Hejj mam eno uprasanje
Zadnje case mi je zelo tezko in o samomoru sem razmislala ze velikrat pa tudi med poukom se nonstop tresem po celem telesu in sosolci me zafrkavajo zaradi tega. Vsakic ko se zacnem tresti mi postane slabo in podobne stvari. Nevem kako naj uprasam starse za terapijo ali pa mogoce se za to da bi zamenjala sole?
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si nam zaupala svojo stisko. Žal mi je, da se nahajaš v tako težkem obdobju, da razmišljaš o samomoru. Naj poudarim, da vedno obstaja druga rešitev. Težave se lahko razrešijo, če le prosiš za pomoč. Samomor ni nikoli dober način soočanja z njimi. Svetujem ti, da kadar začneš razmišljati o samomoru, pokličeš na katerega izmed telefonov, ki so na voljo za otroke in mladostnike v stiski: TOM Telefon (številka 116 111; 12h-20h vsak dan), Klic v duševni stiski (01 520 99 00; 19h – 7h vsak dan) in na zaupni telefon Samarijan (116 123; 24h na dan).
Praviš, da se med poukom treseš po celem telesu, ti postane slabo in potem te sošolci zaradi tega zbadajo. Žal premalo vem o tej težavi, da bi ti lahko konkretneje svetovala. Bi pa bilo dobro, da se o njej poskusiš s kom pogovoriti, na primer s svetovalno delavko na šoli, s starši ali z drugimi bližnjimi, ki jim zaupaš. Opiši jim svojo težavo, kdaj se pojavlja, kako pogosto, kako se takrat počutiš, kaj takrat razmišljaš in podobno. Zaupaj jim tudi, da te sošolci zbadajo. Le-tako boš pripomogla k temu, da se bodo tvoji odnosi v razredu izboljšali.
Pohvalila bi te, da si želiš najti psihoterapevtsko pomoč. To je zelo dober korak k temu, da boš svoje težave rešila. Najpomembneje je, da si ti tega želiš. Svetovala bi ti, da po tem, ko staršem poveš s čim se soočaš, jih prosiš, da ti pomagajo najti strokovno pomoč. Nekaj virov pomoči lahko najdeš tukaj.  Če se odločiš obrniti na svetovalno delavko, bodo lahko mogoče že pogovori z njo lahko pomagali do te mere, da bo to ta strokovna pomoč, ki ti bo zadostovala.
V zvezi s spremembo šole pa bi ti svetovala, da se najprej poskusiš s pogovoriti s starši in/ali svetovalno delavko in poskusite težave najprej razrešiti na tej šoli. Če pa to res ne bo pomagalo, pa šele takrat začni razmišljati o spremembi šolanja.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malo pomagala.
Katarina Maučec, mag. psihologije