Hej, zanima me kako se počuti terapevt/psiholog ko klient dokoncno zakljuci s terapijo. Ali se vedno potem razmislja o klientu kako je sedaj ali nanj hitro pozabi in se ukvarja z novimi? Razmisljam da meni bi bilo cudno da bi o tekom tako veliko vedel kot da bi gledal nek film o zivljenju nekoga in potem ne bi videl kako se konca, kaj se potem zgodi s klintom
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Hvala za tvoje vprašanje in deljenje svojih razmislekov.
Na tvoje vprašanje zares nimam enoznačnega odgovora, saj najverjetneje tako vsak terapevt kot klient drugače in nekoliko »po svoje« doživlja zaključke terapije.
Načeloma je psihoterapija nek dlje trajajoč proces, kjer se med terapevtom in klientom vzpostavi pomemben terapevtski odnos. Za veliko ljudi je to lahko pozitivna in funkcionalna izkušnja odnosa, na podlagi katere posledično klient lažje oz. zanj_jo bolj funkcionalno postopa v svojem življenju. Seveda se v fazi zaključevanja terapevtskega procesa o tem tudi klient in terapevt veliko pogovarjata, ker so tako začetki kot konci v terapevtskem procesu zelo pomembni za oba. Tudi vprašanje, ki ga ti zastavljaš je zelo pomembno pri zaključevanju procesa, ki je načeloma dvosmeren in je zagotovo smiselno, da se ga s terapevtom tudi nagovori. Tako najlažje dobimo odgovor. Kot nek generalen odgovor pa lahko zgolj zapišem, da si predstavljam, da seveda veliko terapevtov kdaj pomisli na svoje kliente in izkušnje z njihovim terapevtskim procesom; verjetno pogosto tudi kdo občuti skrb za koga. Odgovora na vprašanje, ki ga postavljaš »kakšen bo konec?« pa zares nihče nima, kar je seveda lahko zelo obremenjujoče. Včasih pomaga, da to negotovost sprejmemo in z njo tudi zdržimo, tako v lastno dobro kot tudi v dobro drugih. Kaj pa ti meniš na to?
Upam, da sem ti približno uspela odgovoriti na vprašanje.
Lepo te pozdravljam!
Anja Mikl, mag. psihologije