Všeč mi je moj sošolec. Recimo mu T. Malo se pogovarjam z njim in učasih me kar pošteno nasmeje. Nemorem umakniti pogleda iz njega. Sošolke so že opazile da mi je ušeč. Nočem da kdor koli to ve! Ni mi ušeč da vejo. Ni mi ušeč da se mi smejijo nekako tako:???????? (to zame pomeni: uuuu a ti je ušeč). Nevem kaj naj naredim. Rada bi ga objela in se ga dotaknila ampak me je zaradi sošolk in sošolcev nerodno in zrdim (????). Vem da pri njem nimam šans. In ni šans, da ga kam povabim ali greva na samo, ker me je sram za znoret. Po vrh usega pa me velikokrat ne opazi in ne znam pridobiti njegove pozornosti. Prosim pomagajte, ker se ne morem zbrati pri pouku! Hvala????
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
praviš, da ti je všeč sošolec. Z njim bi si želela deliti več skupnih trenutkov, vendar nisi prepričana, kako do njega sploh pristopiti, hkrati pa ti je neprijetno tudi ob odzivih sošolk in sošolcev.
Sošolke so torej opazile, da ti je sošolec všeč. Včasih zares težko skrijemo, da nam je nekdo močno všeč, saj nas kar hitro izda naše telo (nevede zardimo, se nasmihamo, pogledujemo proti osebi). Če te razumem pravilno, te zaradi tega tudi malo zbadajo oziroma se ti smejijo, kar ti seveda ni všeč. Ko nas kdo zbada ali pa se nam smeji, je najbolje, da take opazke ignoriramo oziroma jim ne posvečamo prevelike pozornosti in se nanje NE ODZIVAMO. Tako obstaja velika verjetnost, da drugi sčasoma izgubijo interes za posmehovanje. Verjamem pa, da ti je neprijetno in da se ti bo na začetku morda težko zadržati odziva.
Sicer si sama vstopila v obdobje mladostništva, kjer je seveda povsem pričakovano in normalno, da pričnemo oblikovati prve simpatije, o njih sanjarimo, fantaziramo o skupni prihodnosti, ... S tem, ko se boriš proti svojim doživljanjem, sama sebe le še bolj obremenjuješ. Zato je morda smiselnom, da svoje doživljanjem prijateljicam priznaš, se jim zaupaš in tako ta del sebe tudi sama sprejmeš. Prijateljska podpora ti lahko pomaga pri obvladovanju situacije. Seveda pazi, da se obrneš na prijatelje, ki jim zares zaupaš.
Če se vrneva še na tvojo simpatijo. Zapisala si, da se z njim včasih pogovarjaš in da te pri tem pogosto nasmeji, sicer pa ne zmoreš sama pristopiti do njega, ga neprestano opazuješ in se zato pri pouku težko zbereš. Sprašuješ se, kaj lahko ti narediš, da ti bo ob vsem tem lažje. Glede na to, da sta občasno vseeno v stiku, se pogovarjata, lahko poskusiš izkoristiti ta časa in te priložnosti tako, da ga poskusiš takrat čim bolje spoznati, se mu približati, dati vedeti, da ti je všeč. To lahko storiš tako, da ga pohvališ, se pohecaš, se ga morda v hecu dotakneš, lahko ga prosiš za pomoč pri učenju ali si od njega sposodiš na primer šilček.
Verjamem, da te je strah in ti je neprijetno se izpostavljati novim, nepredvidljivim situacijam, zato te spodbujam, da delaš male korake in poskusiš postopoma razvijati vajin odnos. Lahko se najprej osredotočiš na to, da ga čim bolje spoznaš in da tako razvijeta prijateljstvo.
Verjamem, da boš zbrala pogum in našla načine, da te opazi.
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, mag. psihologije