Spoštovani,
imam težave s težo. Visoka sem komaj 153cm imam pa celih 56 kg.
V šoli imam par prijateljic, ki imajo enako težo. Skupaj se pogosto zabavamo (se ne zafrkavamo, ampak smo precej pozitivne glede teže). V šoli me ne zafrkavajo.
Težava pa je ko hodim domov in me pogosto ljudje grdo gledajo. Vedno me je strah, da mi bo kdo od starejših( najstnikov) zatežil.
Približno eno leto nazaj sem se na šolskem igrišču dobila z bivšo prijateljico, ki je seveda zelo suha. Igrali sva se, da mora vsaka pokazati en gib in druga ga mora narediti. Naredila je nek gib, ki ga nisem zmogla narediti in me potem vprašala, če me ni sram, da sem tako debela. Jaz sem se pretvarjala, da nisem nič slišala in odkorakala domov.Od takrat nisva več prijateljici.
Preko spleta sem probavala že veliko vaj, pa nobene nisem mogla narediti. Velikokrat sem probavala jesti bolj zdravo in se več gibati, pa je bilo neuspešno. Hodim k svetovalni službi na šoli ker imam težave z učiteljico. Pokazala mi je to spletno stran. Svetovalno delavko rajši nebi prosila za pomoč.
V šoli pri športu imam v bistvu kar dobre ocene (same petke) a mi to ne pomaga.
Nosim bolj prevelika oblačila, ampak imam občutek, da še vedno zgledam preveč močne postave.
Imam sošolca, v katerega sem zaljubljena, a ne vem če sem mu všeč, čeprav vedno pride k meni med odmorom, da bi se pogovarjala. On je precej suh, zato mi je še vedno precej čudno zakaj bi mu bila všeč.
Vi ste prvi, ki bote to izvedeli.
Lep pozdrav
• po
popcorn111
Se opravičujem, spet jaz tu. Zdaj sem se spomnila, moje vprašanje je:
kaj naj naredim, da bi se bolje počutila?
Hvala,
lep pozdrav
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
veseli me, da si se odločila poiskati pomoč za svoje skrbi in cenim, ker sem prva, kateri si zaupala občutke, o katerih pišeš. Če povzamem, si zapisala, da se obremenjuješ s svojo težo in posledično z izgledom svojega telesa. Skrbi te, da si prekomerno težka, zaradi česar praviš, da te tudi drugi obsojajo. Zaradi tega si tudi izgubila eno prijateljico, vendar pa si si našla prijateljice, ob katerih nimaš takšnih skrbi glede svoje teže. Če prav razumem, s svojim izgledom nisi zadovoljna in zato ne razumeš, zakaj bi se hotel sošolec (ki ti je všeč) s tabo družiti?
Sama ne morem soditi, kakšna je tvoja telesna teža. Zato bi morda lahko sama razmislila, kaj pomeni zate to, da imaš težave s težo. Lahko razmisliš, ali imaš te že od vedno, ali so nastopile sedaj. Glede na to, da šele odraščaš, je tudi možno, da si v obdobju, za katerega so značilne hitre (predvsem telesne) spremembe. Te spremembe nas lahko presenetijo, zato bi se lahko o tem pogovorila s kom, ki je bolj usposobljen presojati, ali je tvoja telesna teža primerna, npr. osebnim zdravnikom ali učiteljem športa. Prav tako pa ti lahko svetuje glede tvoje prehrane in telesne aktivnosti. Za to si sicer omenila, da se trudiš izboljšati. Zdi se mi pomembno, da se v svojem telesu dobro počutiš. Tako skrb za gibanje in zdravo prehrano pomeni, da lepo skrbiš za svoje telo in ga spoštuješ.
Kljub vsemu pa verjamem, da ti ni lahko ob takšnih mislih glede svoje teže in izgleda. Predvsem, če tvoj izgled drugi negativno komentirajo, kot si to zapisala za svojo prijateljico. Res mi je žal, da to doživljaš. Predvidevam, da se zaradi tega počutiš žalostno. Ampak na to, kako nas drugi zaznavajo, težko vplivamo. Lahko bi ti rekla, da poskušaj komentarje in poglede drugih ignorirati. Namesto tega lahko poskušaš razmisliti, kakšne misli imaš ti o sami sebi. Kako ti dojemaš svojo težo. Si jo želiš spremeniti. Ali jo sprejemaš. Kako se ob vsem tem počutiš. Glede na to, da se oblačiš ohlapna oblačila, predvidevam, da s svojim videzom nisi najbolj zadovoljna in skušaš svoje 'pomanjkljivosti' skriti. Zato ti predlagam, da skušaš svoje misli o sebi preoblikovati v bolj pozitivne. Kajti to, kako razmišljamo (o sebi), tudi vpliva na to, kako se počutimo. Pogosto ljudje na sebi opazimo primanjkljaje, močnih lastnosti pa ne opazimo. Zato te spodbujam, da razmišljaš o tem, kaj ti je na tvojem telesu všeč, kaj je na tebi všeč tvojim prijateljem, kaj ti tvoje telo omogoča, da počneš (omogoča ti, da se igraš, družiš s prijatelji, hodiš). Razumem, da bo na začetku to težko, saj težko sprejmemo vse svoje lastnosti. Podpiram te  pri tem, da večkrat poskusiš razmišljati o sebi bolj pozitivno, bolj prijazno in poskušaš sprejeti vse svoje lastnosti.
Pa tudi, kdo smo, ne določa le naš videz. Vsakdo je lep in privlačen na svoj način. Zato lahko še razmisliš, katere tvoje lastnosti so ti všeč na tebi, ki ne vključujejo telesnega videza. Razmisli, katere tvoje lastnosti so tudi všeč tvojim prijateljem in sorodnikom. Skratka, skušaj razmisliti o svojih dobrih lastnostih, predvsem tistih, ki ne vključujejo tvojega telesa. S tem se boš tudi naučila preusmeriti pozornost le iz svojega videza. Tudi sošolec, v katerega si zaljubljena, se najbrž rad druži s tabo, ker mu je s tabo prijetno? Videz in teža ne določata, ali boš nekomu všeč.
Zdi pa se mi super, da imaš prijateljice, s katerimi se lahko o svojem izgledu oz. teži hecaš. Super je, da se ob njih počutiš varno in se ne rabiš obremenjevati s tem, koliko si težka. Lahko razmisliš, kaj lahko narediš, ko te glede tvoje teže drugi obsojajo. Na primer, kako točno si se odzvala na negativen komentar svoje prijateljice? Si samo odšla in prekinila stike z njo, ali si ji odločno razložila, da te je prizadela in ne dovoliš, da te nekdo tako žali? S tem, ko boš ostalim postavila meje glede tega, da se do tebe vedejo spoštljivo, da te ne diskriminirajo zaradi teže, bo to pozitivno vplivalo na tvojo zdravo samopodobo. Rada bi te tudi spodbudila, da se o tem pogoriš še s kakšno odraslo osebo (poleg svetovalne delavke). Ko se pogovarjamo o svoji samopodobi, jo namreč tudi lažje sprejmemo.
Za konec bi ti rada rekla, da si edinstvena in dragocena oseba. Imaš več moči in pozitivnih lastnosti, kot morda trenutno misliš. Pošiljam ti en velik objem podpore.
Če pa boš potrebovala še kakšen nasvet ali imela vprašanje, pa kar napiši.
Ida Vraničar, dipl. psih. (UN)
• po
popcorn111
Spet jaz tu!
Em, ja..
Rada bi se vam zahvalila za vso podporo.
Pogovorila sem se z učiteljem športa in rekel je, da je to čisto normalno saj šele odraščam in sem že v zgodnji puberteti. Rekel pa je tudi, da je ugotovil, da sem kar dobra v košarki in mi predlagal, da bi se priključila skupini. Na žalost sem odvrnila ker je res, da me košarka zanima, ampak rajši treniram sama doma.
Ugotovila sem tudi, da me učiteljica pogosto pohvali in sem ponavadi med najpametnejšimi v razredu. Ste mi že pomagali z pozitivnimi mnenji.
Zdaj pa imam še eno vprašanje:
vsi mi pravijo, da je ta prijatelj, v katerega sem zaljubljana, da je on tudi vame. In pogosto dela čudaške obraze in se pači, ko sem zraven. Pravi, da zna angleško(jaz znam odlično), ampak ko mu rečem če se greva pogovarjat v angleščini, začne govorit samo tisto, ki se je naučil na youtubu. In to mi gre zelo na živce. Vem,da tega ne morem spremeniti, a mi je takrat kot totalen čudak, ki se je rodil včeraj (čudak= nočem reči kletvice). To sem že povedala mami, pa je rekla, da je to ker je zaljubljen vame. Ampak jaz sem mu že povedala, da mi to ni všeč, pa vseeno to dela. Dela pa nekaj takega: }⁠:⁠‑D... Ko pa se obnaša normanlo pa je super! In menda, da ko si zaljubljen, ti je všeč vse kar dela tisti, ki ti je všeč. Tako, da sploh ne vem če sem v njega.
Res vam hvala za vse rešene težave ampak jaz res ne vem kaj naj naredim.
Imam tudi težave s setro, kar pa me najbolj muči. A v tem vam ne bom razlagala saj je preveč nesramno in ste zame že dovolj naredili. Vseeno hvalaaaa!!!
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena še enkrat!
Zelo me veseli, da si se spet oglasila in da ti je moj odgovor pomagal. Zdi se mi super, da si se tudi pogovorila z učiteljem športa in da te je spodbudil k igranju košarke. Zapisala si, da si to priložnost zavrnila, kljub temu, da imaš košarko rada. Če sem prav razumela je to, zato ker raje igraš košarko sama? To je čisto razumljivo in popolnoma v redu, saj nekaterim bolj ustrezajo individualni športi, drugim pa skupinski. Najbolj pomembno je to, da uživaš v tem, kar delaš. Lahko (skupaj z učiteljem) razmislita v katerem individualnem športu bi bila dobra oz. bi uživala. Če pa bi se ti kdaj zazdelo, da bi želela preizkusiti skupinsko igro, pa lahko vedno poskusiš.
Naj nadaljujem z vprašanji glede tvojega sošolca. Če povzamem, si v prvem sporočilu zapisala, da ti je ta sošolec všeč. In če sem prav razumela, zdaj zaradi njegovega 'čudaškega' obnašanja (kar ti ni všeč) več nisi v to prepričana. Praviš pa, da ti drugi pravijo, da si sošolcu všeč.  Včasih nam je nekdo na začetku všeč, skozi čas pa opazimo stvari, ki nam niso všeč. Zato razumem, da si začela dvomiti in si zmedena. Ampak nam pri osebi ni treba imeti rad čisto vsega. Kot pri prijateljih – lahko te kaj zmoti, vseeno pa imaš svoje prijatelje še vedno rada. Svetujem ti, da si vzameš čas in opazuješ, kako se ob sošolcu počutiš. Lahko razmisliš, ali se ob njem zabavaš, si sproščena, se veseliš pogovorov z njim, ga pogrešaš v času, ko nista skupaj, si želiš z njim preživljati tudi prosti čas. Če pa te bodo njegove navade preveč motile, pa je to tudi nekaj, kar ti bo pomagalo ugotoviti, ali ti je sošolec všeč.
Nisem pa ravno dobro razumela, kaj točno ti na sošolcu ni všeč. Če sem prav razumela, ti ni všeč, da se pogovarjata le o tem, kar je gledal na You Tube. Tudi ti ni všeč njegovo pačenje med pogovorom? Kar se tiče prvega, mu lahko poveš, kaj te zanima, o čem bi se rada pogovarjala. Tako bo bolje poznal tvoja zanimanja in bosta lažje našla skupno temo za pogovor. Zdi se mi  tudi super, da si mu že povedala, da ti njegovo obnašanje ni všeč. Če bo to še počel, ga lahko prijazno, a odločno na to ponovno spomniš. Ali pa ga lahko celo vprašaš, zakaj to počne – morda želi s 'pačenjem' pritegniti tvojo pozornost, ker ne zna drugače.
Kar pa se tiče tvoje sestre – vidim, da te nekaj muči in popolnoma spoštujem, da o tem ne želiš govoriti. Če pa bi si želela kadarkoli to s kom deliti, sem tukaj zate. Včasih pomaga že to, da stvari ne zadržujemo samo zase. Zato bi te na tem mestu vprašala, ali imaš koga, komur se lahko o tem zaupaš – starši, kakšna druga odrasla oseba?
Hvala ti za tvoje zaupanje. Če pa boš še kaj potrebovala, sem tukaj.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)
• po
popcorn111
Dober dan,
rada bi se vam še enkrat zahvalila za vse in tudi glede sestre vam bom mogoče pisala(verjetno). Z starši se v sestrinem obnašanju pogosto pogovarjam, čeprav ponavadi oni mene vprašajo "ali se je čez vikend boljše obnašala?". Ponavadi ne. Obistvu imam starša ločena in moja sestra je moja polsestra. Jaz živim pri mami in grem vsak drug vikend k njemu( očetu ), kjer pa tudi živi moja sestra.
To sporočilo pa je samo zahvala.
Hvala!