Mi prosim lahko date nasvet. Hodim k psihologu zaradi depresije in motnje hranjenja. Glede depresije sem z njim odkrita. Ampak mi je ful tezko bit iskrena glede hrane. Hocem bit boljse kar se tice depresivnih znakov, ampak hocem met nadzor in zadovoljstvo ki mi ga daje motnja hranjenja in hocem shujsat. Slisi se bolano ampak nocem da mi psiholog proba pomagat glede tega. In me ves cas sprasuje ce jem dovolj in podobno in vedno recem da je vse okej. In me je ful strah mu priznat da sem se mu o tem lagala in je samo se slabse, kljub temu da sva se vec krat pogovarjala o tem. Prav tako mi je ful grozno mu povedat da ko sem mela panicni napad, sem se vrezala, ceprav sva delala na tehnikah sproscanja. Zdi se mi da je nemogoce se nehat rezat in normalno jest in mi je grozno mu to povedat, ker se mi zdi da ga bom razocarala ker sva tolko casa delala na tem al pa da bo zgubu zivce z mano in reku da mi ni pomoci al pa da to traja predolgo in bi ze prej mogla bit okej in da bo obupal nad mano
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej hvala, da si nam zaupala svojo stisko. V tvojem zapisu se čuti, da ti je zelo hudo. Upam, da ti bo moj odgovor vsaj malo pomagal.
V vprašanju si omenila, da se trenutno soočaš z depresijo in motnjami hranjenja ter da že obiskuješ psihologa, ki ti pomaga v tvoji trenutni borbi. Vsaka pot ozdravitve in delo na sebi je tek na dolge proge, ki vsebuje vzpone in padce. Vsi, ki so na podobni poti, se srečujejo tako z vzponi kot tudi z nekoliko slabšimi trenutki, kot si jih ti opisala. Zato je potrebno, da si potrpežljiva s seboj in da vztrajaš na tej poti, tudi če pride kak padec. Bolj boš na tej poti iskrena s sabo in s tvojim psihologom, lažje ti bo pomagal, čeprav vem, da je včasih to zelo težko. Imej vedno v mislih, da delaš to za sebe in za svojo boljšo prihodnost. Če bi ti bilo lažje, pred obravnavo zapiši dogodke in občutke na list papirja ter na obravnavi prosi psihologa, če si lahko prebere. Ob tem mu povej, da si napisala pismo, ker ti je bilo tako lažje in poskusi z njim podeliti tudi tvoje strahove o tem, da se bojiš, da bi ga razočarala in da bi nad tabo obupal. Ali pa mu vse te občutke poskusi zaupati v pismu. Na tak način bosta lahko zgradila še bolj varen odnos. S tem, ko boš iskrena o dogodkih, bosta s psihologom tudi lažje prišla do globljih vzrokov tvojih težavah in boš jih tudi lažje predelala, kar je na poti ozdravitve med najpomembnejšimi koraki.
Ne morem pa mimo tvojega stavka 'hocemi imeti nadzor in zadovoljstvo, ki mi ga daje motnja hranjenja in hocem shujsat'. Verjetno se res marsikomu to zdi zelo čudno, ampak ti lahko povem, da vem, o kakšnem občutku zadovoljstva govoriš. In nekdo, ki tega ni občutil, zelo težko razume, kaj doživljaš. Tvoji možgani enostavno trenutno delujejo na takšen način, da ti to vedenje prinaša zadovoljstvo. Verjemi pa, da obstaja pot iz tega! Zahteva sicer kar nekaj truda in vztrajnosti, ampak obstaja. In verjemi v to. Če bi ti mogoče kaj pomagalo, poskusi prebrati knjigo osebe, ki je motnje hranjenja uspešno premagala (npr. Anja Baš: Lačna življenja). Ti bo mogoče dalo še dodatno upanje in motivacijo.
Pošiljam ti en velik objem! Bodi ponosna nase in na vsak korak, ki ti uspe. Močna in pogumna si! Bom vesela, če se še kaj oglasiš.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije