Heey.
Jz si ful želim hodit tečt in delat na kondiciji ampak je fora, da imam težave z dihanjem in me po parih minutah teka začne vse boleti in težko diham. Pa to ni zaradi tega da nebi imela kondicije ampak pač težave ko rastem. Jz bi res full rada delala na kondiciji in si spremenila postavo, ampak me je sram, da bi me drugi videli kako tečem, saj zdaj nimam ravno preterane kondicije.
Zanima me, če aplikacija workout for women: fit at home kaj pomaa, če jo izvajaš redno.
Hvala za dgovore.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Lucy,
če te po nekaj minutah teka začne vse boleti in težko dihaš svetujem posvet pri zdravniku, ki te bo po potrebi napotil na nadaljne preiskave. Če gre samo za normalno zadihanost pa je to nekaj povsem normalnega, še posebej na začetku, ko dolgotrajnega teka nisi vajena oz. nimaš tekaške kondicije.
V tem primeru je zelo pomembno, da se zadeve lotiš postopno. To pomeni na primer, da intervalu teka sledi interval hitre hoje. Postopoma potem intervale teka podaljšuješ. Pomemben je tudi tempo teka, za začetek naj bo hitrost teka nižja in jo potem spet lahko postopoma zvišuješ. Za orientacijo ti je lahko t.i. pogovorni tempo, to pomeni, da se med tekom še lahko normalno pogovarjaš, če se ne moreš, si preveč zadihana pomeni, da je potrebno hitrost teka znižati ali pa prekiniti z intervalom hoje in potem spet nadaljevati.
Vsak začetek je težak in ni te potrebno biti sram, če še nimaš dovolj kondicije. Z majhnimi koraki in vztrajnostjo ter redno vadbo boš zagotovo napredovala. Če pa pri tem čutiš nenavadno bolečino ali težave z dihanjem pa se le posvetuj z zdravnikom.
Kar se tiče aplikacije, je sicer ne poznam ampak zagotovo ti je lahko v oporo in pomoč pri idejah in načrtovanju vadbe. Takih in drugačnih aplikacij in videov je na spletu kar nekaj in ti lahko pomagajo pri doseganju svojega cilja, vendar pa bodi pri izbiri kritična in ne verjemi obljubam o čudežnih preobrazbah čez noč.
Morda za pomoč prosi tudi svojega učitelja/učiteljico športne vzgoje, ki ti bo zagotovo z veseljem pomagal/a, lahko pa se vpišeš tudi na kakšno vadbo ali tečaj teka, kjer ti bo usposobljen trener znal strokovno pomagati in svetovati.
Srečno,
Jure Rugani, univ. dipl. prof. športne vzgoje