Pozdravljeni,
Že kar nekaj časa se spopadam s socialno anksioznostjo za katero vem le sama.. Izobražujem se v smeri kjer sem že pridobila veliko znanja o duševnem zdravju, zato menim, da imam diagnozo anksiozne motnje, seveda ni potrjena, saj za to nihče ne ve, ne moj zdravnik, ne starši ali kdo od domačih. Za to ve le ena prijateljica. Čedalje bolj gre na slabše, panični napadi se kar vrstijo, misli me preveč preganjajo ne najdem več ničesar s čimer si naj sama pomagam, psihoterapija pa je predraga in si je ne morem privoščiti glede na svoje finančno stanje. Zdravniku me je pa strah povedati saj ne vem kako bo odreagiral.. Ne vem več kaj storiti, saj gre samo na slabše. Preveč sem že izgorela. Kaj naj storim? Mogoče kakšen nasvet? Hvala že vnaprej.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Veseli me, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo težavo. Žal so včasih težave tako velike, da potrebujemo zunanjo pomoč in je nujno, da težavo še komu zaupamo. Mislim, da je tvoj strah, da bi povedala zdravniku in skrb, kako bi on reagiral odveč. Zdravniki so namreč tam, da nam pomagajo in težave na področju socialne anksioznosti ali paničnih napadov, ki jih omenjaš, niso nič manj pomembne od težav na fizičnem področju, npr. gripa, boleča glava in podobno. Zelo pogosto je, da je ljudi strah spregovoriti o duševnih stiskah, saj se jih še vedno drži neka stigma. V svoji dilemi ali zdravniku povedati ali ne nisi sama, saj se veliko ljudi sooča s tem vprašanjem. Bi pa te spodbudila, da se opogumiš in svoje težave zaupaš svojemu osebnemu zdravniku. Ta pa te bo lahko napotil naprej po ustrezno pomoč. Če te je strah iti k osebnemu zdravniku sama, lahko prosiš prijateljico, ki jo omenjaš, da gre s teboj.
Omenila si, da si psihoterapije ne moreš privoščiti. Obstajajo tudi brezplačne psihološke svetovalnice, na primer psihološka svetovalnica Posvet, Centri za duševno zdravje, ki nudijo psihološko svetovanje v različnih krajih po Sloveniji, psihološka svetovalnica ŠOUM za študente v Mariboru itd..
Praviš, da staršem za svoje težave nisi povedala. Velikokrat je lažje, če smo z ljudmi okrog sebe iskreni. Že to, da pred drugimi nekaj nam pomembnega skrivamo, nosi dodatno breme. Mogoče je dobro, da se poskusiš pogovoriti tudi s starši. Tako ti bodo lahko tudi oni v oporo. Morda ti bodo lahko pomagali tudi pri iskanju strokovne pomoči.
Omenila si, da se o svojih težavah sama izobražuješ. To je dobro, saj tako vidiš, da v svojih stiskah nisi sama. Vseeno pa je pomembno, da veš, da niso vsi viri, ki jih najdeš na spletu verodostojni. V naši svetovalnici, kjer lahko najdeš veliko člankov, so vsi viri preverjeni. Glede drugih spletnih strani pa je zaželena večja previdnost. Tudi postavljanje diagnoz samim sebi ni ravno koristno, saj se je bolje osredotočiti na reševanje težav. Velikokrat je lahko diagnoza, ki si jo postavimo samim sebi, tudi napačna. Diagnoze lahko postavlja le ustrezen strokovnjak.
Želim ti veliko sreče pri iskanju pomoči!
Katarina Maučec, dipl. psihologinja (UN)