js sm pac terapeutski frend in vedn pomagam ludem in jih hocm ustrezit ampak tko kinda ne dobivam enakga obcutka nazaj vem da nimam nc za jamrt al pa kaj ampk usaj da napisejo kk sm kj al pa kaj in js nevem kaj naj naredim mislm d mam fejk frende sm kok nj spoznam aves “taprave” k to sošolke so itak frendice sm zrd šole in tko pol nc ne rabjo vec od mene k je pouka konc :( in tko feeling dobivam usak let nj sm ghostam (kar naredim tko res1x na leto)na socialnih medijih in pac koga briga ali je to sploh prav? ker kao pol mi recejo da me potrebujejo ampak samo na fonu pa zrd sole potem kaj pa real life idk ????‍♀️
Npr. use frendice ze dobivajo fante in sm o njih se govorijo in js k edina sm sama potem morm skos poslusat o njihovih problemih pa o tem kak bolj cenjo cas z njimi kot pa sedaj z mano tko zanemarjo me kot drugo izbiro po eni strani jih razumem ker po tem kar dozivljam bi js tut tko naredila njim zanalšč po drugi pa nevem kaj se z njimi se naj pogovarjam razen o njih tko nobeno temo si ne morm spomnt in je tko dougocasno potem. Pa se to vedno k pomagam je isto k da ne bi nc rekla ker me nikoli neposlusajo tko pol recejo da so navezene al pa neki in pol jamrajo kako nemorjo ven iz toxic relationshipa
• Uredništvo
Saga Lucija Škerlep

Odgovor svetovalke:
Draga pomaranča!
Te prav razumem, da imaš občutek, da veliko več daješ svojim prijateljicam kot dobiš nazaj? Skozi tvoje vprašanje je slišati, da bi si želela globljih odnosov, v katerih bi imela občutek, da tudi prijateljice zanima tvoje življenje, kako se ti počutiš, če kaj potrebuješ, da bi imele stik tudi izven šole in telefona. Tvoja potreba po vzajemnem, tesnem odnosu s prijateljicami se mi zdi povsem smiselna in normalna. Če tega nismo deležni, smo lahko osamljeni, žalostni, jezni, lahko se počutimo izkoriščeno, izdano, nerazumljeno, neopaženo …
Si se s prijateljicami že kdaj poskusila pogovoriti o tem, kako se počutiš, ko ste skupaj, in da bi želela, da te kdaj iskreno vprašajo kako si pa ti? Verjamem, da to ni enostavno. Včasih nas je strah, da bomo zavrnjeni, nerazumljeni, preslišani … Kako pa se tebi zdi? Kako ti bi bilo deliti svoja doživljanja in občutke z njimi?
Pišeš, da želiš ljudem ustreči, jim pomagati. Ti pride kaj na misel, kako to? Velikokrat se lahko namreč zgodi, da se tisti, ki poskušamo ustrezati drugim in jim pomagati, na koncu sami izčrpamo. Nekako upravičeno pričakujemo, da bomo tisto, kar damo drugim, dobili nazaj, a ni nujno tako oziroma lahko dobimo nazaj v drugačni obliki, kot smo sami pričakovali. Zato je najpomembneje, da v prvi vrsti ustrezamo sebi, da skrbimo za sebe, se razvajamo tako, kot bi to počeli za druge. Na tak način potem tudi lažje razumemo, kdo smo, kaj potrebujemo in kdo je tisti, ki nam lahko pomaga in nam ustreza. Morda bodo to iste prijateljice kot sedaj ali pa boš spoznala druge. Lahko se sliši malo sebično, v resnici pa nam sposobnost slišati, razumeti in upoštevati samega sebe pomaga, da smo mirni, zadovoljni, da lahko slišimo, bolje razumemo in upoštevamo tudi druge.
Za konec pa še odgovor glede prijateljic in njihovih fantov. Ja, verjamem, da so fantje in vse, povezano z odnosom z njimi, kar pogosta tema pogovora. To je v obdobju, ko spoznavamo partnerske odnose, kar normalno. Je pa zate, ki morda prav tako hrepeniš, da bi bila za nekoga edinstvena punca, lahko naporno in boleče. Poleg tega te tudi razumem, da ti je včasih ob njihovem pripovedovanju dolgčas! Sploh, če si želiš, da bi lahko ti kaj povedala o sebi. Ti pride na misel kakšna tema, ki bi bila zgolj vaša, ženska? Ali pa kakšna tvoja, ki bi jo želela zaupati prijateljici?
Če imaš še kakšno misel ali vprašanje, se kar oglasi.
Vse dobro ti želim,
Saga Lucija Škerlep, dipl. inž. agr., BAK psihoterapevtske znanosti; specializantka psihoanalitične psihoterapije