Pozdravljeni!
Sem dekle ki ni zadovoljna s svojim telesom. Pa sem se že velikokrat poskušala pripraviti do tega da je moje telo lepo, pa mi še vseeno ne gre. Vem da je vsako telo posvoje lepo, ampak moje ni. Za to imam veliko razlogov. 1. Moja postava. Zdi se mi da imam zelo grdo postavo, saj sem predebela. Vsaj meni se to zdi. Ostali pravijo da ni res. 2. Moj nos. Moj nos je zelo grd. Pač saj ne da bi bil prevelik ampak samo čudne oblike je. Ima kar eno manjšno bulico na sredini. To me zelo moti in mi zbija samozavest. Nosa pa si nikoli nebi želela operirati, saj se mi to zdi dokaj nenaravno. 3. Dlake. Imam mnogo dlak po svojem telesu. Mami s sicer tp že povedala in mi je rekla da se lahko pred naslednjim morjem(saj grem letos dvakrat) obrijem, ker trenutno nimamo doma britvic. Ampak pobrijem se lahko le po nogah in pod pazduho. Po rokah kjer imam pa spet veliko dlak, pa se ne morem. Sicer pa imamo dlake že v genih. 4. Moja koža. Nevem, moja koža mi nikoli ni všeč. Po obrazu imam mozolje, ki jih zaenkrat še ni spet tako nevzdržljivo preveč, pa jih je še vedno veliko. Še bolj me pa moti to, da sem res svetle polti. Vem, da ni važno kakšno polt imaš, saj so vse lepe, ampak sebe spet ne moram sprejeti. Saj ni tako da bi imela svetlo polt, saj to mi je všeč, ampam jaz imam tako svetlo polt, da že kar izstopam. Tudi poleti se me ne prime sonce.
To so razlogi zakaj ne maram same sebe take kot sem. Saj vem da teh stvari ne bom mogla nikoli spremeniti, spremenim pa lahko le pogled na svoje telo. Ne vem kako naj se sprijaznim sa s sabo. Prosim pomagajte mi pri sprejemanju same sebe, oziroma če imate kakšne nasvet. Hvala.
Lep pozdrav.
Lici
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Lici, pozdravljena in dobrodošla!
Iz tvojega zapisa je mogoče zelo jasno razbrati, kako slabo se počutiš v svojem telesu. Všeč ti ni tvoja postava, nos, dlake po telesu in koža ter nenazadnje tudi tvoja polt.
Kot si na nek način zapisala že sama, je res vsako telo edinstveno, enkratno in neponovljivo. Med seboj smo si zelo različni in prepričana sem, da imamo prav vsi na sebi nekaj, kar nam ni všeč. Precej obremenjujoče je lahko dejstvo, da večinoma nekih telesnih značilnosti ne moremo zelo drastično spreminjati. Ob tem se lahko počutimo nemočne in obupane.
Zelo pohvalno in zrelo se mi na tem mestu zdi tvoje razmišljanje glede sprejemanja same sebe in da se, v kolikor stvari ni mogoče spremeniti, osredotočiš na to, da spremeniš pogled na svoje telo. Želiš si usmeritve za lažje sprejemanje same sebe.
Najprej te spodbujam, da pri sebi razmisliš, od kod to nezadovoljstvo z lastnim telesom izvira. Si imela v preteklosti kake slabe izkušnje z drugimi (komentarji, opazke na račun tvoje telesne podobe)? Je to morda posledica socialnega primerjanja z drugimi? V kolikor si se soočala z neprijetnimi komentarji drugih, se moraš zavedati, da take opazke izvirajo iz lastne nesigurnosti tistih, ki te opazke podajajo in povejo mnogo več o njih samih, kot pa o tebi. Zagotovo pa nikoli ne bomo všeč prav vsem okrog nas. Morda boš pri sebi opazila tudi, da se pogosto primerjaš z drugimi v vsakodnevnem življenju ali pa na socialnih omrežjih. Ta so lahko pogosto vir nekih predstav o idealnem videzu in telesu, ki pa so v resnici precej daleč o realnega videza večine izmed nas. Spodbujam te, da take vsebine omejiš oziroma si pri njihovem prebiranju bolj kritična. Razmisli, ali zares predstavljajo večinsko telesno podobo, ali so morda urejene s filtri in namerno prikazane kot popolne.
Ko razmisliš o tem, od kod to nezadovoljstvo izhaja, poskusi razmisliti, kaj ti določeni deli telesa omogočajo. Kaj tvoje telo naredi zate in zakaj si mu lahko hvaležna (npr. Kaj ti omogoča tvoj nos? Zaradi njega lahko dihaš. Če nosiš očala, ti predstavlja oporo zanje. Kaj še?). Zahvali se jim. Na svoje »pomanjkljivosti« poskusi pogledati kot na prednosti. Praviš, da imaš zelo svetlo polt, česar ne moreš nikakor sprejeti. Že sama omenjaš, da zaradi tega že skoraj izstopaš. Je to res nekaj slabega? Poglej na to kot na prednost pred ostalimi, saj zaradi tega izstopaš in si nekoliko drugačna, kot ostali, ki imajo povečini precej podobno polt. Zaradi nje si edinstvena in drugačna. Nadalje ti predlagam, da o določenih vidikih, ki jih omenjaš, poskusiš razmišljati kot o naravnih človeških procesih. Tukaj imam v mislih predvsem tvojo kožo (mozolje), ki nakazuje na to, da odraščaš, da pričenjaš s puberteto, kjer je povsem normalno, da se pojavijo mozolji. Podobno je z dlakami po telesu. Tudi dlake nakazujejo na to, da odraščaš. Dlake lahko v prihodnosti uspešno odstraniš (tudi po rokah), v kolikor bi te to zelo motilo, sicer pa postaja vse bolj moderen naraven, poraščen videz tudi pri ženskah.
Če se dotaknem še tvoje telesne teže. Praviš, da se sama sebi zdiš pretežka, drugi pa to zanikajo. V kolikor se prehranjuješ zdravo ter gibaš dovolj, je skrb glede odvečne telesne teže odveč. Tudi kak odvečen kilogram, ki bi se ga sicer radi znebili, je povsem normalen. Ponovno te spodbujam, da kritično presodiš družbene ideale oziroma informacije o tem, kako naj bi izgledalo »popolno« telo. Teža je sicer nekaj, kar lahko s hrano in gibanjem nadzorujemo. Seveda pa si želimo, da imamo o svojem telesu realno sliko in s prehrano ter vadbo ne pretiravamo.
Nadalje te spodbujam, da poiščeš še lastnosti, ki so ti na tebi všeč. Poišči jih 20 in jih zapiši na list. Lahko so povezane s tvojim videzom, osebnostnimi lastnostmi, dosežki, sposobnosti, odnosi z bližnjimi, ... Skrbno se opazuj in seznam dopolnjuj. Če se ti zatakne, prosi za pomoč svoje prijatelje ali družino. Ko smo zelo ujeti v neprestano razmišljanje o stvareh, ki nam na nas niso všeč, pogosto pozabimo na vse lepe, pozitivne stvari, ki so nam pa vseeno všeč. Dodatno poskusi o sebi govoriti bolj pozitivno ali vsaj nevtralno. Ko govoriš ali razmišljaš o sebi zamenjaj negativne besede z bolj pozitivnimi ali nevtralnimi (npr. namesto da rečeš »Moje telo ni lepo«, reci »Moje telo je zdravo«). Naše besede in misli imajo zelo močen vpliv na to, kako se počutimo. Sama sebi nameni spodbudne besede. Vzami si tudi čas zase in svoje telo neguj (zdrava hrana, sproščanje, kvaliteten spanec, fizična aktivnost, higiena). Na svoje doživljanje lahko poskusiš pogledati tudi iz »vidika prijatelja« - predstavljaj si, da ti prijateljica zase pove vse to, s čimer se trenutno soočaš sama. Kaj bi si mislila o njej? Kaj bi ji rekla? Zagotovo bi bila do nje prijazna. Poskusi biti prijazna tudi do sebe.
Upam, da si se uspela prebiti skozi moj odgovor in da sem te uspela vsaj malo usmeriti v pravo smer,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
Li
Lici
Hvala, hvala in še enkrat hvala ker ste mi odgovorili. Hvala, da ste mi pomagali, kako sprejeti svoje telo. Bom poskusila različne metode, ki ste jih omenili, še posebno všeč mi je tista, kjer moram napisati 20 stvari, ki so mi na sebi všeč. Bom poskusila in morda mi bo pomagalo.
Hvala in lep pozdrav.