Pozdravljeni. Rada bi dala svoje skrbi iz sebe o svojih skrbeh, zaskrbljenosti in vsem ostalenm se ne želim pogovarjati z nikomer, ker me nihče ne razume. Pred 1 letom sem dobila zelo hudo tesnobo. Sprva so me skrbele tiste "klasične" stvari kaj, če bom dobila slabo oceno, kaj če bom nesrečna v življenju, kaj, če me nihče ne bo maral... te skrbi se niso ustavile in so se samo kopičile in skrbi so bile vedno hujše in bilo jih je že preveč. Vsi so opažali mojo zaskrbljenost na obrazu, tresla sem se, slabo mi je bilo vsak dan, potna sem bila, dobila sem vijolične dlani, srce mi je hitro bilo, imela sem cmok v grlu, zaradi bednega sekiranja sem izgubila več kot 3 kg v manj kot 2 tednih brez kake koli spremembe prehrane itd. vsi so opažali, da sem "shirana" tudi učitelji. To je trajalo kar nekaj mesecev in se je teža normarilizara. Še sama ne vem kako. Moje anskiozne misli so vedno hujše skrbi me, da si ne bom našla partnerja, da bom za vedno samska, da bom končala na cesti, da bom zbolela za hudimi boleznim... ko so me ljudje vprašali zakaj sem tako zaskrbljena sem povedala, da me skrbi in itak je bilo vprašanje kaj te skrbi in moj odgovor je pač bil vse to kar sem napisala  zgoraj. Odgovor je bil, da pretiravam in da naj neham z skrbi. Tudi prijateljice so začele opažati, da je moj prvi odgovor ko nekaj povem skrbi me. Moje skrbi preprosto prevpalvijo mojo glavo in je GROZNO! Probala sem z meditacijo pa imam težko glavo in me samo zanaša, ne morem se umiriti. Mislim tudi, da imam obsesivno kompulzivno motnjo. Zvečer, ko se odpravim spat more biti vse na svojem mestu, beležka se ne sme dotikati računalnila, lonček za pisala se ne sme dotikati beležke... res  mi je grozno to preverjanje mi vzame tudi do 2 uri. To preverjam,  ker me je strah, da bi se vse vžgalo. Ne morem nehati preverjati. Tudi roke si nenehno umivam zaradi strahu bred bruhanjem in boleznimi in imam čisto suhe, tudi če mi vilica pade iz krožnika na mizo jo grem takoj umivat, ker me je strah okužb. Mojim staršem to gre zelo na živce in se derejo name. Ne želim jim spregovoriti o moji stiski, ker bi si milsili, da sem bolnik. Čez dan samo mislim na to joj zvečer bom spet mogla preverjati ali je vse na svojem mestu, zato sem redko kdaj dobre volje. Kako naj umirim te hude simptome tesnobe in kako se naj znebim teh vsiljivih milsli?
• Uredništvo
Maja Roškar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi te želela pohvaliti, da si nam pisala. Zelo dobro se mi zdi, da si zapisala kako se počutiš in kakšne misli se ti vsiljujejo. Svoje skrbi si delila z nami, kar je zelo pogumno. Bravo!
Zelo si lahko predstavljam kakšno tesnobo preživljaš, ta je verjetno včasih neznosna, kar ne mine in je ne moreš kontrolirati. In potem so tu neprijetne misli, ki se kar vsiljujejo in prikazujejo in jih je nemogoče ustaviti. Navadno je tako, da bolj kot se trudiš razmišljati o čem drugem, več je teh misli in večja je tesnoba, tako da se ti zdi, da se ti bo kar zmešalo. Kot da se svet zunaj ustavi in vse kar vidiš so neprijetne misli in občutki v telesu. Je tudi pri tebi tako? Zelo nazorno si opisala kako tesnoba vpliva na tvoje telo, počutje in vedenje. Zapisala si, da se ti pozna na obrazu, da se treseš in ti je slabo, da si potna, ti hitro bije srce ter da imaš občutek cmoka v grlu. Vse to so znaki, ki se pojavijo pri tesnobi in anksioznosti.
Zate pa imam zelo pomembno sporočilo. Oziroma dve zelo pomembni sporočili. Prosim zapomni si jih. Lahko si jih tudi kam zapišeš. Prvo je, da za svoje težave nisi kriva ti. Nisi slab človek, ker se ti je to zgodilo. To bi se lahko zgodilo vsakemu. Kar se ti dogaja je posledica motenega delovanja določenih delov v možganih (ne se ustrašit, to se zgodi mnogim in se lahko povrne v običajno delovanje); predvsem tistih, ki so zadolženi za ocenjevanje nevarnosti in tistih, ki uravnavajo tok naših misli. Kar ima za posledico to, da človek povsod vidi nevarnost in se boji, ga skrbi, hkrati pa se ne more otresti neprijetnih misli, ki povozijo vse in  zasenčijo vse kar je prijetnega. Drugo sporočilo pa je. Pomoč je na voljo. Tesnoba bo minila. Ne bo vedno tako močna. Lahko se naučiš obvladovati tesnobo in neprijetne misli in vedenja (npr. preverjanje, ki ga opisuješ). Ni vedno lahko, se pa da. A da se naučimo kako, potrebujemo pomoč.
Kar dosti je ljudi, ki doživljajo tesnobo. A tako kot ti, o tem ne spregovorijo, ker je težko, ker te je strah kaj bodo rekli. Oziroma kot si zapisala si drugim celo povedala, kaj te skrbi in so rekli, da pretiravaš ali pa so se drli na tebe. Potemtakem je povsem razumljivo, da o tem ne želiš govoriti.  Predstavljam si, da te drugi ne razumejo. Če se ti takšna tesnoba ne zgodi, jo zelo težko razumeš. Vseeno bi te prosila, če bi se skušala pogovoriti s starši in jim povedala kako se počutiš, kaj vse ti šiba po glavi in da tega ne moreš ustaviti. Misliš, da bi to šlo? Bi se morda lahko pogovorila s kom v šoli, npr. šolsko svetovalno službo ali kakšnim učiteljem, ki mu zaupaš ali s svojim zdravnikom?
Lahko pa nam tudi napišeš iz katerega kraja si in ti pošljemo kontakte strokovnjakov, ki bi ti lahko pomagali. Zapisala si, da ti meditacija ne pomaga. Ja res je, meditacija mnogim, ki so tesnobni, ne pomaga, saj je tesnoba prehuda in se je nemogoče umiriti. S strokovnjakom pa bi se lahko pogovorila in našla načine, ki bi ti pomagali. Taki načini obstajajo, preverjeno.
Prosim piši nam še, zanima nas kako si.
Vse dobro ti želim,
dr. Maja Roškar, univ. dipl. psihologinja