače. In to je okej.
Če ga kdaj srečaš in bo priložnost, mu lahko čisto na kratko poveš, zakaj je bilo tako, ampak ni pa nujno. Ni ti treba popravljat preteklosti, če tega ne čutiš. Bolj pomembno je, da si ti zdaj malo bolj prijazna do sebe.
Iz vsega, kar si napisala, se vidi, da ful razmišljaš in da želiš stvari naredit prav. Ampak mogoče si daješ malo preveč pritiska. Ni treba, da si popolna v hrani, v odnosih in v vsem naenkrat. Dovolj je, da si človek, ki se uči.
Če te še kaj zanima, mi napiši.
Vse dobro ti želim,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike