spoštovani!
Ime mi je Mark in bi potreboval vaš nasvet. V glavnem všeč mi je punca ki sem jo imenoval v naslovu. Pri haja iz iste šole kakor  jaz. Spoznal sem jo preko moje prijateljice ki je tudi njena sošolka ter frendica. Poznam pa to punco ki mi je všeč okoli 2 tedna. V sredo 11.3 sem pristopil do mize kjer je sedela moja prijateljica in punca ki mi je všeč. Pozdravim obe in jo vprašam kako sta. odgvorita in me punca ki mi je všeč vpraša kako sem in kam se odpravljam. jaz odgvorim in odzdravim in grem domov. Po tem dogodku sem veliko razmišljal in ta punca mi nikakor ni šla iz glave. Začel sem razmišljat skoz v njej in razmišljaj no to še zdaj če imam kakršne koli možnosti pri njej. Nato sem ji postal prošnjo preko instagrama in snapchata. povsod me je dodala. začel sem jo malo spraševati osnovna vprašanja kao kej je kaj počne in tako dalje. na vse je odgovrila mene pa ni nič vprašala. no bila je pozna ura sem ji napisal lahko noč. zjutraj sem jo vprašal kako je kaj in kaj počne ter jo vprašal če bi šla danes na klic se malo pogovarjat če ima čas in željo ampak je odgovrila ne. Uglavnem vaš nasvet bi potreboval kako naj dvignem možnosti za interes vame oz zanimanje zame. v živo bom poskusil jutri v ponedeljek kako besedo reči ker imamo skupaj malico oz isto uro. edini problem bo če bo v času malice odhitela v dijaški dom. se pa skoz druži z mojo frendico v času malice. Kako naj pridobimi njen interes zame? naj povem svoji frendici da mi je všeč? rabil bi pomoč nočm biti zlomljenega srca.
lp,Mark
• Bo
Bond007
Zlomljeno srce pri romantikih je neizogibno, slej kot prej. Postane pa z izkušnjami bolj odporno in se hitreje spet "sestavi" nazaj po srcolomu.
V tvoji situaciji nič še ni prepozno in nikamor se ti ne mudi, čeprav se ti tako zdi. Drži, da je treba zgrabiti in ukrepati ob vsaki ponujeni priložnosti, ampak tvoje življenje je še dolgo. Če boš pri dekletih deloval umirjeno in samozavestno, neprizadeto, boš postal še bolj privlačen. Obratno, če boš nemiren, nesiguren in nestrpen, jih boš s tem odrinil od sebe. Priporočljivo je zbrati pogum, vprašati direktno, povabiti na kavo/sladoled/kino, narediti nekaj romantičnega. Vsaj taka so pravila za romantičnega gentlemana, tisti snapchat instagram bump štosi so larifari, razen če namesto romantike iščeš dramo in frustracijo. Good luck.
• ma
markec
pozdravljen!
najprej bi se ti rad zahvalil za tvoj čas in odgovor. hvala povedal si mi to kar potrebujem priznam da sem včasih ne siguren v to in da dvomim v to. bom se poskusil popraviti dokler je še čas. imam pa še eno vprašanje za tebe če boš pripravljen odgovriti. kako pa v primeru če ti je neka oseba ki je ne poznaš všeč in bi rad pristopil do nje. Kako naj praviln pristopim. uglavnoma enkrat sem to naredil. na avtobusu sem pristopil do punce jo pozdravil in vprašal kako je ona pa me je začela napadati z vprašanji npr. kako si drznem govoriti z njo. takrat sem res skoraj izgubil voljo v to amapak še upam. samo potreboval bi tvoj nasvet kako pristopiti do punce ki je ne poznaš pa naj bo to na avtobusu fitnessu ali šoli.
drugače hvala za tvoj odgovor predvidevam da si ti res pravi gentleman.
lp, mark
• Bo
Bond007
Govoriš o živčnosti, naj te potolažim in upam da ne preveč prestrašim - vsi smo živčni, redkokateri niso, tudi če trdijo in delujejo, kot da niso. Blazno živčni. Podobno kot nastop na odru, prvič je stres in živčni zlom, ampak sčasoma se na odru počutiš kot doma. Problem pri puncah je, da seveda si ogrožen, zlomljeno srce in vse skupaj - ampak v ta podvig greš kljub nevarnosti, saj po drugi strani le tako dobiš priložnost, da se dobro izide. Tudi slab rezultat - njena zavrnitev je pozitiven rezultat, kajti le tako se lahko premakneš dalje, če ne gre pač nista za skupaj. In bolje je to čim prej izvedeti, kot pa si tedne, mesece in leta razbijati glavo, preden se spet postaviš na noge.
Obenem se moraš zavedati, da je popolnoma popolna oseba iluzija, vsi so na nek način nepopolni in dlje kot živijo, večja verjetnost je, da so tako ali drugače poškodovani. Če vse to sprejmeš, si romantični realist - pripravljen na ljubezen, a sprejemaš kompromise. In v dvoje je vedno ali vsaj praviloma lepše, če sta oba odprta in pripravljena odprto komunicirati. Nekdo je tebi manjkajoča polovica, in ti njej.
Skratka, dvorjenje je življenjska igra, ki ti je vgrajena in jo je vredno igrati, ne glede na končni rezultat ("bolje ljubiti in izgubiti, kot nikoli poskusiti"). Vse nabrane izkušnje ti pomagajo, seveda tudi knjige, filmi - umetnost. Da premagaš živčnost, si lahko predstavljaš, da igraš lik v filmu, in ga odigraš ter s tem očaraš. Vedno pa moraš izhajati iz sebe, sicer bo punca pričakovala, da boš igral to vlogo celo življenje. Good luck.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljen, Bond007.
Opazili smo, da si v zadnjem času aktiven pri odgovarjanju mladostnikom na forumu. V želji, da izvemo kaj več o tebi te prosimo, če nas lahko kontaktiraš v uredništvo na tosemjaz@nijz.si.
Prijazen pozdrav iz uredništva
• Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Markec,
naj se ti zahvalim, da si se obrnil na našo Svetovalnico, in ob enem opravičim, da si moral na odgovor nekoliko počakati. Praviš, da si spoznal punco, ki ti je všeč, vendar pa  nisi prepričan, kako to izraziti, saj si v preteklosti, ko si pristopil do dekleta, že imel negativno izkušnjo.
Po tem, kar opisuješ, je slišati, kot da je njen interes trenutno verjetno bolj prijateljski ali nevtralen (odgovarja ti, ampak ne postavlja vprašanj, zavrnila je klic). To še ne pomeni, da nimaš nobenih možnosti – pomeni pa, da se stvari razvijajo počasi ali pa morda z njene strani ni enakega interesa.
Namesto da razmišljaš, kako “povečati možnosti”, ti predlagam malo drugačen pogled:
poskusi jo najprej bolje spoznati kot osebo, brez prevelikega pritiska nase ali nanjo.
V praksi to pomeni, da jo lahko v živo večkrat ogovoriš - pogovor naj bo preprost on sproščen (npr. kaj se dogaja v šoli). Ob tem opazuj, ali tudi ona izrazi interes (npr. tudi sama postavi kakšno vprašanje, želi nadaljevati pogovor).Če interes pride z obeh strani, se stvari naravno razvijejo.
Sprašuješ se tudi, ali naj o interesu za to punco poveš svoji prijateljici. To je lahko v redu, če ji zaupaš. Včasih prijatelji pomagajo, včasih pa lahko stvar malo zapletejo. Zato premisli, ali ti bo to, da se zaupaš prijateljici, pomagalo, ali pa bo zgolj povečalo pritisk?
Razumem tudi, da te zavrnitev skrbi, vendar je pomembno, da se zavedaš, da pri simpatijah to tveganje vedno obstaja. Zavrnitev ne pomeni, da je s tabo kaj narobe, pomeni le, da se dve osebi ne ujemata na tak način.
Tvoja izkušnja iz avtobusa je bila zagotovo neprijetna, ampak to ne pomeni, da si ravnal narobe - včasih ljudje pač niso odprti za pogovor (predvsem ko gre za neznance). Naslednjič lahko poskusiš pristopiti spoštljivo in najprej preveriš, ali osebo sploh zanima nadaljevanje interakcije (npr. 'Hej, te lahko malo zmotim.'). Če vidiš, da oseba ni zainteresirana (npr. kratki odgovori, zaprtost), je bolje, da se umakneš, vendar tega ne jemlji osebno - to pač pomeni, da trenutno oseba ni odprta za pogovor z neznancem, ne pove pa nič o tvoji vrednosti.
Najpomembneje je, da si to, kar si, da ne siliš stvari in da si daš čas. :) Odnosi se ne zgodijo na silo – nastanejo tam, kjer se dva počutita sproščeno in varno.
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)