zdravo.. berem informacije in se mi zdi da pri sebi kar prepoznam tesnobo.. se pravi veliko razmišljanja o tem da se kaj ne bi zgodilo..recimo bolezen. ko me začne kaj boleti hitro razmišljam kaj je lahko in kaj se lahk zgodi.. to mam ja in se strinjam...
mene pa zdaj samo zanima, kako si lahko ziher da nečesa pol res ne spregledam (recimo da me boli v želodcu).. ne vem če veste kaj mislim vprašat. kako bom lahko ziher da pa nisem neki spregledal in šel k zdravniku če sem pa mogoče rabu..
upam da sem vprašal jasno:/
hvala za odgovor:)
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
pri sebi torej opažaš pretirano zaskrbljenost glede zdravstvenega stanja, izraženih simptomov in morebitnega razvoja bolezni. Če sem te prav razumela, te zanima kdaj je ob določeni bolečini v telesu čas za obisk zdravnika.
Bolečine se med seboj razlikujejo v intenziteti in trajanju. Vsaka bolečina še ni vzrok za obisk zdravnika. Ponavadi zdravnika obiščemo ko se bolečina krepi namesto zmanjša in traja nekaj časa (npr. več dni in ne preneha). Torej npr. razlika je če te trebuh boli 1 uro ali 5 dni skupaj; če bolečine ne moreš prenesti ali te le občasno 'pika'. Zdravnika torej obišči če bolečina več dni ne popusti in se povečuje.
Če te obremenjujejo misli vezane na tvoje zdravstveno stanje je dobro da poskusiš te misli omejiti. To lahko narediš tako da se naučiš tehnik sproščanja, s katerimi zmanjšaš stres kot so dihalne tehnike, meditacije; pomagaš si lahko s tehnikami preusmeritve pozornosti, s katerimi pozornost usmeriš iz misli o bolezni na bolj zanimive stvari; dobro je tudi da se izogibaš spletnim stranem na katerih dobiš informacije o različnih simptomih in boleznih; ter se dovolj gibaš. Če bodo misli vezane na skrbi glede morebitne bolezni vedno močnejše in bodo ovirale tvoje življenje, te pozivam da poiščeš strokovno pomoč.
Upam da sem ti odgovorila na vprašanje.
Urška Koštomaj, mag. psihologije