Pozdravljeni sem punca stara 13 let in za svoja leta imam ze veliko zadnjico in sla sem v fitnes samo 3 krat in delala vaje za noge in sem ze videla kr nekaj rezultatov ali milsite da je to zaradi mojih genetik? In zanima me tudi ce se vam zdi vredu trening da naredm prvo 10 pocepov 3 ponovitve z 30 kilami potem 10 pocepov 3 ponovitve z 16 kilami potem naredim tisto ko eno nogo nekam naslonis z drugo pa naredis "izpadni korak" dol in imam vsako nogo 5 krat in 4 ponovitve z 16 kg potem imam drzanje ob steni z 16 kg in sicer 15 sekund in 3 ponovitve
po tem me sicer zelo bolijo noge in zadnjica tako da menim da kr deluje ali se vam zdi to vredu?
• Uredništvo
Jure Rugani, prof. športne vzgoje

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
iz tvojega sporočila, nisem prepričan kakšen je tvoj cilj - ali je to izoblikovati zadnjico ali izgubiti kilograme ali kaj drugega? V vsakem primeru je dobro, da si pričela z vajami za moč v fitnesu - z njihovo pomočjo lahko izoblikuješ zadnjico, prav tako pa lahko tudi izgubiš morebitne odvečne kilograme, seveda pod pogojem, da paziš tudi na zdravo in uravnoteženo prehrano.
Geni lahko v veliki meri vplivajo na to kako hitro pridobimo ali izgubimo telesno težo / maščobo / mišice, veliko pa seveda lahko pripomoremo tudi sami s telesno aktivnostjo in prehrano. Vsako telo je malce drugačno in to je v redu. Kar se tiče treningov - predvidevam, da si s 3 ponovitvami mislila 3 serije po 10 ponovitev vaje. Načeloma je čisto v redu, če delaš okrog 10 ponovitev vaje in to ponoviš 3x (3 serije), glede teže pa je seveda odvisno od tvoje pripravljenosti / moči. Grobo rečeno naj bo teža taka, da se pri zadnjih ponovitvah že malce "pomatraš". Ko brez problema narediš 10 ponovitev vaje, težo malenkost povečaš. Priporočam ti, da poleg vaj za noge in zadnjice narediš tudi kakšno vajo za mišice trupa ("deska" je npr. dobra vaja, kjer dela zelo veliko mišic trupa) in zgornji del telesa ( sklece, potegi, potiski...). Upam, da sem ti približno odgovoril na tvoje vprašanje.
Lep pozdrav,
Jure Rugani, prof. športne vzgoje
• Me
Melita
Zanima me samo še katere vaje z otezmi so najboljse za oblikovanje zadnjice ? In ce je kaj kar mi lahko pomaga pri bokih saj imam zelo vidne hip dipse in me to moti ampak mogoče se mi še telo ni zacelo razvijati in imam zato takšne ne razvite boke (hip dipse)
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena, pri 13 letih se ti seveda telo še vedno razvija in kot sem že omenil, vsako telo ima malo drugačno zgradbo zato ne skrbi. Na linku spodaj si lahko pogledaš 2 primera vadbe za zadnjico in boke.
1. primer je eden od zadetkov iz youtube-a, ki je lahko ogromna zakladnica idej za vadbo in različnih vaj, vendar pa se moraš zavedati, da morda niso vse vaje/ vadbe primerne zate, zato poslušaj svoje telo in pazi tudi na pravilno izvedbo (Fino je, če narediš kakšen trening tudi z izobraženim osebnim trenerjem, katerega lahko tudi povprašaš za povratno informacijo pri izvedbi vaj.) https://www.youtube.com/watch?v=LjmZ1YMOwws
2. primer je prav tako video iz youtube-a vendar, pa je tu pristop malo drugačen in tudi vidi se, da daje trener večji poudarek na pravilno izvedbo vaj in zraven razloži tudi malo več teorije, o kateri je dobro da tudi veš nekaj stvari, če se boš s tem bolj resno ukvarjala.   https://www.youtube.com/watch?v=12NGWxpDlr8   Kar pa se tiče vaj z utežmi - vsekakor bi ti priporočal počep in različne variante počepov z utežmi, izpadni korak, mrtvi dvig in morda tudi dvigovanje bokov leže - "hip thrusterji" (s pokrčenimi koleni in utežjo nad boki - primer : https://www.youtube.com/watch?v=xDmFkJxPzeM )
Upam, da ti bo moj odgovor pomagal.
Jure Rugani, prof. športne vzgoje