moj oči ima 160 kg in tega ne vidi kot probelm in ne misli shujšati. debel je že polovico svojega življenja. v zadnjih 10 letih se je zredil se mi zdi za 30 kg. hodi samo na preglede za službo k zdravniku, osebni zdravnici pa ne. skrbi me, da ko bo starejši in šel v penuzzijo se bo še kaj zredil.  ihn še nas želi navajati na nezdravo hrano in samo govori r5azvajena m,ularija, ko smo bili mladi, nismo bili takšni mi. to je njegov argument.ne morem ga prepričati da je zdrava hrana (manj mastna) in gibanje pomemno in nekaj osnovnega in nič kaj takšnega, ker mi on vedno vrže argument, ne mi težit, ja ti pa nisi pospravila svoje sobe npr. to je tudi nekaj osnovnega, kajne? in vedno se brani s takšnimi argumenti. kaj naj naredim? naj grem do njegove oisebne zdravnice in ji povem naj kaj naredi/mu reče? Imam sploh to pravico?
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si mi pisala, saj vidim, da ti je zelo hudo in da veliko razmišljaš o nezdravem življenjskem slogu tvojega očeta. Mislim, da mu lahko najboljše pomagaš z vzgledom in spodbujanjem k zdravemu prehranjevanju in gibanju. Ko začnemo ljudi prepričevati, da naj spremenijo svoje navade, se velikokrat postavijo v obrambni položaj, saj se čutijo napadene. Večkrat nato tudi napadejo sogovornika; tako poskuša tvoj oče vajine pogovore o zdravi prehrani obrniti in usmeriti v to, kako si razvajena in podobno.
Vedeti moraš, da je spreminjanje prehranjevalnih navad lahko zelo naporen in dolgotrajen proces, še posebej za tiste, ki za to niso motivirani. Očeta lahko poskusiš motivirati tako, da mu poveš, da bosta skupaj kuhala ali pa se ponudiš, da ti pripraviš zajtrk, kosilo ali večerjo za celo družino. Te priložnosti lahko uporabiš za vpeljavo zdrave in raznolike hrane v vaš jedilnik.
Poskusiš lahko tudi z izobraževanjem očeta, vendar naj to ne bo preveč očitno, da se ne bo počutil napaden ali v podrejenem položaju. Izobrazba je glavno in najmočnejše orožje proti nezdravim navadam. Mogoče si lahko kdaj skupaj pogledate kak dokumentarec ali film o zdravi prehrani, npr. Forks Over Knives, Cooked in The Game Chanagers. Velikokrat si ljudje zapomnijo tudi osebne izkušnje, zato lahko očetu poveš, kako dobro in energično si se počutila prejšnjič, ko si jedla uravnovešen obrok ali pa kako okusen je bil.
In še nazadnje, lažje je slediti drugim kot sam se spreminjati. Poskusi se pogovoriti z mamo, da poskusita v družinske skupne obroke vključiti zelenjavne priloge, manjkrat cvreti, pa namesto tega hrano pripraviti v pečici ali na pari. Če bo cela družina začela jesti bolj zdravo, bo tudi tvoj oče verjetneje sledil.
Kar se pa tiče gibanja in telovadbe je pomembno, da najde oče način gibanja, ki mu najbolj ustreza in ga ima najraje. Včasih je najlažje začeti s hojo. Lahko ga povabiš na sprehod s tabo in ta čas izkoristiš tudi za pogovor in povezovanje z njim. Tako mu bo hoja predstavljala način povezovanja s hčerko in skupno dejavnost, zato mu bo morda lažje.
Ne pozabi očetu dati časa - spreminjanje starih navad traja in je dolgotrajno, z vzponi in padci. Namesto da si stroga do njega, ga poskušaj spodbuditi k spremembi.
Upam, da se ti bo kak nasvet zdel uporaben. Vse dobro ti želim.
Ajda Novak, mag. psihologije