Živjo.
Zdi se mi, da o sexu se informacije bolj dobi od vrstnikov in iz medijev, kot od staršev? Recimo serija sex education ... Vsaj moji starši so tki, da sploh zanikanjo temo sexa in se delajo da to ne obstaja. Kako imeti s starši THE TALK? Ne vem, pri kteri starosti se zdi staršem to sploh primerno? Aja, če bivši ima kakšne stike s tabo je tako kot v filmih, da te hoče imeti kot plan B za sex ali za dvigovanje svojega ega, kajne?
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen_a,
Če sem te prav razumela, bi se s svojimi starši zelo rad_a pogovoril_a o spolnosti, vendar pa tvoja starša tega nočeta storiti. Sprašuješ, ali so vsi starši takšni in res večino informacij mladi dobijo s spleta in ostalih vrstnikov.
Zdi se, da imaš do spolnosti zrel in odprt odnos, tvoji starši pa so glede tega malo zaprti. Morda se ne morejo sprijazniti s tem, da odraščaš ali pa ne vedo, kako bi s tabo načeli to temo.
Starši se glede odnosa do spolnosti zelo razlikujejo. Nekateri so bolj zaprti in z otrokom te teme nikoli ne načnejo, nekateri to temo z otrokom načnejo precej zgodaj, nekateri pozneje. Enoznačnega odgovora, kdaj je pogovor o spolnosti z otrokom primeren, ni – vse je odvisno od zrelosti otroka in njegove stopnje razumevanja, ali je o tem že slišal ipd.
Predlagam ti, da poskušaš s starši to temo načeti. Če o tem dosti razmišljaš, potem je pogovor o tem vsekakor primeren. Razmisli o tem, na kaj bi si želel_a imeti odgovor. V okviru pogovora jim ne rabiš izdati ničesar o svojih dosedanjih spolnih izkušnjah, sploh če se glede tega ne počutiš prijetno oz. se ti zdi, da bi to starše spravilo v zadrego.
Na tvoje drugo vprašanje težko odgovorim, saj je odvisno od primera do primera. Nekateri želijo s svojimi bivšimi zgolj ohraniti prijateljske odnose. Ni nujno, da imajo za to kakšne druge motive – ti, ki si jih naštel_a, se pogosto znajdejo v filmih, v resničnem življenju pa so manj pogosti.
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije