Pozdravljeni,
pred nekaj časa sem bila v bolnišnici ker sem imela tesnoben občutek v levem delu srca in imela sem občutek težkega dihanja. Doktorica je rekla da imam to zato, ker sem tolko za računalnikom in telefonom vendar nevem kaj naj naredim saj moram biti za racunalnikom saj imamo zoome. Moram priznati da se vsaki dan gibljem zunaj na svežem zraku vendar se mi zdi, da to nekoliko ne pomaga.
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Najprej hvala, da si se svojim vprašanjem obrnila na nas. Če te prav razumem, se ti je v levem delu pri srcu pojavil tesnobni občutek in občutek težkega dihanja, zaradi česar si bila v bolnišnici. Zdravnica ti je povedala, da se ti je to pojavilo zaradi časa pred računalnikom in telefonom, a praviš, da moraš biti pred računalnikom zaradi pouka na daljavo. Praviš, da se tudi vsak dan gibaš na svežem zraku, a se ti zdi, da ne pomaga najbolj.
Tesnobna občutja se lahko pojavijo zaradi različnih razlogov in dejavnikov, včasih pa je težko določiti točne vzroke. V tvojem primeru se ti je to pojavilo v levem delu prsnega koša in zraven je še občutek težkega dihanja. Morda si bila v zadnjem času tudi več pod stresom kot prej, morda se je zgodilo še kaj drugega, kar ti je začelo povzročati tesnobna občutja in določeno napetost. Trenutno glede tega, da moraš biti več pred računalnikom zaradi šole žal ne moreš narediti nič kaj, da ne bi bila, saj je to obvezno. Lahko pa poskušaš na interentu poiskati kakšne tehnike sproščanja, kot so tehnika dihanja, tehnike mišične relaksacije, vizualizacije, kar bi ti pomagalo ublažiti in zmanjšati tesnobna občutja. Prav tako s tem, da se vsak dan gibaš na svežem zraku, narediš že veliko v smeri krepitve lastnega zdravja in boljšega počutja. Res je tudi to, da je trenutno obdobje, kjer lahko hitro pride do povišanih tovrstnih občutij, mogoče tudi zato, ker ste učenci že zelo dolgo v šolanju na daljavo, se ne morete družiti s prijatelji in biti z njimi v stiku, tudi ni dovoljeno kamorkoli hoditi, je veliko raznih omejitev na vseh področjih. Zaradi tega tudi ni nenavadno, če pride do tovrstnih občutij in povišane tesnobnosti. Ni pa vse posledica tega, da si več pred računalnikom in telefonom, a to lahko prispeva k povišanju, še posebej, če si v večernem času in v času pred spanjem zelo aktivna na kakšnih socialnih omrežjih ali na telefonu nasploh. Takrat posledično tudi veliko težje zaspiš in se morda zbujaš ponoči. Zaradi tega se uporaba mobilnih naprav ne priporoča v večernem času, vsaj ne dve uri pred spanjem. Morda lahko skušaš najti še kakšne druge prijetne aktivnosti, ki jih rada počneš (npr. poslušanje glasbe za sproščanje, branje, meditacija, pitje čaja ...) pred spanjem, da se tako tvoje telo umiri in lažje pripravi na spanec. Če pa se ti bodo tovrstni občutki še vračali in te bo to zelo oviralo pri vsakdanjem življenju, pa se morda splača razmisliti o tem, da bi se naročila h kliničnemu psihologu in se tudi z njim pogovorila o tem. Najboljše je, da sama opazuješ svoje počutje in delovanje kakšen teden ali dva, da vidiš, kaj ti pomaga pri sproščanju in kdaj je boljše, kaj ti pa morda povzroča takšna občutja.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje in te lepo pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije