Pišem vam, ker je moja mami obsedena s teorijami zarote. Verjame, da nas bodo prišli rešit vesoljci in nas odpeljali na drug planet. Ne hodi v službo, ves čas je doma.
Posluša prerokinjo z imenom /zakrito v uredništvu/. Ta svojim vernikom govori, da je covid prevara, da se ne smemo cepiti in da je svet pod poveljstvom vesoljcev, ki jih ne vidimo. Njeno pričevanje lahko najdete na YouTubu.
Zadnje čase mi govori, da bodo napadli banke, da bo kibernetični napad in da bom izgubila vse prehranke, ki jih imam in naj si denar hranim doma. To si pa ne upam, kaj če nam hiša zgori ali pa pridejo tatovi, mi bodo vse pobrali.
Ne vem kaj naj verjamem. Zdaj me je strah, da bodo napadli banke.
• kr
kr_ena_1
Posluša prerokinjo z imenom...
pa še bohve kolk dnarja ji znosi...
čimprej pejt na svoje, dnar je na bankah varen, država jamči do 100.000
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
slišati je, da si zaradi dogajanja doma v veliki stiski. Skrbi te za svojo mami, kako funkcionira in dojema svet okoli sebe, kar vpliva tudi nate. Ne veš, čemu verjeti, in postaja te strah, da bi se nekateri dogodki, o katerih ti pripoveduje, uresničili. Razmišljam prav?
Teorije zarote sicer niso področje, ki bi ga sama dobro poznala. Vem pa, da nas hitro pahnejo v pretirano zaskrbljenost in dvom. Hitro nas lahko posrkajo in zameglijo našo predstavo o realnosti, saj običajno sledijo takemu tunelskemu razmišljanju, kjer iščejo in upoštevajo le tiste informacije, ki potrjujejo domneve, zanemarijo pa vse druge. To je lahko še posebej tvegano, ko nismo okej, saj smo takrat bolj negotovi in bolj dovzetni za takšne vplive. Pomembno je, da smo pri presojanju kritični in preverjamo informacije, ki smo jim izpostavljeni, kaj so dejstva.
Žal iz zapisa ne morem razbrati, koliko si stara, je pa tovrstna stiska veliko težja, če jo nosiš sama. V kolikor se počutiš dovolj močna, lahko mami izraziš, da te skrbi zanjo, v vsakem primeru pa bi bilo smiselno, da se o tem pogovarjaš še z drugimi. Imaš v družini koga, s komer bi se lahko pogovorila? Ali pa morda kakšno odraslo osebo, s katero bi lahko skupaj bolj strukturirano razmišljala o teh temah – preverjala informacije in presojala, kako zanesljive ali verjetne so?
Močno te podpiram, da svoje skrbi še podeliš z nekom in skupaj razmišljata o tem, kar te trenutno obremenjuje. Sem pa tukaj zate, če boš še želela kaj deliti ali zgolj sporočiti, kako se stvari razvijajo.
Ana Kolar, mag. psih.