Zadnja dva meseca imam ogromne občutke tesnobe, doživela sem tudi par paničnih napadov. Šla sem do zdravnika in je rekel, da nič ni telesnega narobe na meni. Ker mene začne kar iz nenada zelo zelo močno boleti glava na eni strani nad sencami. Strah me je, da mi bo nekaj počilo in me v sekundi več ne bo. Nevem kako naj se sprostim, ker ta bolečina je realna in ne neha. Ob enem čutim pritisk, strah in občutek kot da sem brez kakršnega vpliva nase. Ne dojamem, da bi ta bolečina bila lahko samo zaradi tesnobe in strahu. Pojavi se mi vsake par dni, kdaj več dni zapored. Ali je to res mogoče da dobivam take bolečine v vratu in glavi in pri sencah, ko imam občutke tesnobe? Kako si lahko pomagam, ne razumem, da to lahko dobesedno vpliva na moje fizično zdravje in povzroča to. Želim se pomiriti, da nič ne bo narobe z menoj. In kako odpraviti, da se to ne bo več dogajalo. Sem že obiskala psihoterapijo privat enkrat. Mi je takrat že zelo pomagalo. Odločila sem se, da jo bom obiskovala, ampak to seveda ne morem početi ogromnokrat, ker je drago.
• Uredništvo
Živa Leben

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo in da si delila svojo stisko. Res mi je žal, da se v zadnjem času soočaš s takšnimi občutki. Panični napadi in tesnoba so lahko izjemno neprijetni, še posebej, če jih spremljajo telesni simptomi, kot jih opisuješ – bolečina in pritisk v glavi, ter občutek izgube nadzora. Verjamem, da je težko sprejeti, da so lahko ti simptomi posledica tesnobe in strahu, a tvoje telo se nanju odziva na zelo resničen način.
Ko smo pod stresom, se v telesu sprožijo določeni mehanizmi, ki vplivajo na mišično napetost, dihanje in krvni obtok. Kar lahko povzroči glavobole, občutek pritiska, bolečino v ramenih ali vratu itd. Ker je vse to zelo neprijetno, se v telesu ustvari začaran krog – bolj ko te simptome opazujemo in se jih bojimo, bolj se stopnjujejo. Klub temu, da so neprijetni, navadno niso nevarni oz. življenjsko ogrožajoči.
Zelo dobro je, da si se že obrnila na zdravnika in obiskala terapevta. Razumem, da si psihoterapije ne moreš privoščiti pogosto. Morda bi ti pomagalo, če bi v svoj vsakdan vključila nekaj preprostih tehnik sproščanja - poskusi s počasnim, globokim dihanjem ali nežnimi razteznimi vajami za vrat in ramena, ki lahko pomagajo sprostiti napetost v telesu. Če te močan strah preplavi, si lahko poskušaš ponoviti: »To je le odziv mojega telesa na stres, v resnici sem varna.«
Verjamem, da si želiš, da bi te občutke odpravila enkrat za vselej, in sčasoma ti bo uspelo najti način, kako jih umiriti. Če pa se bo stiska stopnjevala, ne oklevaj in poišči dodatno podporo – bodisi pri starših, šolski psihologinji, strokovnjakih pri TOM telefon, terapevtu, zdravniku ali pri drugi odrasli osebe, ki ji lahko zaupaš svoj strah in stisko. Zmeraj pa smo ti na voljo tudi na #Tosemjaz. Nisi sama v tem.
Topel pozdrav,
Živa Leben, mag. zakon. in druž. štud.