letosnje solsko leto sem se vpisala v gimnazijo. prej z odlicnim uspehom sem sedaj padla na vecinoma dvojke. tezava je v tem da se prej nisem veliko ucila a sem imela odlicne ocene, sedaj pa se moram truditi veliko vec za komaj dve. zdi se mi da trpi moje zasebno zivljenje in da ga neznam pravilno vkomponirati v solo in zato veckrat cutim tesnobo. res me je strah ker nevem kako se naj stvari lotim po drugi strani pa tesko ker mi res ni vseeno. ce imate kaksen nasvet zame bi mi ogromno pomenilo. hvala
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej se ti opravičujem, da si morala nekoliko dlje čakati na naš odgovor. Hvala za potrpežljivost. Razumem, da mora biti zelo težko sprejeti, da kot odličnjakinja v osnovni šoli sedaj na gimnaziji dobivaš veliko slabše ocene. Predstavljam si, da te ob tem preplavi marsikatero ne tako prijetno čustvo. Mogoče sram, obup, tesnoba in dvom vase.
Najprej bi rada normalizirala to, kar se ti dogaja. Na gimnazijo se vpišete učenci, ki ste v osnovni šoli imeli res zelo dobre ocene. Torej, če gledamo ocene v osnovni šoli, med vami ni tako zelo velikih razlik. Na gimnaziji pa se ocene ponovno porazdelijo. Redki so tudi na gimnaziji odlični.
Pomembno se mi zdi poudariti tudi to, da je prehod med osnovno šolo in gimnazijo za marsikoga težaven. Veliko dijakov v prvem letniku doživi šok, ocene so nizke, po tem pa ulovijo tempo, najdejo način dela, ki jim ustreza in ocene zopet zrastejo, dijaki pa malo lažje zadihajo. Preskok med osnovno šolo in 1. letnikom gimnazije je kar se tiče tempa, količine snovi, načina razlage, itd. res velik. Tudi navajanje na novo situacijo terja nekaj energije, ki gre do neke mere na račun boljših ocen.
Omenila si, da se v osnovni šoli nisi rabila učiti. To pomeni, da si verjetno sposobna in »brihtna«. Na žalost pa to, da si osnovno šolo delala z levo roko, zate trenutno pomeni tudi to, da verjetno nikoli nisi razvila učnih strategij in navad. Praviš, da se veliko učiš. Tu je potrebno tudi pogledati, kako se učiš. Torej ali se učiš učinkovito. Ste imeli na šoli kakšno delavnico na temo, kako se učiti? Po pomoč se lahko obrneš tudi k tutorjem, šolski svetovalni službi, razredničarki. Lahko pa tudi meni malo bolj podrobno napišeš, kako se lotevaš učenja in kateri predmeti ti delajo največ težav, potem pa bova iskali možne rešitve.
Si drugače z gimnazijo zadovoljna? Če ugotoviš, da je program pretežek zate in nimaš več čisto nič drugega od življenja, kot da se učiš, obstaja seveda tudi možnost, da se prepišeš na lažji program (npr. strokovni). Vendar pa to pomeni, da boš srednjo šolo končala s poklicno maturo (in ne splošno), kar ti ne omogoči študij na čisto vseh fakultetah.
Upam, da sem ti lahko kako pomagala. Želim ti lep vikend :) .
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije