Živijo
Zadnje čase opažam, da vedno bolj razmišljam o negativnih stvareh. Problem nastaja saj se je to dogajalo bolj poredko zdaj pa je vedno pogosteje. Vedno imam občutek da je z mano nekaj narobe. Npr. Ko pridem v šolo, da vsi strmijo vame in se smejijo za mojim hrbtom ali pa me kritizirajo, vsakič ko dobim kakšen čuden občutek v želodcu me zagrabi panika in grem kot obsesivnež googlat simptome da sem potem še bolj panična,...
Najhujše je pri spanju. Vmes se zgodi, da traja dlje časa da zaspim in takrat me je groza. Cela sem paranoična in živčna, da ne morem zaspati in potem nastane cikel, ko se čez dan tako prestrašim da potem ne morem spati.
Res me je strah in ne vem, kaj naj. Mamo sem povedala moje občutke in je rekla, da to ni nič ter da naj to ignoriram. Psiholog odpade saj starši mislijo da je vse to iskanje pozornosti in zmišljevanje. Kaj naj naredim?
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, se že dolgo spopadaš s tesnobo, v zadnjem času pa se je ta tesnoba začela pojavljati še pogosteje. Pogosto te je strah, da je s tabo telesno kaj narobe, prav tako te skrbi, da se ti tvoji vrstniki smejijo. Zaradi nenehnih skrbi imaš tudi težave s spanjem. Za lastno tesnobo si že povedala svoji mami, ki pa tvojih pritožb ni vzela resno.
Sliši se, da se ti občutki tesnobe pojavljajo zelo pogosto, se nanašajo na več različnih področij tvojega življenja (t. j. telesno zdravje, medosebni odnosi) in ti preprečujejo, da bi lahko zaspala. Težave, ki si jih opisala niso nekaj normalnega in bi jih bilo potrebno nasloviti skupaj s psihologom in tvojo osebno zdravnico.
Zelo dobro je, da si svoje občutke zaupala svojim staršem. Žal mi je, da niso imeli posluha za tvojo stisko. Razmisli, ali poznaš koga, ki mu starša zaupata in bi resnost tvoje stiske znal razumeti. Morda bosta starša lažje sprevidela, da si v stiski, če ju na to opozori še kdo drug. Če imaš možnost se poskusi obrniti na svetovalno delavko na vaši šoli in ji povej, kako se počutiš. Morda ti lahko nudi podporo pri pogovoru s starši in jim razjasni, da je občutke tesnobe treba obravnavati resno.
Ko se s starši odločite, da bi bilo glede tvoje stiske potrebno kaj narediti, boste kontaktirali tvojega osebnega zdravnika oz. zdravnico, ki ti bo izdal napotnico za kliničnega psihologa. Skupaj s psihologom bosta skušala dognati, kaj se dogaja in najti načine, da se boš lahko počutila bolje. Seznam institucij, ki nudijo psihološko pomoč lahko najdeš tukaj: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/.
Držim pesti, da se boš kmalu počutila bolje.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije