Imam ful močna čustva do fanta iz šole. Že celo šolsko leto se dostikrat gledava in imava eye contact. Moje prijateljice tudi opazijo, da me včasih gleda in da takoj opazi, kje sem, ker me kar hitro najde z očmi ali je pogosto okoli mene.
On je ful popularen in glasen z njegovimi prijatelji, ampak včasih deluje tudi malo shy, sploh okoli punc. V moji bližini je včasih bolj zadržan in tih.
Jaz sem tudi ful shy in iskreno zelo insecure, ker imam občutek, da bodo vedno lepše punce od mene in da nisem dovolj dobra.
Ne vem niti, če me sploh zares pozna ali ve, kdo sem, ampak vsi mi govorijo, da zgleda kot da je nekaj na tem med nama, ker me stalno opazi in takoj ve, kje sem.
Zato je ful mala možnost, da ga sploh dodam na snep, ker me je res strah njegove reakcije in preveč overthinkam vse.
Zdaj je še valeta in on bo tam kot maturant, jaz pa bom prostovoljka. To mi je malo scary, ker bo verjetno zadnjič, da ga vidim. Mogoče bova šla celo na isto srednjo šolo, ampak jaz moram še počakati eno leto, da tudi jaz končam.
Na splošno se počutim ujeta med tem, da bi naredila korak in ga dodala ali naredila nekaj, in med strahom in overthinkanjem, ki me ustavi.
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za sporočilo.
Pišeš, da ti je že dlje časa všeč fant iz šole, pri katerem opažaš stvari, zaradi katerih se sprašuješ, ali si morda ti všeč tudi njemu. Hkrati pa si negotova glede tega, kaj vse to v resnici pomeni, zaradi česar te je strah narediti prvi korak. Ne veš namreč, kakšen bi bil njegov odziv. Zdaj, ko se bliža valeta in obstaja možnost, da se po njej ne bosta več pogosto videvala, pa je ta dilema postala še nekoliko večja.
Resnica je, da lahko gre situacija v obe smeri. Morda ga res zanimaš, ali pa za vsemi temi trenutki ni toliko pomena, kot se zdi. Žal tega ne boš zares vedela, dokler ne narediš koraka, ki bi ti pokazal, pri čem si.
To, da te hitro najde z očmi, je pogosto okoli tebe ali da je v tvoji bližini včasih bolj tih in zadržan, samo po sebi še ne pomeni, da si mu všeč. Je pa povsem razumljivo, da zaradi takšnih trenutkov razmišljaš, ali bi lahko bilo v ozadju še kaj več.
Kar se zadeva tvoje negotovosti pa nisi sama; veliko ljudi ima občutek, da jih obkrožajo lepši, samozavestnejši ali zanimivejši vrstniki. Privlačnost je redko tako preprosta – včasih namreč ne opazimo tistih, ki najbolj izstopajo, temveč tiste, ki nas pritegnejo na druge, težje razložljive načine.
Ponovno je vredno izpostaviti tudi to, da se lahko po valeti vajine poti precej oddaljijo in se vsaj en čas ne bosta videvala. Če narediš majhen korak, torej tvegaš nekaj nelagodja, a si hkrati daš priložnost, da izveš, pri čem si. Če se stvari ne razvijejo tako, kot si želiš, pa je lahko prav dejstvo, da se verjetno ne bosta pogosto srečevala, tudi določeno olajšanje. Včasih je lažje sprejeti razočaranje, ko nimaš občutka, da se bi morala čemu (ali komu) izogibati. Če ne narediš ničesar, pa lahko vprašanje "kaj pa če" ostane s tabo še dolgo časa.
Seveda ni nobenega pravila, da moraš karkoli storiti takoj. Če se odločiš počakati ali ne storiti ničesar, je tudi to povsem v redu. Pomembno je predvsem, da odločitev sprejmeš zase in ne zgolj zato, ker te ustavlja strah.
Karkoli boš izbrala, ne pozabi, da tvoja vrednost ni odvisna od odziva enega fanta. Ne glede na razplet ostajaš enako vredna izpolnjujočih odnosov.
Lepo bodi in uživaj na valeti!
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)