pozdravljeni. imam eno vprasanje jaz ko sem doma neprestano nekaj jem čeprav nisem lačna kar naprej nekaj grickam svoje teže nikakor ne morem znižati. redno treniram ampak ves moj trud potem uničim. zato me zanima kaksi so načini da ne jem toliko prigrizkov ali so tablete za hujsanje varne in ali jih lahko kot otrok kupim v lekarni ali dm
najlepsa hvala za odgovor
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga obiskovalka spletne strani #Tosemjaz,
Praviš, da te skrbi tvoja telesna teža oz. želiš shujšati, vendar ti ne uspe.
Glede na to, da si še vedno mlada, ti ne bi priporočala tablet za hujšanje. To so zelo resna zdravila, ki se uporabljajo samo za izbrane paciente, ko so vse druge možnosti izčrpane. Prav tako potrebuješ veliko zdravstvenih pregledov preden jih začneš jemati ter zdravniško potrdilo oz. recept, da jih lahko kupiš.
Napisala si, da rada treniraš. Spodbujam te, da nadaljuješ z rednimi treningi, saj ti bo to najbolj pomagalo, da prideš do svojega cilja in želene teže. Lahko si tudi sama izračunaš na spletu svoj BMI score (glede na tvojo višino in težo). Če je rezultat pod 25, razmisli, če sploh rabiš hujšati?
Kar se tiče prigrizkov ... predvidevam, da so to v glavnem nezdravi prigrizki. Ena od možnosti je, da se zmeniš s svojo družino, da ne kupujete veliko prigrizkov ali da jih kupujete manj kot do zdaj. Če jih ne boš imela "pri roki", se jim boš lažje izogibala. Druga možnost je, da jih zamenjaš za nekaj manj kaloričnega, kot je sadje. Tretja možnost je, da si narediš plan obrokov in vsak dan ješ ob isti uri. Tvoje telo se bo navadilo na redne obroke in sploh ne bo želelo prigrizkov.
Ne pozabi, da je tvoje telo še vedno v razvoju in se spreminja. V tem obdobju je najboljše zate, da skrbiš za zdravo prehrano in fizično aktivnost, saj bo to zagotovilo idealno telesno težo.
Upam, da ti moji nasveti pridejo v pomoč.
Lepo te pozdravljam in želim lepe praznike,
Nejla Đikić, dr. medicine
• Bi
Biha
Moja mama noče nehati kupovati nezdravih prigrizkov e. I. Čipsa, čokolade, napolitank in sem obupana. Pravi da je njen denar in da lahko dela kar hoče. Ne vem kaj narediti?
• Uredništvo
Nejla Đikić
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga Biha,
Lahko se pogovoriš s mamo. Pojasni ji, zakaj bi želela zmanjšati sladkarije (zaradi zdravja in telesne teže). Mogoče jo spodbudiš, da gre tudi ona na to pot s tabo. Predlagaj, da skupaj skuhata kaj bolj zdravega, da gresta skupaj v trgovino, da poiščeta kakšne zanimive recepte na spletu itd. Verjamem, da bi bilo obema tako lažje.
Če pa to ne uspe in ona še vedno želi kupovati sladkarije ... to je njena odločitev. Na odločitve drugih ljudi žal ne moremo vplivati. Mi lahko vplivamo samo nase in naša dejanja. V tem primeru moraš imeti močno voljo, da premagaš prvih nekaj dni in ne poješ nič od tega. Ko mine nekaj dni, se bo tvoje telo navadilo in sploh ne boš imela več tako močne želje po sladkem. V tem času je pomembno, da imaš redne in polne obroke, saj boš brez njih imela močno hrepenenje po hrani in se ti bo zelo težko upreti sladkarijam. Še bolj se motiviraš, ko vidiš prve rezultate čez nekaj tednov!
Ne obupaj, če bo prvih nekaj poskusov neuspešnih. Potrebujemo čas, da izgradimo nove navade. Pomembno je samo, da vztrajaš pri svojem cilju.
Lepo bodi in srečno!
Nejla Đikić, dr. medicine