Pozdravljeni,
Pišemo tri prijateljice. Že vsaj dva dobra tedna nas sošolka, ki je iz Srbije napada z besedami. Vsak dan nas pokliče po imenu PIFLARKE zaradi taega ker imamo bolše ocene kot ona. Ostalim puncam iz drugih razredov pa govori laži o nas in sicer da nikoli nikomur ne damo zapiskov snovi za prepisat kar je VELIKA laž. Prejšnjo uro pri športni se je začela dreti na nas in začela govoriti kako smo nesramne in se postavila v pozo, kot da nas bi želela pretepsti, a jo je učiteljica odgnala. Zdaj se bojimo, ker je iz Srbije in zaradi tega kar se dan danes dogaja v Srbiji (streljanje s pištolo) da se to ne bo zgodilo še v našem primeru. Vsakič ko jo vprašamo zakaj nas tako kliče in kaj ima proti nam, nam odgovori: TEČNE STE. Ko pa jo vprašamo zakaj smo tečne pa se namršči in oddide.
Prosimo za nasvet
• He
Hello_1234
Pozdravljene,
ignorirajte jo????.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Prijateljice, pozdravljene.
Razumljivo je, da se v luči dogajanja pri naših sosedih čez mejo človeku porodi kakšen dodaten strah. Vseeno menim, da vaša sošolka le na neprimeren način izraža neke svoje potrebe, a vam ne bi naredila nič hudega. Če se vendarle počutite ogrožene z njene strani, pa ne bo nič narobe, če se obrnete na razrednika in mu poveste, kaj se dogaja.
Dajmo še malce skupaj razmisliti, zakaj se sošolka vede, tako kot se. Priselila se je iz druge države, v novo, tuje okolje, kjer se mora učiti jezika in tudi novega vedenja, pravil itd. Menite, da je zavistna zaradi vaših lepih ocen, ki jih sama ne dosega. Če se poskušamo vživeti v njeno kožo, lahko začutimo … Kaj pravite? Strah pred novim okoljem, pred sprejetostjo s strani vrstnikov, pred zahtevnostjo šole, ki je morda ni bila vajena, pred izločenostjo zaradi nepoznavanja jezika, običajev, ker se počuti zaradi vsega (in še česa) navedenega manjvredno? Kdo bi ob tem pomislil, da je občutek manjvrednosti zadnja stvar, ki jo ljudje v podobni situaciji izražajo. A ob tem je dobro pomisliti na dejstvo, da se ljudje pogosto vedemo ravno obratno od tega, kar v resnici čutimo. S tem skušamo prikriti resnična čustva, saj se jih sramujemo oz. so preveč boleča. Potem je tu še vprašanje tega, kako je bila navajena komunicirati v prejšnjem okolju, kaj se je obneslo in kako to sedaj uporablja v novem okolju.
Vse našteto in gotovo še marsikaj drugega, vpliva nanjo, da se vede neprimerno in za vas ogrožujoče. Ve ste skupina in kot take močnejše od nje. Zagotovo je prav, da se o tem, kaj doživljate, pogovorite z odraslimi na šoli. Nikakor se ne zatekajte v ogovarjanje sošolke preko omrežij v smislu, da o tem, kakšna je, razpredate po chatih. Na primeren način ji povejte, da ste ji pripravljene pomagati z zapiski, če to potrebuje, jo pa prosite, da o tem, kaj jo moti, pove vam, ne drugim. Bodite same prijazne in strpne in ji s tem dajte možnost, da spremeni svoj odnos. Če bo še vedno nesramna, se o tem pogovorite z razrednikom ali svetovalnim delavcem. Morda bo celemu razredu koristila ura o primerni in učinkoviti komunikaciji.
Prijazen pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Ta
Tadej
Če jo boste ignorirale, ji neboste več zanimive in boste imele mir ????