Zdravo.
Zanima me kako izbrati dobrega psihoterapevta? Vem, da vsaj za enkrat to ni registriran poklic, psiholog pa je pri nas npr. Psiholog je pac končal študij psihologije. Vem da je tudi razlika ali greš javno ali privat pac sam plačaš in imaš malo morje izbire. Ali imaš javno sploh kakšno izbiro? Tudi kako vedeti komu je samo za denar? Videla sem tudi in me zanima kako je možno to, da ima nekdo narejeno samo srednjo ekonomsko šolo, sploh nima univerzitetne izobrazbe in je potem končal nek samoplacniški tečaj in je zdaj pridobil licenco za psihoterapevta? Potem je bolj tako tako terapevt? Ali ni to malo norčevanje iz izobrazbe?! Npr. Zdravniki imajo fax in še specializacijo in nič drugače!!!
St
Studentka
Hojla, nisem strokovnjakinja sem pa studentka psihoterapijei, kjer se veliko pogovarajamo o tem, da je res veliko razlicnih terapevtov in "terapevtev- samoklicanihvterapevtov" razlika med terapevti in samoklicanimi terapevti je lih to kar ugotavljas. Namrec "samoklicani terapevti" so tist, ki nimajo licence, oz imajo par tecajev, terapevti, ki pa imajo licenco pa so tisti, ki so se za ta poklic šolali. Zatp je pomembno da najprej, pogledas izobrazbo terapevta, se malo pozanimas o njem, pobrskas po spletu, izkusnje z delom z ljudmi, ki imajo podobne izzive kot ti,...
,pri izbiri terapevta se mi zdi pomambno, da ti je kot oseba okej, da olvidis v njem nekoga, ki je vreden zaupanja, nekateri imajo celo moznost brezplacnega prvega srecanja, res je pomembno da si si z njim kompatipilna, se ujames,
Nekaj idej za iskanje terapevtov:
V zdravstvenih domovih imajo zastonj terapevtske obravnave, moj terapevt. Com je super stran , lahko pogledas v Lunini vili - na youtubu so tudi posnetki, kjer se terapvtke predstavijo,terapevt davor bozic,...
Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Živjo,
psihoterapija pri nas trenutno še vedno ni zakonsko priznana kot samostojni poklic, vendar je predlog zakona trenutno v obravnavi. Smernice, ki zagotavljajo varnost uporabnikov so predhodno končana 7. stopnja izobrazbe in dodatni specialistični študij izbrane psihoterapevtske smeri, v okviru katere je moral psihoterapevt opraviti večletno teoretično izobraževanje in se udeležiti v osebni izkušnji psihoterapije (kot klient). Lastna izkušnja je zelo dober način, s katerim psihoterapevti pridejo v stik z lastnimi psihološkimi procesi in jih čustveno predelajo ter na nek način zacelijo. S tem pomagajo klientom na njihovi poti in lahko z večjim zavedanjem, empatijo in sočutjem vstopajo v terapevtski odnos s klienti, saj so bili sami nekoč v njihovi koži.
Ob tem je dobro, da je modaliteta priznana s strani SKZP (Slovenske Krovne Zveze za Psihoterapijo) v kateri je psihoterapevt tako tudi zavezani k etičnemu kodeksu, o katerem si lahko prebereš več tukaj. Merila za kakovost prav tako zagotavlja mednarodna evropska organizacija za psihoterapijo EAP (European Association for Psychotherapy), ki postavljata standarde za kakovost storitev.
Dobrega terapevta, ki ima zgoraj navedeno, pa od tod dalje iščeš s svojim občutkom, kar pomeni, da greš na uvodni razgovor k tistemu, katerega opis in predstavitev te pritegneta. Druga možnost je, da se poslužiš morebitnih priporočil ljudi, ki so imeli dobre izkušnje z določenimi terapevti. V tem kontekstu želim reči, da ni nujno vsak strokovnjak kompatibilen z vsakim klientom in obratno. Vsi ljudje ne pašemo z vsemi, ampak z nekaterimi bolj in z drugimi manj. V terapevtskem procesu je podobno. Pri tem je priporočljivo poslušati svoj notranji občutek in se odločiti na podlagi slednjega.
Javni dostop do psihoterapije je trenutno omogočen pacientom v psihiatrični obravnavi, izvajajo jo pa lahko tudi klinični psihologi. Dostop do obojih je možen preko napotnice, pri katerih so sicer lahko daljše čakalne dobe. Vendar naj tu omenim, da kliničnih psihologov in psihiatrov trenutna zakonodaja ne zavezuje k dodatnemu specialističnemu študiju iz določene psihoterapevtske modalitete (kot so npr. psihoanaliza, psihodinamska psihoterapija, geštalt, integrativna psihoterapija idr.).
Upam, da v kolikor iščeš pomoč zase, da iz zapisanega izluščiš kaj koristnega. Vsakega potencialnega terapevta, h kateremu bi se obrnila, lahko vprašaš kakšno izobrazbo ima, iz katerega psihoterapevtskega pristopa je opravil specializacijo in v katero od organizacij je vključen ter kdo je njegov supervizor oziroma ali ga ima. Supervizor je izkušenejši psihoterapevt, ki je poleg psihoterapevtske specializacije, še dodatno izšolan za usmerjanje psihoterapevtov pri njihovem delu s klienti, da so lahko čim učinkovitejši pri pomoči ljudem v stiski, kar je prav tako porok za kvalitetno delo psihoterapevta.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja