Stara sm skor 16, imam fanta. In za vsakic ko se z njim zelim dobit moram mami sprasvt za dovoljenje in ce sva skregani mi nedovoli se z njim dobiti ceprav to nima nc povezave s tem. Pac za use jo morm vprasat. Sem clovek ki potrebuje veliko svobode, in to d jo moram za usako stvar prasat pa prost pa nevem kaj se use to se mi kr zmesa. Rekl boste da pretiravam, sam pac js rabm svobodoooo. Pa tut ce se znjo skusam pogovorit me zacne nadirat tk da ja
tk
tko_hudo_pa_ni
jah, mladoletna si še, ona je zate odgovorna, probi to razumet
Uredništvo
Tinkara Primec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz zapisanega vidim, da si v stiski, ker moraš vsakič za dovoljenje spraševat mamo, kar omejuje tvoj občutek svobode.
Obdobje v katerem si sedaj, je obdobje prehoda. Nisi več otrok in kmalu boš odrasla oseba. To ni izziv le za mladostnike, pač pa tudi za njihove starše. Nekateri starši se težje spoprijemajo s tem, da njihovi otroci odraščajo in postajajo samostojni. Največkrat ti izzivi nastanejo, ker starše za svoje otroke skrbi. Tako verjetno tudi tvojo mamo skrbi zate. Po drugi strani pa je razumljivo, da si tudi ti želiš več samostojnosti in svobodnih odločitev.
Omenila si, da se z njo skušaš pogovoriti, a zaenkrat brez uspeha. Morda lahko vseeno poskusiš še s kakšnim pogovorom, v katerem ji mirno razložiš svoje občutke in hkrati prisluhneš njenim. Poskusita si dopustiti, da vsaka predstavi svoj pogled na situacijo. V takšnih situacijah ljudje največkrat sklenemo kompromise, v katerih vsak stopi korak nazaj, a je z dogovorom vseeno zadovoljen (npr. ko pospravim sobo/kuhinjo po kosilu, lahko grem na sprehod s fantom in sem do 21. ure nazaj).
Če imaš občutek, da pogovora vseeno še ne bi izpeljala na takšen način, lahko poskusiš napisati sporočilo. V njem ji razložiš svoja občutja in želje ter željo po iskrenem pogovoru. Če pa boš imela še kakšno vprašanje ali pomislek, lahko ponovno pišeš.
Želim ti vse dobro,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (un)