Hodim k terapevtki ze eno leto. Sem naredil napredek, ampak glede nekih stvari me je zelo strah spregovorit. In veliko stvari s tem prikrijem in enostavno se mi zdi da ne bom naredil nic vec napredka, ker imam ta strah. Razmisljam cesa tocno se bojim, ampak ga ne morem prepoznat oz razresit. Mi lahko kako pomagate?
Uredništvo
Urška Ruter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
pišeš, ker te je s terapevtko strah spregovoriti o določenih temah. Razumem, da se ti strah zdi nekaj, kar ti preprečuje napredek, kar je lahko precej moteče. Pomembno je, da si dovoliš priznati in razumeti ta občutek strahu, saj je to povsem naravno in pogosto del terapevtskega procesa. Skupaj s terapevtko lahko raziščeta, kaj točno te vznemirja in zakaj se počutiš tako prestrašenega, kar bi lahko bilo ključno pri premagovanju teh ovir in nadaljevanju napredka.
Lahko pa najprej sam raziščeš, česa se bojiš. Začni s postavljanjem vprašanj sam sebi, kot na primer: Kaj točno me prestraši? Kaj je najhujše, kar se lahko zgodi, če to delim s terapevtko? Kako bi se počutil, če bi premagal ta strah? Prav tako poskusi opazovati, kako se počutiš, ko razmišljaš o deljenju svojih skrbi s terapevtko in kaj bi te lahko spodbudilo k premagovanju strahu. S pomočjo teh vprašanj lahko bolje razumeš svoje občutke in najdeš načine, kako se spopasti s strahom ter premagati oviro na poti do napredka v terapiji.
Vedeti moraš, da je odpiranje terapevtki ključnega pomena za nadaljnji napredek. Spomni se, da je terapevtka tam, da ti pomaga in te podpira, ne glede na to, kaj deliš z njo. Verjetno si že doživel, da te je podpirala in ti nudila varno okolje za izražanje svojih misli in čustev. Tako kot doslej, bo brezpogojno sprejela vse, kar ji boš povedal in ti pomagala razumeti ter premagovati tvoje strahove. Ne pozabi, da so vsi terapevti zavezani k zaupnosti tekom celotnega procesa, to pomeni, da vse, kar poveš terapevtki, ostane samo med vama in vsi tvoji podatki ostanejo shranjeni na varnem. Tako da kar pogumno!
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč.
Lepo te pozdravljam,
Urška Ruter, dipl. psih. (un)