živjo,
imam resne probleme s samopodobo. Sem zelo suha. Nemaram veliko vrst hrane. Lani so me sovrstniki spravili v depresijo. Hotela sem strokovno pomoč, ampak me je bilo preveč sram vprašat. Pač imam zelo mjhne prsi in s tem me sovrstniki zelo razjezijo. Ko se hočem z starši pogovorit o dokodkih vedno planem v jok. Moja starša sta mi v veliko pomoč ampak me je strah, da se bo vse ponovilo. Vsi pravijo da telovadba pmaga s fizičnim in psihičnim počtjem zato sem začela telovadit ampak mislim da mi to ni pomagalo ker sem spet shujšala. Zdaj imam približno 32kg in sem 148cm visoka. Strah me je da bom pristala v bolnici.
Kaj naj naredim da se ne bo ponovilo in kako se zrediti?
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si mi pisala. Iz tvojega pisma lahko razberem, da si žalostna in da ne veš, kako naprej. Zakaj te je bilo lani sram poiskati pomoč? Tisti, ki imajo moč, da poiščejo pomoč, so v resnici najbolj pogumni in najbolj močni.
Zanima me, s kakšno vrsto telovadbe si se začela ukvarjati? Če je telovadba preveč intenzivna, ob tem pa se nezadostno prehranjuješ, se lahko zgodi, da si zaradi telovadbe začela tudi hujšati. Načeloma moramo, ko začnemo telovaditi, nekoliko povečati vnos hrane, da nadoknadimo izgubljeno energijo. Če ne moreš povečat vnosa hrane, bi ti priporočala kakšno nizko intenzivno aktivnost kot je npr. hoja.
Zelo možno je, da tako malo ješ, ker te težijo odnosi z vrstniki in boš lahko spet jedla kot običajno, ko boš te težave nekomu zaupala in jih poskušala pri sebi razrešiti. Poskusi se o njih še enkrat pogovoriti s starši, kljub temu, da verjamem, da ti je težko govoriti o njih, da planeš v jok in da dobiš cmok v grlu. Mogoče bi ti bilo lažje, če v svoji sobi zvadiš, kaj jima boš povedala, preden se pogovoriš s starši. Pri soočanju s takimi težavami kot jih imaš ti, je zelo pomembno, da imaš nekoga, ki mu lahko zaupaš in če praviš, da sta ti starša v veliko pomoč, ti polagam na srce, da z njima spregovoriš o svojih težavah - o težavah z vrstniki, pa tudi o težavah s težo in prehranjevanjem. Prepričana sem, da ti bosta v oporo in da boš tako veliko lažje premagala svoje težave. Pomoč lahko vedno iščeš tudi v šoli pri učitelju ali učiteljici, ki ji zaupaš, ali pri svetovalni delavki.
Pošiljam ti velik objem in verjamem v tvojo moč, da čim prej zaupaš staršem.
Ajda Novak, mag. psihologije