Pozdravljeni, ze nekaj casa iscem po internetu psihoterapevte, ki se ukvarjajo tudi z motnjami hranjenja in me zanima kak to, da v veliki vecini primerov, ko imajo napisano pri cem ti lahko pomagajo, imajo napisano vse drugo, motnje hranjenja pa zelo redko. Kaj je to pac slucajno da nimajo napisano pa ti lahko pomagajo tudi pri tem ali je to res kompleksnejsa bolezen ki zahteva vec znanja iz tocno tega podrocja ali v cem je stos? Pocasi ze res obupavam nad tem in se mi ne zdi da lahko se dolgo zdrzim s tem obsesivnim ukvarjanjem s hrano in ne vem kako priti do nekoga ki se spozna na te stvari. Ker preko zdravstva sicer hodim k psihologu ze kar nekaj casa ampak stecanja nimava pogosto in tudi nic se ni spremenilo v tem casu, zato bi sla k nekomu samoplacnisko kjer je moznost hodit bolj redno. Mogoce poznate koga ki se spozna na motnje hranjenja in je v okolici maribora? In pa kaj mislite da ce najdem koga ki nudi online terapije je to dobra opcija ali ne, lahko ucinkuje? Hvala za odgovore
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Motnje hranjenje sodijo med kompleksnejše duševne bolezni, ki so precej odporne na zdravljenje oziroma njihovo zdravljenje traja veliko dlje časa kot pri nekaterih drugih duševnih boleznih, potrebnegqa pa je tudi veliko oziroma več specifičnega znanja strokovnjakov ki se z njimi ukvarjajo. V okviru zdravstva jo obravnavajo klinični psihologi, psihiatri oziroma pedopsihiatri. Internet večinoma ni tako dober naslov za iskanje psihoterapevtov, ker je virov res veliko in niso vsi preverjeni. Najbolje, da o tem povprašaš osebno zdravnico - ona ti bo dala prave informacije, kam se obrniti po pomoč. Klinične psihologe imajo vsi večji zdravstveni domovi po Sloveniji in vsi se ukvarjamo tudi s to problematiko. Samoplačniških ambulant, ki bi se ukvarjale izključno s tem v Sloveniji nimamo. Za odrasle je v okviru zdravstva na voljo oddelek EMH na Centru za mentalno zdravje v Ljubljani, za otroško populacijo pa na pediatrični kliniki Ljubljana in Maribor.
Ne vem ali obiskuješ psihologa ali kliničnega psihologa, a ne glede na to kaj po nazivu izobrazbe je, bi bilo res dobro,da to nagovoriš z njim. Torej da te vsebine - obsesivno ukvarjanje s hrano niso nič manj močne. Dvojno vodenje - torej da bi bila vodena pri dveh terapevtih nima smisla oziroma je kontraproduktivno. O online terapevtih vem osebno premalo, da bi ti lahko svetovala kaj v zvezi s tem. Zagotovo pa je psihoterapevtski proces veliko bolj učinkovit in pristen v živo.
Če te zanima še kaj, se le javi. Upam, da sem vsaj približno zajela bistvo.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije
Kr
Krrk
Kaj pa ti psihoterapevti ki so se solali na univerzi sigumnda freuda in se ukvarjajo s psihoanalizo? Kaj to lahko pomaga pri motnjah hranjenja?
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič
Odgovor svetovalke:
Vsaka terapija lahko pomaga do neke mere, če jo izvajajo za to ustrezno akreditirani psihoterapevti.
Prva izbira pri motnjah hranjenja, sploh pri otrocih in mladostnikih pa je vedenjsko-kognitivna terapija.
Lep pozdrav,