Ravnokar gledam v telefon.
In imam nekaj vprašanj o telefonnih socialnih omrežjih igracah in še o čem.
Mislim da ni težko postati obseden z igrico veliko težje je dobiti navado da se vsak dan gibaš in učiš?
Zanima me ali ima kdo kak nasvet recimo kako omejiti in razporediti čas?
Snapchat, tiktok, instagram, twiter, facebook, viber… Koliko stvari in še več pa bi jih naj vsak dan pregledoval da si „in” … Je sploh vredno? Svet nas razdvaja nekako je vso to kaj vidimo tam in da to poznamo „norma” namesto, da bi se učili ali bili zuanj z prijatelji. Kako pristopiti če se želiš odpovedati vsem socialnim omrežjem in kaj pa potem ko si podpovprečen ali iz „norme” kaj storiti? Ali se sploh kaj da? So to samo neumna vprašanaja?
In igrice, še ko se ljudje družijo se samo igrajo igrice. Ali pa lahko kaj naredimo, ker odloži telefon ali pogovarjajmo se, neeee pomaga.
Potem pa so izrazi pa neke finte „ty, lol, neki angleški izrazi ki so še angleško nepravilni. Pa če jih ne poznaš se ti samo vsi režijo in nič ne povejo.A se da kaj narediti ali je to naša sedanjost?
Računalniki do pač naša sedanjost, to je bol tak in vse.
Prosim vesela bi bila če bi še kdo delil mnenje.
• Be
Bel maco
Živijo,
Bom poskusila odgovorit na vse.
Glede izrazov ja tudi jaz jih pred letom, dvema letoma še nisem dobro poznala in potem ko sem začela bolj uporabljat ta omrežja sem se začela spoznavati s tem in najprej je bilo tako..nekdo mi je napisal K( pomeni okej) in jaz takrat nisem vedela kaj to pomeni in sem nazaj odpisala kaj K? Hahah počutila sem se butasto ampak glej tako je bilo. Ty pomeni thank you (hvala) lol pomeni da je nekaj smešno ali pa ILY I love you( ljubim te) IDK i don't know( ne vem) je pa tudi tnx okrajšano thank you v slovenščini so pa grdi izrazi ki sem jih tudi že videla JBG jebi ga in JBS jebi se potem pa še recimo RTM rada te mam ..no če ne veš da ti je v pomoč :) sicer pa koga briga glej še zdaj se bojim da mi bo kdo napisal kaj kar ne bom vedela zame pa je tudi no osebno me malo prizadane če kdo napiše okrajšavo RTM mislim si da se osebi ne da napisat niti cele besede rad te imam kar zgleda pomeni da ne misli resno čeprav morda misli ampak pač glej ne vem včasih se tako počutim hahah sama vedno pišem s celo besedo čeprav me je že kdaj prijel da bi napisala samo K ampak sem pa tok človek da lahko napišem okej. Tako da ne sekiraj se preveč če ne veš.
Ja težje je dobiti navado se učiti in telovaditi ker to ni nekaj kar v tebi sproži neke hormone zadovoljstva kar pa igrica seveda da ja in tudi ponavadi naši možgani oziroma mi sami vidimo igrice in brskanje po telefonu kot nekaj lažjega zato pa je potrebna disciplina ne motivacija ampak disciplina. Moraš si sam pri sebi reči glej igranje igric ni zdravo će po več ur na dan gledaš v to. Če boš telovadila pa ti bo telo zelo hvaležno tudi na stara leta. Poleg tega še vso to sevanje naprav in sedenje po več ur ali pa ležanje možgani najbrž "propadajo" ker nič ne razmišljaš in mislim da potem lahko tudi prej umreš, dobiš razne bolezni pač ni okej da po skoraj cel dan gledamo v elektronske naprave ( kriva sem tudi sama).
Omejiti čas no da se ja ampak je potrebno veliko volje in si na začetku narediti načrt. https://youtu.be/Qk5ftIUMJsM tale video na tej povezavi je bil meni zanimiv. Sama sem poskusila s tem da sem si omejila čas na aplikacijah v nastavitvah ampak ja ni bilo učinkovito potem pa sem si naštimala čas na uri na telefonu pač časovnik na eno uro in dejansko je pomgalo da sem zmanjšala čas uporabe saj ko se zavedaš koliko časa si na telefonu je precej lažje da prav vidiš čas in si rečeš o je že ena ura dovolj bo. Med to uro pa seveda pregledaš kar imaš za pogledat. Nisem popolnoma razumela koliko česa da bi bila "in" ampak če si s pravimi osebami te ne bo nihče zmerjal ali obsojal da nimaš tega in tega jaz recimo nimam instagrama pa mi nihče nič rekel.
Ja res je dejansko ko koga povabiš ven imajo neke izgovore ker te to da cele dneve gledaš v naprave poleni in raje ne greš ven ker se ti ne da. To da odložiš telefon pa ubistvu je meni malo pomagalo samo rečeš si "okej kaj delaš v čem je smisel da ves čas brskaš nehaj" odložiš in greš delat nekaj drugega. Sama zdaj poskušam s kakšno knjigo ali pa telovadba. Samo rabiš nekaj časa da osvojiš nove navade torej recimo če hočeš več brati pa se ti ne da ravno moraš se prisilit in potem ti je dejansko fajn. Je pa res ja zdaj na daljavo ko imam je veliko težje po več ur tudi do 9 ur sem za napravami tako da včasih pa to ni možno smo v času ko tudi na sploh uporabljamo telefon torej ga rabimo za klice, smse, maile ampak če iščeš izgovore da uporabljaš racunalnik ali telefon potem je vsak izgovor dober dejansko. Nujna opravila na telefonu torej klici, smsi..kak video igrica pa ti ne bi smeli vzeti več kot uro in pol no odvismo koliko se ti zdi zate primeren in zdrav čas meni se zdi ena ura ravno prav si predstavljaš da si 9 ur na dan to dejansko porabiš celo svoje življenje samo zato in nič ne delaš. Tudi sama sem se kdaj zgrozila ko sem videla to številko zato pa je pomembno da preživimo čas ki ga imamo tu kako drugače s svojimi bližnjimi, prijatelji, hišnimi ljubljenčki,...
• Im
Imemije
Kako pa se uporablja #
In kje bi lahko zvedla več o pupolarni glasbi in glasbenikih ter igralcih?
• Im
Imemije
Vem da sem tečna ampak mi poveš še kaj je meme in kako delujejo ognji na snapchatu kako jih pošlješ itd.
To ni ravno povezano ampak ful mi pomagaš pa me zanima še kje bi lahko zvedla še kaj več o tem kaka je moda(oblačila…)
• ii
iiii
# je hashtag. Je oznaka ključne besede na instagramu in twitterju in drugih socialnih omežjih.
Izveš lahko iz najstniških revij in spletnih strani in socialnih omežjih.
• Be
Bel maco
Živijo,
Meme so ponavadi neke smešne slike z napisi zraven pač na sliki je nekaj napisano. Ogne pa je poslati čisto lahko recimo slikaš nekaj kar bi rada poslala lahko tudi samo temo in dodaš zraven emoji za ogne ????. In potem pošlješ tistim ljudem s katerimi želiš zbirati ogne predvsem pa pazi kaj pošiljaš in komu. Upam da sem ti pomagala. Kakšna je moda pa recimo na pinterestu je veliko tega in kaj je v trendu lahko vidiš po tem kaj drugi nosijo. Sama opažam da so postale zelo popularne nike air force teniske oziroma jordanke. Sicer pa bodi ti. Najbolj pomembno je da se ti počutiš udobno v svojih oblačilih, svojem stilu :)
• 43
43837373847337
Js mam pd socialnih omrežij sam discord pa viber in mi je tak način življenja všeč. Pač sirfaš po internetu, gledaš filme, igraš kako singleplayer igrico. Socialna omrežja niso vredna tega, da preživljaš v njih veliko časa.
Srečno v življenju
• Uredništvo
Polona Kuzman

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
zelo sem vesela kritičnosti do pretirane uporabe digitalnih orodij. Res je dejstvo, da moramo s tem živeti, a to ne pomeni, da lahko dopustimo, da to zaseda naša življenja. Ravno to si nekateri (ki jim ni mar za nas) tudi želijo.
Izbira je naša. Če dobro opazuješ svoje občutke, ko te nekdo v živo opazi, pohvali, podpre, pozdravi, ti stisne roko, objame ali poljubi, vse to ni primerljivo z instant odzivi, ki se zgodijo preko telefonov, tablic in računalnikov.
Koliko časa biti "in" oz. "online" je vprašanje realne potrebe, ki pa ne sme biti povezana z vrednostjo tvoje osebnosti, ki sama po sebi obstaja. Orodja je potrebno uporabljati tehnično in z glavo, ki zdravo misli in ne pozablja nase.
Zato vsa pohvala vsem mladim, ki slutite, da je pravo življenje drugje. Virtualno pa zgolj za kratkotrajno in ciljno uporabo!
Lepe dni!
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovka