Živjo,
imam vprašanje glede tem, ki jih lahko govorim svoji psiho terapevtki, brez posledic oz. brez, da bi morali posredovati informacije. Ali lahko govorim o spolnem nasilju in fizičnem nasilju iz moje preteklosti brez posledic? Hvala.
• Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Živijo,
hvala za tvoje vprašanje. Na psihoterapiji naj bi imeli prostor, kjer lahko govorimo tudi o stvareh, ki so za nas zelo težke in neprijetne. Če si že vključena v psihoterapevtsko obravnavo, si najverjetneje s svojo psihoterapevtko sklenila delovni dogovor. Ta običajno določa, da je vse, o čemer se pogovarjata v okviru srečanj, zaupno tudi po zaključku obravnave. Na podlagi etičnega kodeksa pa je terapevt dolžan prelomiti zaupnost v naslednjih primerih: če je bilo izvršeno kriminalno dejanje ali obstaja možnost, da bi se zgodilo, če je na kakršen koli način ogrožena mladoletna oseba, če obstaja dejanska možnost, da življenjsko ogrožaš sebe ali kogarkoli drugega, ali če za določene podatke zaprosi pristojni organ (npr. sodišče).
Predlagam, da se s tem konkretnim vprašanjem obrneš tudi neposredno na svojo psihoterapevtko, saj verjamem, da bosta skupaj našli najbolj ustrezno rešitev.
Vse dobro ti želim.
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja