Pozdravljeni!
Sem 19 letnik, ki trenutno preživlja normalno mladost, vendar brez socialnih stikov, prijateljev in druženja. Imam punco, s katero sem skupaj že 3 leta in pol, pomeni mi vse in je edina prijateljica, ki jo imam. Temu ni bilo vedno tako, še pred dvema letoma sem se lahko pohvalil, da sem v krogu zelo tesno povezanih prijateljev. Večkrat sem opazil ali pa se mi samo dovzdeva da se v družbo nisem vlkjučil, večkrat me je prešinil občutek, da se mi prijatelji posmehujejo. Ne morem se vključiti v družbo, nobenemu ne zaupam. Imam občutek, da si ljudje mislijo o meni vse najslabše, ali čudne stvari. Z mojo družbo smo bili povezani kot riti in srajce od 1. razreda osnovne šole, karnaenkrat je to izvenelo in ostal sem sam, družba je ostala vendar mene ni več zraven, enostavno se me vsi pozabili. Imel sem dokaj težko otroštvo, gledal sem kako oče pretepa babico. Imam tudi anksiozno, panično in socialno motnjo, s katerimi sem se nekako naučil živeti in mi ne predstavljajo problema(razen tega, kako zaspati). Bojim se, da se pred ostalimi kažem kot nekaj, kar nisem. Po vsakem druženju, tudi z bratranko pa se konstantno sprašujem, kaj sem čudnega rekel, storil. Včasih se sam sebi zdim ko zelo čuden "cringy" človek. Včasih se tudi sam sebi zdim prevelik zalogaj. Vem, pa da sem za prekinjene stike kriv veliko sam, saj sem se v tej negotovosti samo umikal od vsega. K Temu je pripomogla tudi moja introverznost, nikoli nisem zaupal čustev in težav, ves čas pa sem vedel, da to slabo vpliva name. Prosim za nasvet.
Hvala
Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, Nejc,
lepo je, da si se s svojo težavo obrnil na našo svetovalnico. Upam, da ti bo odgovor pomagal pri iskanju ustrezne rešitve. Opisuješ, da si imel doslej zelo težko obdobje odraščanja in verjamem, da ti ni bilo lahko. Če sem prav razumela, ti je trenutno najtežje zato, ker čutiš, da ti primanjkuje družbe in prijateljskih odnosov, obenem pa te skrbi, da bi storil kaj narobe in s tem odvrnil ljudi od sebe.
Zelo dobro je, da se s svojo punco tako dobro razumeš. Razmerje s trdnimi temelji je zelo koristno, saj ti nudi oporo tudi v trenutkih, ko se ti zdi, da si osamljen. Napisal si, da si imel prijateljske stike v preteklosti, zdaj pa se je to spremenilo, ker ste se s prijatelji odtujili. Pišeš o občutku, da so se ti prijatelji posmehovali. Predlagam, da razmisliš, ali imaš za to kakšne trdne dokaze. Veš, pogosto se nam lahko dozdeva, da drugi o nas razmišljajo slabo, še posebej, ko imamo nizko samopodobo, pa to ni nujno res. Napisal si, da imaš anksiozno, panično in socialno motnjo, in pri teh motnjah se lahko zgodi, da si situacijo interpretiraš bolj negativno, kot je v resnici. Čisto možno je, da prijatelji niso mislili nič slabega ali pa se sploh niso smejali tebi. Skratka, zelo pomembno je, da začneš krepiti svojo samopodobo. Članke o tem lahko najdeš tudi na naši spletni strani in upam, da ti bodo koristili. Prepričana sem, da imaš marsikatere lastnosti, na katere si lahko ponosen.
Verjamem, da je včasih mikavno, da se družbi izogneš, saj se tako ne moreš osramotiti ali pa premlevati, če si kaj narobe rekel. Težava pa nastane, da se, kot si sam opazil, v družbo vedno težje vključiš in tvoja anksioznost v družbi le še narašča. Rešitev, ki velikokrat pomaga, je izpostavljanje socialnim situacijam. Zberi pogum in si vsak dan izberi eno situacijo, ki zahteva interakcijo z drugimi. Lahko je to samo pogovor, sčasoma pa bi lahko ponovno vzpostavil stike z bivšimi prijatelji, če si to želiš. Ko boš vedno več v stiku z drugimi, se bo tesnoba ob tem zmanjšala in postalo ti bo lažje. Tudi premlevanja bo manj. Le-temu pa se lahko skušaš izogniti tako, da zaposliš misli in razmišljaš, kako ponosen si nase, da ti je uspelo premagati oviro – socialno situacijo.
Me je pa zelo zaskrbelo zate, ko si napisal, da si bil skozi odraščanje priča fizičnemu nasilju. Nobena oblika nasilja ni dopustna in jo je treba prijaviti. Sklepam, da si strokovno pomoč že dobil, ker si napisal, da imaš diagnozo aknsiozne, panične in socialne motnje. Če pa jo še potrebuješ, svetujem, da si pri osebnem zdravniku zagotoviš napotnico in se naročiš pri izbranem psihologu. Včasih je lažje, če imaš zraven še stalno strokovno oporo, tudi če gre le za spremljanje tvojega počutja.
Upam, da ti je moj odgovor pomagal. Vesela bom, če se spet oglasiš in poveš, kako napreduješ. Seveda pa si dobrodošel, da nam/meni postaviš še kakšno vprašanje.
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije