Pozdrav,
Zanima me glede psihoterapevtov. Je to placljivo ali imam napacne informacije? Ce je placljivo - zakaj pa? Ful bi potrebovala psihoterapevta, poznam eno dobro, ampak je draga. Ne morem placat.
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na naš forum. Področje psihoterapije je v Sloveniji žal še vedno precej neregulirano, zaradi česar je dobro, da si pri izbiri psihoterapevta seznanjena z nekaj informacijami, ki jih bom na kratko skušala povzeti v svojem odgovoru.
Načeloma do strokovnjaka, ki izvaja psihoterapije lahko dostopaš preko javnega zdravstvenega sistema na način, da svojega osebnega zdravnika prosiš za napotnico, ki ima tri stopnje nujnosti (redno, hitro, zelo hitro). Znotraj sistema zdravstva lahko psihoterapije izvaja psihiater, pedopsihiater in klinični psiholog. Problem do katerega tukaj pride je, da je teh strokovnjakov manj kot pa ljudi , ki potrebujejo obravnavo; tako so čakalne vrste žal izjemno (pre)dolge in lahko tudi z najvišjo stopnjo nujnosti napotnice čakaš več kot eno leto. Na voljo pa imaš tudi strokovnjake, ki delajo pod koncesijo ali pa greš v obravnavo čisto samoplačniško – tam si lahko na vrsti veliko hitreje. Je pa dobro vedeti, da je osnovno poklicno izhodišče oseb lahko drugačno, saj še to področju ni tako regulirano. V tem primeru je storitev plačljiva saj psihoterapevt deluje zasebno, kar pomeni, da ima veliko lastnih stroškov (npr. najem prostora in stroški povezani s tem) prav tako pa je tudi v večini primerov šolanje za psihoterapevta plačljivo, kar pomeni, da je strokovnjak moral v študij vložiti veliko lastnega truda in sredstev.
Sicer tvojih razlog za odločitev za psihoterapijo ne poznam tako dobro, vendar te spodbujam, da si sama še na to temo nekaj prebereš. Morda potrebuješ »samo« svetovanje ali psihosocialno podporo. Če ugotoviš, da potrebuješ psihoterapevtsko obravnavo lahko pri psihoterapevtih preveriš ali so cene svojih storitev pripravljeni nekoliko prilagoditi. Veliko psihoterapevtov se zaveda problematike dostopnosti psihoterapije prav najranljivejšim in zato nekateri nudijo znižano ceno storitev. Morda lahko to preveriš pri psihoterapevtki, ki jo omenjaš?
V Sloveniji se v zadnjih letih aktivno ustanavljajo Centri za duševno zdravje, kjer pa prav tako lahko poiščeš pomoč in dobiš povratno informacijo o smiselnosti svoje napotitve v psihoterapevtsko obravnavo. Seznam centrov po Sloveniji lahko najdeš tukaj.
Vsekakor ti priporočam, da si prebereš naslednji članek, ki raziskuje kako se odločiti za psihoterapevta. Pri izbiri psihoterapevta je pomembno vedeti iz katerega teoretskega pristopa izhaja (v Sloveniji imamo štiri priznane), kar je tudi vezano na obravnavo težav, zaradi katerih se odločimo za obisk. Predvsem te spodbujam, da preveriš njegovo izobrazbo in šolanje, saj je žal "na trgu" tudi precej ljudi, ki za to delo niso ustrezni. Več o vrstah psihoterapije si lahko prebereš tukaj.
Upam, da si našla kakšne odgovore na svoja vprašanja. Če še je karkoli nejasnega ali pa, če se ti je pojavilo še kakšno vprašanje pa nam kar piši.
Vsekakor te pa podpiram pri skrbi za svoje duševno zdravje!
Vse dobro ti želim!
Anja Mikl, mag. psihologije