Kaj bo s tem zakonom o duševnem zdravju, kateri ljudje bodo ali so sploh kvalificirani? Zdaj je to posel in prosti trg in vsak lahko odpre s.p. Kako vedeti, kateri zasebni terapevt je sploh kvaliteten?
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljeni!
Hvala za vprašanje. Trenutno področje psihoterapije v Sloveniji ni regulirano, kar pomeni, da ne obstajajo jasni kriteriji za to, kdo lahko izvaja psihoterapijo. Kot ste izpostavili, tako lahko zasebno psihoterapevtsko prakso odpre praktično kdorkoli, četudi za to ni ustrezno usposobljen. Ker je na eni strani povpraševanje po psihoterapiji zelo veliko, na drugi strani pa poklic ni reguliran in tudi ljudje niso ustrezno obveščeni o tem, kako poiskati ustreznega psihoterapevta, tudi neizkušeni in neustrezno usposobljeni "psihoterapevti" zlahka pridobijo stranke. Psihoterapevtske obravnave so v takih primerih lahko nestrokovne ali celo nevarne.
Na ministrstvu za zdravje so zato pripravili predlog zakona o psihoterapiji, s katerim želijo to področje regulirati. Ta zakon formalno ureja poklic psihoterapevta in merila za pridobitev licence, ki trenutno ne obstaja. Zakon opredeljuje, kakšna izobraževanja, specializacije in supervizije potrebuje posameznik za opravljanje psihoterapevtskega poklica, predvideva pa tudi uvedbo psihoterapevtske zbornice. Slednja bo za javnost navedla tiste strokovnjake, ki bodo pridobili psihoterapevtsko licenco, ljudje pa bodo tako lažje izbrali ustrezne psihoterapevte. Vsaj zaenkrat pa zakon o psihoterapiji še ne bo urejal financiranja psihoterapije v zasebnih praksah.
Dokler zakon ne bo sprejet in ne bodo na voljo konkretni podatki o psihoterapevtih z licenco, pa vam lahko pri izbiri kakovostnega zasebnega psihoterapevta pomagajo naslednja vodila. Pomembno je, da se vedno pozanimate o izobrazbi psihoterapevta. Trenutno lahko v okviru javnega zdravstva v Sloveniji storitve psihoterapije izvajajo specialisti klinične psihologije, specialisti otroške in mladostniške psihologije ter psihiatrije. Tudi ko iščete zasebnega terapevta, je priporočljivo, da je oseba po osnovni izobrazbi psiholog, psihiater ali ima končano katero drugo humanistično, družboslovno ali zdravstveno izobrazbo. Poleg tega naj ima oseba opravljeno še dodatno izobraževanje iz vsaj ene izmed verificiranih psihoterapevtskih šol. Po podatkih Združenja psihoterapevtov Slovenije (ZPS) so trenutno v Sloveniji verificirane naslednje psihoterapevtske šole: vedenjska in/ali kognitivna terapija, analitično orientirana psihoterapija, družinska sistemska terapija, integrativna psihoterapija, skupinska analiza in bivanjska analiza. Več o posameznih psihoterapevstskih šolah oz. smereh si lahko preberete na tej povezavi.
Na spletnih straneh Združenja psihoterapevtov Slovenije (ZPS) in Slovenske krovne zveze za psihoterapijo (SKZP) sta objavljena tudi seznama psihoterapevtov, ki ustrezajo standardom za izvajanje psihoterapije. Seznama najdete na naslednjih povezavah:
https://www.skzp.si/skzp-register-psihoterapevtov/
http://www.zpsi.si/psihoterapevti-seznam
Upam, da vam je odgovor koristil. V primeru dodatnih vprašanj pa smo vam na voljo.
Prijazen pozdrav,
Anja Rakovec, mag. psihologije