V šoli so nam omenili teste mfbt. Kaj točno vse merijo in zakaj se rabi jih? Kje se jih dobi, na ljudski Univerzi mogoče?
• Ar
Arči
Multifaktorska baterija testov (MBFT) obstaja v pisni in elektronski obliki. Pri slednji šteje tudi čas v katerem se test reši. Test je namenjen učencem 8. ali 9. razredov osnovne šole.
Test ima naloge iz katerih se da ugotoviti učenčevo sposobnost operiranja s števili, besedno razumevanje, prostorsko predstavo, zaznavanje oblik in logiko ter še nekatere druge sposobnosti učenca.
Testa ni mogoče dobiti v prosti prodaji ali na spletu. Dostopen je izključno psihologom z opravljenim dodatnim usposabljanjem.
• Pi
Pia
In kaj ta test pove, za katero šolo si, koliko pameten si, kakšen IQ imaš? Pomaga če se na ta test pripravljaš, da vadiš računanje in iška je sopomenka recimo? Nam so rekli da jena ljudski in na zavodu za zaposlovanje potem ni res?
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
pisna različica (MFBT) ima 8 sklopov nalog, ki merijo hitrost zaznavanja, sposobnost operiranja s števili, prostorsko predstavljivost, besedno razumevanje, zaznavanje oblik, logiko in okulomotorno koordinacijo.
Elektronska različica (eMFBT) ima 6 sklopov nalog, poleg tega pa se beleži čas reševanja. Rezultati se povezujejo v naslednje lestvice: hitrost razumevanja besed, računske sposobnosti, prostorske sposobnosti, hitrost obdelave podatkov, koncentracija in skupna lestvica sposobnosti.
Daje se učencem 8. in 9. razredov osnovne šole.
Testi niso prosto dostopni - do njih imajo dostop psihologi z opravljenim usposabljanjem, zaposleni na Zavodu RS za zaposlovanje ali na osnovni šoli.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• Pi
Pia
In kaj pomenijo rezultati tega testa?
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Zdravo,
dajo neko splošno sliko o posameznikovi inteligentnosti, ter o njegovih močnih in šibkih področjih.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• Pi
Pia
Se izraža v % rezultat? Je rezulat podoben šolskim ocenam približno? Kjelahko izvem rezultate?
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Rezultati so razdeljeni po področjih: verbalna sposobnost, numerična sposobnost, prostorska predstavljivost, spomin, logika, pozornost ipd.
Vsako področje ima svoj rezultat, ki se najprej zabeleži kot surovo število točk (npr. 18 pravilnih odgovorov od 30).
Surovi rezultati se pretvorijo v: percentile (koliko bolje/slabše si v primerjavi z drugimi) in standardne lestvice (npr. steni: 1–10 ali IQ lestvica: povprečje je 100), včasih tudi v opisne oznake: podpovprečno, povprečno, nadpovprečno.
Rezultati se predstavijo v: grafični obliki (profilna krivulja ali stolpčni diagram) ali pisni interpretaciji, kjer psiholog razloži, kaj posamezni rezultati pomenijo.
Ob koncu lahko psiholog poda tudi priporočila, npr. za poklicno usmeritev, šolsko podporo ali dodatno diagnostiko.
Lepo se imej.
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike